Gå til innhold

VILL gaming-PC, stabil OC, stor lagringskapasitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta vekk ett skjermkort og legge til en skjerm, eller Blu-ray spiller, eller ett skikkelig data-anlegg!

Eller vannkjølig for de som har greie på det!

Du følger ikke helt med skjønner jeg.

X38 kan ikke kjøre sli,så da hjelper det ikke og ta bort et kort.

Da må du sette inn 2 hd 3870 som heter crossfire.

Behold 3-veis sli og bytt hovedkort til dette.

https://prisguiden.no/product.php?productId=87064

Ahh.. i see!

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847

Sånn =)

Det blir 56754,-

Og hvordan vil du klare å bruke DDR3 ram på et DDR2 hk?

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Ta vekk ett skjermkort og legge til en skjerm, eller Blu-ray spiller, eller ett skikkelig data-anlegg!

Eller vannkjølig for de som har greie på det!

Du følger ikke helt med skjønner jeg.

X38 kan ikke kjøre sli,så da hjelper det ikke og ta bort et kort.

Da må du sette inn 2 hd 3870 som heter crossfire.

Behold 3-veis sli og bytt hovedkort til dette.

https://prisguiden.no/product.php?productId=87064

Ahh.. i see!

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847

Sånn =)

Det blir 56754,-

Og hvordan vil du klare å bruke DDR3 ram på et DDR2 hk?

Det blir litt feil her.. hadde ett annet kort først som støttet ddr3.. men det kortet støttet ikke SLI.. så ja!

Lenke til kommentar

Mhm. Kjøpe PC for 50 000? Kjøp heller ein til 12-15k og spar resten til seinare oppdateringar. Kva skal du med eit slik monster da? Synes det er tull. Da har du også nok av penger i bakhand når du skal oppgradere. Du kan oppgradere fleire ganger i mange år med dei pengene. :D

Du kjem til å angre vis du bruker alle pengene på PC no. :)

Lenke til kommentar
Mhm. Kjøpe PC for 50 000? Kjøp heller ein til 12-15k og spar resten til seinare oppdateringar. Kva skal du med eit slik monster da? Synes det er tull. Da har du også nok av penger i bakhand når du skal oppgradere. Du kan oppgradere fleire ganger i mange år med dei pengene. :D

Hvis du synes det er tull, så er du ikkje entusiast nok. Folk har forskjellige interresser ;)

Lenke til kommentar

Ikke helt enig.. Kjøp en PC til 50 000 kroner du!

Men sett av 30k til det som trenges for gaming.. for da har du en VILL gaming PC..

Også bruker du de resterende 20k på Blu-ray og HD spillere, og kanskje ett bra anlegg!

Og som mange har sagt.. bruk en del penger på deler som du ikke bytter ut så ofte..

Kjøp ett bra kabinett, Stor strømforsyning og ett bra kjøleanlegg så slipper du og bytte det om

noen år frem i tid og kan oppgradere PCen med skjermkort/kanskje CPU og rambrikker!

kanskje https://prisguiden.no/product.php?productId=68757 også?

Spiller du wow/Oblivion/warcraft3/red-alert lignende spill så er jo den skjermen digg..

Men blir det mye Crysis og slikt så er den ikke så bra alternativ med tanke på etterslep!

er 12ms på den skjermen.. men for som digger rollespill så hadde den vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Hehe, du har det greit. ^^

Kompis av meg klarer 9+ nå, fåkke noe PC, han. :p

Kunne jeg få spørre hvem dette er? Kun fire i Norge som har gått 9+(dette tilsvarer den franske graden 8c) så vidt jeg vet, kanskje et par mer.

Han trener nok betraktelig mer enn _Bendik_, og har det nok gøy som det er med klatring, Bendik vil bare ha PC! Lykke til med PC!

Gammel kompis fra skolen, Kristoffer Torbjørnsen heter han. Han er vel nest best på sin alder.

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest det trådstarter har skrevet om korfor han skal ha en PC til 50k?

Lenke til kommentar

Kunne jeg få spørre hvem dette er? Kun fire i Norge som har gått 9+(dette tilsvarer den franske graden 8c) så vidt jeg vet, kanskje et par mer.

