HowCome Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei! Jeg ønsker å studere enten elektronikk eller datateknikk ved NTNU i året 2009/2010. Men da kommer jo disse nye reglene. Spørsmålet er likevel: Tror dere snittet vil gå ned? Alle fordypningspoeng og maks realfagspoeng blir redusert (fra 6 til 4)... altså vil det forsvinne MANGE poeng for å kunne søke. Men er det noen som sitter med kunnskap om hvordan dette vil påvirke opptaksgrensene? Inntakskravet er 3MX og 2FY (blir da Matte R2 og Fysikk 1 iht. Kunnskapsløftet), så der vil man jo fortsatt få poeng. Men jeg regner med at mange har kommet seg inn pga. fordypningspoengene, så kanskje jeg har en sjanse? Jeg har undersøkt poenggrensene for de siste 3 årene, og jeg hadde kommet inn hvert år med mitt snitt. Men det hadde føltes mye tryggere hvis jeg visste at det kanskje ville gå ned. Kort sagt: Hva kan jeg forvente vil skje med opptaksgrensene fra og med året 2009/2010? Endret 6. januar 2008 av above_trutth Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du kan forvente at de går noe ned ja, men ingen kan spå hvordan opptakskravene vil se ut. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvis du nå ikke har fullt ut med fordypningspoeng vil du komme bedre ut av det når denne ordningen forsvinner, ja. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan forvente at de går noe ned ja, men ingen kan spå hvordan opptakskravene vil se ut. Siden de fire fordypningspoengene forsvinner, kan jeg med stor sikkerhet si at poenggrensen på populære studier vil gå ned nesten 4 poeng, eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå