Stereo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Tror ikke jeg ville lagt så mye penger i skjermkortet akkurat nå, siden nVidias nye generasjon skjermkort er like om hjørnet og sannsynligvis utklasser dagens beste skjermkort. Ellers ser jo mange forslag her bra ut. Må bare nevne at det er en rimelig syk ting av en far å gjøre noe sånt. Kanskje han var høy? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 ;Dheller spare 2k på hvert kort enn å kaste bort penger. Blir jo nesten som å tørke seg i ræva med penger Spare penger?, hva hadde du gjort: 1. Brukt opp de 50k du fikk 2. "Spart" 2k for noen billigere skjermkort, og ende opp med og ikke få pengene selv? :!: Tror ikke jeg ville lagt så mye penger i skjermkortet akkurat nå, siden nVidias nye generasjon skjermkort er like om hjørnet og sannsynligvis utklasser dagens beste skjermkort. Ellers ser jo mange forslag her bra ut. Må bare nevne at det er en rimelig syk ting av en far å gjøre noe sånt. Kanskje han var høy? You fail, 9800 GX2 kommer til og ha ca 30% bedre ytelse enn 8800 Ultra i 3Dmark. Men som vi alle vet så kjører 3Dmark på lave oppløsninger og det kreves ikke så mye av skjermkortets minne og minnebuss. Når man kommer opp i høye oppløsninger (1600x1200) så tror jeg dagens 8800 Ultra vil utklasse morgendagens 9800 GX2 Lenke til kommentar
Stereo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg tenkte vel først og fremst på 9800GTX (og Ultra osv.) når jeg sa neste generasjon. Tviler på at de kommer til å stå tilbake for den gamle generasjonen uansett oppløsning. 9800GTX Specs Endret 7. januar 2008 av Stereo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg tenkte vel først og fremst på 9800GTX (og Ultra osv.) når jeg sa neste generasjon. Tviler på at de kommer til å stå tilbake for den gamle generasjonen uansett oppløsning. 9800GTX Specs Ja, men uansett. Han har 10 dager på seg, ikke til jul i år Og poenget mitt da, er at han kan jo bruke opp de pengene faren har sagt han ska sløse på den, istedefor og "spare" på noe. Da han etter hva jeg har fortsått, ikke får noe penger igjen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg tenkte vel først og fremst på 9800GTX (og Ultra osv.) når jeg sa neste generasjon. Tviler på at de kommer til å stå tilbake for den gamle generasjonen uansett oppløsning. 9800GTX Specs Release date : November 2007 !LOL! posted 08-03-2007 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) La til 2 TB med lagring på lista mi her, da gikk den 450 kr over. Enten burde du spandere det, eller kaste ut tastatur/mus som jeg har lagt med Jeg tenkte vel først og fremst på 9800GTX (og Ultra osv.) når jeg sa neste generasjon. Tviler på at de kommer til å stå tilbake for den gamle generasjonen uansett oppløsning. 9800GTX Specs Release date : November 2007 !LOL! posted 08-03-2007 Så det jeg å, men det er kommet mer info senere som bekrefter det , også må du snu dag/måned på engelsk dato Endret 7. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Handlevogn Eller du kan vente til Quadfire kommer med å kjøpe skjermkort, Husk 64-bit OS Jeg er litt spent på hvordan du får et pci-x kort ned i det hovedkortet men... Lenke til kommentar
tomto Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hehe, du har det greit. ^^Kompis av meg klarer 9+ nå, fåkke noe PC, han. Kunne jeg få spørre hvem dette er? Kun fire i Norge som har gått 9+(dette tilsvarer den franske graden 8c) så vidt jeg vet, kanskje et par mer. Han trener nok betraktelig mer enn _Bendik_, og har det nok gøy som det er med klatring, Bendik vil bare ha PC! Lykke til med PC! Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvis jeg var deg, så ville jeg tenkt litt smart. Du har 2 muligheter. 1. fyll pcen med de råeste delene som koster flesk og få en FET pc. Husk bare på at om noen år er den like crappy som den som koster godt under halvparten.