Han trener nok betraktelig mer enn _Bendik_, og har det nok gøy som det er med klatring, Bendik vil bare ha PC! Lykke til med PC!

Gammel kompis fra skolen, Kristoffer Torbjørnsen heter han. Han er vel nest best på sin alder.

Hehe, han kjenner jeg ganske godt, men han klatrer ikke 9+ ;)

Han er kanskje ikke best lenger, avhengig av hvordan man ser det, men god er han!

Skal nevne at jeg "møtte" en han kjente når jeg møter han om 2 uker!

Lenke til kommentar

hei

Jeg er sikker på at det er mange andre med mye bedere forslag enn meg, men jeg tok nå en liten test på

komme nærmest mulig PC for 50 lapper. dell.com var stedet jeg tenkte meg jeg skulle prøve å bygge PC-en.

SYSTEM COLOR Smoke Grey edit

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Extreme X7900 (2.8GHz/800Mhz FSB, 4MB Cache) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows Vista® Ultimate Edition - English edit

MEMORY 4GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz edit

HARD DRIVE Size: 320GB SATA Hard Drive (5400RPM) edit

INTERNAL OPTICAL DRIVE Blu-ray / DVD / CD Burner (Blu-ray Disc Drive) edit

VIDEO CARD NVIDIA®SLI™Dual GeForce®8700MGT with 512MB GDDR3 Memory edit

WIRELESS CARDS Intel® PRO/Wireless 4965a/g/n Mini Card edit

MOBILE BROADBAND Sprint built-in cellular mobile broadband (EVDO Rev A) edit

BATTERY OPTIONS 9-cell Primary Battery and 9-cell additional Lithium Ion Battery edit

EXTERNAL MODEM Dell External Mini USB Modem edit

SOUND OPTIONS HD Audio 2.0 + Bose Companion 3 Series ll Multimedia Speaker System edit

CABLES AND ACCESSORIES Multimedia Cable Kit edit

My Software & Accessories

PRINTER Dell Wireless AIO 968 - Integrated WiFi, Fax, 2.4” Display and Card Reader edit

SERVICE & SUPPORT 1 yr Ltd. Warranty- Advance Exchange edit

DELL 968 WIRELESS PRINTER Dell 968w All-In-One Wireless Printer edit

ANTIVIRUS SOFTWARE Trend Micro Internet Security 36-months edit

PRODUCTIVITY SOFTWARE Microsoft® Office Professional 2007 - Small Business + Access database edit

ENTERTAINMENT & EDITING SOFTWARE Adobe Acrobat Standard 8 -CREATE and Share PDF documents edit

TOP SELLING SOFTWARE Dragon NaturallySpeaking Preferred 9 edit

GAMING SOFTWARE Medal Of Honor: Airborne edit

GAMING ACCESSORIES Wolfking Warrior XXtreme 2 in 1 Gamepad edit

COLOR COORDINATED STORAGE Black 160GB eGo Hi-Speed USB Portable Hard Drive edit

VALUE PACKS Easy Backup & Protect: 4GB express card storage, 2-outlet travel surge edit

WIRELESS ROUTER Linksys WRT330N Wireless-N Gigabit Gaming Router edit

TV TUNERS TV Tuner and Remote Control Bundle edit

MONITORS & PROJECTORS Dell UltraSharp 2707WFP 27-inch Widescreen Flat Panel LCD Monitor w/Height Adjustable Stand edit

HARDWARE SUPPORT 3Yr Ltd. Warranty- Advance Exchange edit

DELL ULTRASHARP 2707WFP Dell 27 inch UltraSharp Widescreen Digital Flat Panel edit

CARRYING CASES Dell XPS Notebook Backpack edit

PHOTO AND MUSIC SOFTWARE Premium Pack - Advanced Photo+Music: Deluxe Pack + Paint Shop Pro XI edit

My Service

WARRANTY AND SERVICE Get $70 Dell Gift Card with 4Yr In-Home Service, Parts + Labor- Next Day edit

