Gå til innhold

Flytte til San Francisco

Anbefalte innlegg

Hei, skal snart begynne på videregående skole, og har allerede begynt å tenke på fremtiden min. Jeg har laget en annen tråd her, men nå har jeg endret litt perspektiv på livet ;). Plutselig for litt siden ble jeg interessert i aksjer. Og tenker mye på å bli aksjemegler nå for tiden.

Men tilbake til emnet. Jeg har utrolig lyst til å flytte til USA. Helst San Francisco, men NY er også i tankene. Dette vil trolig nok skje etter videregående. Første valget mitt når det gjelder videregående, er en skole som spesialiserer seg i økonomi.

Så jeg lurte på, når jeg er ferdig med skolegangen, kan jeg flytte til USA (San Francisco, NY) og studere økonomi videre der? Hvordan gjør jeg det? Skal jeg begynne på et slags trainee program i et firma?

Enlighten me :thumbup:

Jonas :)

Endret av Gitaroo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo først begynne med å ta et utvekslingsår til USA mens du går VGS. Da får du jo testet landet og sett hvordan det er å bo der.

Når det kommer til studier kan du søke deg rett til en amerikansk skole, men da må du betale første året selv (lånekassen dekker kun fra 2. året på bachelor-nivå i USA). Evnt. kan du søke deg direkte inn på 2. året på skolen, uten at jeg vet hvor vanskelig det da er å komme inn. Noen trainee-stilling eller internship får du nok ikke uten hvertfall en bachelor-grad, samt at det er vanskelig å få arbeidstillatelse i USA.

Du kan også gjøre slik som meg; ta bachelor i Norge (og kanskje ta et semester i USA), også ta master der. Jeg startet på en 2-årig master i høst, og trives meget bra! :) Aldri vært i USA før, og angrer ikke i det hele tatt. Nå er du jo ung og kommer nok til å endre mening noen ganger før du evnt. drar, men bra å ha noen mål =)

Lenke til kommentar

Takk for svar!, i alle fall en som har hvert igjennom det!

Hørtes ut som en veldig bra vei du tok. Jeg vet ikke om jeg er klar allerede i VGS å dra til USA. Så det å ta bachelor her i Norge, og Master i USA hørtes ut som en flott plan!

Hvor i USA bor du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...