Gå til innhold

Inni en mappe, så går den bare ut igjen.

Anbefalte innlegg

Har en mappe på pcen hvor det ligger en del inni. Hver gang jeg går inn her, går det ca. 4-5 sekunder så går den ut. Altså den feillmeldingen om at "windows explorer har fått et problem og må dessverre avsluttes. Vi beklager det intruffne", noe i den duren. Hvordan får jeg Exploreren til å si at denne mappen er ufarlig?

på forhånd

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er også forklaringen på hva som er galt:

Explorer i Windows XP har en mediapreviewfunksjon som når du åpner en mappe bruker ett eller annet MS mediabibliotek til å lese ut diverse data fra alle mediafiler i den mappen. Eksempler er spilletid, bitrate og artist ( disse er så vidt jeg vet bare synlige i detaljert mappevisning, men blir lest ut uavhengig av visning :wallbash: ), men dersom det flotte biblioteket ikke lett greier å lese disse verdiene vil den forsøke å i bakgrunnen rendre hele fila for å manuelt kalkulere spilletid. Dette bruker 100% CPU, ofte i mange minutter per videofil, låser filene den leser og vil krasje hele explorer.exe i det den kommer over noe den ikke forstår. ( delvis korrupte .AVI-filer er en klassiker )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...