ACCIDENT AND THEFT PROTECTION Add Accidental Damage and LoJack Theft Protection to 4Yr Warr. edit

GETTING-STARTED HELP Dell On Call 30 Day Unlimited+12 mos, 5 incidents. Coverage All School Year edit

DATASAFE ONLINE BACKUP DataSafe Online Backup 30GB for 1 year edit

PC TRANSFER AND TUNEUP One Time PC to PC Transfer edit

INSTALLATION SERVICES In-Home System Setup with Data Transfer edit

DIAL-UP INTERNET ACCESS 6 Months FREE EarthLink Internet Access edit

ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM

LCD PANEL 17 inch UltraSharp TrueLife Wide-screen WUXGA

BLUETOOTH OPTIONS Built-in Bluetooth capability (2.0 EDR)

Physics Game Accelerator AGEIA PhysX™ 100M Processor

Labels Windows Vista™ Premium

GAMING LCD Logitech® GamePanel Display

Adobe Software Adobe® Reader 8.1.1 - English

Processor Branding Intel Core 2 Duo Extreme Processor

ENVIRONMENTAL OPTIONS Free Recycling Kit

Sum dette endte på var 9053Usd..= 48645 NoK..

Men bestiller du en slik pc hos dell.no kommer du nok til å måtte betale 50 lapper fint tenker jeg.

He he... Hadde bare jeg hatt 50 lapper for en PC. lol

Rehan

Lenke til kommentar

Jeg ma nok si meg enig med dragavon.... seriost folkens, les den FORSTE POSTEN!!!!!

Hvis dere da gjor dette, sa vil dere kanskje klare a fa med dere denne setningen "Det er kun selve Kabinettet med innhold jeg kan bruke penger på"

Dvs ca 70% av tilbudene her kan kastes.... eller du kan jo alltids fjerne alt ekstra dill dall go slenge pa noen tb til ;)

Lenke til kommentar
Jeg ma nok si meg enig med dragavon.... seriost folkens, les den FORSTE POSTEN!!!!!

Hvis dere da gjor dette, sa vil dere kanskje klare a fa med dere denne setningen "Det er kun selve Kabinettet med innhold jeg kan bruke penger på"

Dvs ca 70% av tilbudene her kan kastes.... eller du kan jo alltids fjerne alt ekstra dill dall go slenge pa noen tb til ;)

Ohmygod :ph34r:

Da kan det jo hjelpe litt på lagringsplassen :D, skal prøve og oppdatere opspettet mitt når jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar

Hehe, han kjenner jeg ganske godt, men han klatrer ikke 9+ ;)

Han er kanskje ikke best lenger, avhengig av hvordan man ser det, men god er han!

Skal nevne at jeg "møtte" en han kjente når jeg møter han om 2 uker!

Var det 9 da? :p lenge siden jeg har sett ham nå da.. Husker jeg var i bergenshallen og så på ham et par ganger, på noen mesterskapsgreier.

Men hils fra Vegard!

Lenke til kommentar
Det er meget lett å lage en pc som koster 50.000,- noe annet er å forsvare prisen på den overfor en luksus-mest-for-penga løsning.

1. Han ber om en heftig PC, vi gir han heftige løsninger.

2. Han ber om en RÅ pc, ikke mest-for-penga løsning :p

Sa jeg mest for penga? Jeg sa vel luksus-mest-for-penga? Med det så mener jeg de beste type delene, men ikke de dyreste. med det så mener jeg feks: Istedenfor å brenne av 11000,- på denne så bruker man heller 2000,- på disse.

Det virker som mange drar på webshop med mål for å bruke opp 50.000,- istedenfor å lage en fet pc(igjen, kassa. Ikke noe skjerm o.l) og så stappe den full med terabyte på terabyte med lagringsplass, Blu-ray brenner, hddvd, bluetooth kort, rask system harddisk etc.etc. Jeg hadde heller brukt 20.000,- på en flashmemory system disk enn å kjøpe dyre deler bare fordi de er dyre og ikke fordi de gir synlig økt ytelse. Han skal ha en VILL gaming-pc, ikke en VILL 3d-mark pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...