(og en kasse(KUN kassa, han skal ikke ha skjerm, mus, tastatur o.l. Han skal KUN ha kassa og innmaten) til 25.000,- er en FET pc!!!) 2. lag en skikkelig fet pc som koster godt under halvparten, fyll så pcen med alt hva du kan finne av stæsj og bruk delene til feks. din gamle pc. Som eksempel: Kjøp drit mange harddisker og putt dem i den pcen du har nå, bruk den gamle pcen din som server, putt den i ett annet rom så kan den dure og støye så mye den gidder. Er litt den mentaliteten man hadde når hjemmepc ordningen kom. Folk shoppa video kamera, 50" plasma Tver som "skjerm" etc.etc. Ta med en Blu-ray brenner og en hd-dvd leser feks. Hvis du ikke vet hva du driver med på overklokking o.l så merker du fint lite til om pcen din koster 15-25.000,- eller om den koster 50.000,-. Det er meget lett å lage en pc som koster 50.000,- noe annet er å forsvare prisen på den overfor en luksus-mest-for-penga løsning. Endret 7. januar 2008 av Ikon Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er meget lett å lage en pc som koster 50.000,- noe annet er å forsvare prisen på den overfor en luksus-mest-for-penga løsning. 1. Han ber om en heftig PC, vi gir han heftige løsninger. 2. Han ber om en RÅ pc, ikke mest-for-penga løsning Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Lagde en PC til jeg.. syntes dette var litt morro jeg! http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847 Er dårlig med vannkjøling der da.. men går vell ikke og få en PC som er så mye sykere på akkurat spill en den der? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Lagde en PC til jeg.. syntes dette var litt morro jeg!http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847 Er dårlig med vannkjøling der da.. men går vell ikke og få en PC som er så mye sykere på akkurat spill en den der? Og hvordan har du tenkt til og få til en 3-veis sli løsning på et x38 hovedkort Det går ann og lage en hjemmlagd løsning på 680i. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=169509 Men x38 det hadde vært stort. Endret 7. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Lagde en PC til jeg.. syntes dette var litt morro jeg!http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847 Er dårlig med vannkjøling der da.. men går vell ikke og få en PC som er så mye sykere på akkurat spill en den der? Og hvordan har du tenkt til og få til en 3-veis sli løsning på et x38 hovedkort Det går ann og lage en hjemmlagd løsning på 680i. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=169509 Men x38 det hadde vært stort. Just akkurat åssen jeg har tenkt og få det til har du ikke noe med.. hehe, neida =) var kanskje ikke helt gjennomtenkt det oppsett mitt allikavel da.. Ta vekk ett skjermkort og legge til en skjerm, eller Blu-ray spiller, eller ett skikkelig data-anlegg! Eller vannkjølig for de som har greie på det! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har vannkjøling i mitt oppsett Men, husk at det kun går og bruke en skjerm i SLi! Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har vannkjøling i mitt oppsett Men, husk at det kun går og bruke en skjerm i SLi! Gjør det, det ja! Hmm.. har vist litt og lære her jeg! feil hovedkort og tenkte 2 skjermer hadde gått bra! hehe =) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ta vekk ett skjermkort og legge til en skjerm, eller Blu-ray spiller, eller ett skikkelig data-anlegg!Eller vannkjølig for de som har greie på det! Du følger ikke helt med skjønner jeg. X38 kan ikke kjøre sli,så da hjelper det ikke og ta bort et kort. Da må du sette inn 2 hd 3870 som heter crossfire. Behold 3-veis sli og bytt hovedkort til dette. https://prisguiden.no/product.php?productId=87064 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ta vekk ett skjermkort og legge til en skjerm, eller Blu-ray spiller, eller ett skikkelig data-anlegg!Eller vannkjølig for de som har greie på det! Du følger ikke helt med skjønner jeg. X38 kan ikke kjøre sli,så da hjelper det ikke og ta bort et kort. Da må du sette inn 2 hd 3870 som heter crossfire. Behold 3-veis sli og bytt hovedkort til dette. https://prisguiden.no/product.php?productId=87064 Ahh.. i see! http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62847 Sånn =) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Dere må huske en ting når dere lager oppset i prisguiden, det er å se ned på butikkene som har delene også for det er jo der den egentlige prisen kommer frem vil en skal kjøpe alt på et sted. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hei Dersom du skal sitte ved siden av denne maskinen vil jeg ikke uten videre anbefale SAS disker pga støy. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) NÅ har jeg mekka her! 3GHZ 45nm, 8Gig mushkin, 2tb hdd, 1200W, tri-sli 8800ULTRA, Striker hk, 2 stk. 24" LCD. osv! https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51937 MASKIIIN PC! Endret 7. januar 2008 av LokarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå