Gå til innhold

Den uoffisielle Ibanez-tråden

Martin.F

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, den er grei. :) men duger gitaren i seg selv til hard musikk? Den er jo rimelig tynn, kan umulig være stor tone i den? :mellow:

Har hvertfall hørt at Herman Li har sagt at S-serien til Ibanez har mye bedre lyd enn tykkelsen skulle tilsi.

Det blir helt sikkert ikke like "stor tone" i den som i en Les Paul, men.

Lenke til kommentar
Okei, den er grei. :) men duger gitaren i seg selv til hard musikk? Den er jo rimelig tynn, kan umulig være stor tone i den? :mellow:

Har hvertfall hørt at Herman Li har sagt at S-serien til Ibanez har mye bedre lyd enn tykkelsen skulle tilsi.

Det blir helt sikkert ikke like "stor tone" i den som i en Les Paul, men.

Herman Li er vel ikke den første man bør høre på i slike uttalelser heller :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

altså trenger du på død og liv 24 bånd? viss du vil ha zr tremolo og 24 så blir det dyrt, samme viss du vil ha rg med noe annet enn edge 3

det du kan gjøre er og kjøpe en rg 350dx og kjøpe en egde pro på ebay og slenge den inn

Lenke til kommentar

Tror jeg har sagt noe til deg om dette før, men- den fantastiske broen i gitaren sørger for at tapet av båndene er til å leve med.. Tonene du mangler, kan du jo bare bende opp? Når du slipper whammybaren, er gitaren på plass igjen. Gang etter gang etter gang.. Helt fantastisk!

Enten det, eller så kan du slå til med en digitech whammy i tillegg. Da har du en hel oktav å ta av, ekstra. Eller to. Men det blir litt sært.

Lenke til kommentar

Vil helst ha med 24 bånd, ja. Petrucci er et av forbildene, og selv om jeg kanskje ikke er like rask, vil jeg gjerne ha muligheten til å spille alle soloene hans. Samme med Hammett (bare at han ikke er så jækla god, høhø). Har kanskje planer om å kjøpe en LTD EC 2005, også vil jeg egentlig ha en skikkelig leadgitar med tremolo (og 24 bånd?) i tillegg.

Lenke til kommentar

Bør få tak i min nye Ibanez SR705 om noen få dager. :)

Får slenge opp bilder av den, og min gode gamle RGT 6EX-FX når den tid kommer.

Huff - Hadde det ikke vært for at det faktisk er produktivt, ville jeg nesten sagt at jeg har brukt for mye penger på instrumenter og instrument-relaterte saker det siste halvåret.

På den lyse siden, er det i alle fall ikke et eneste kjøp jeg angrer på. ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har vært veldig fornøyd med den i omtrent 5 år nå. Lettspilt, tynn hals. :)

Det eneste negative jeg kan si om den, er at etter at jeg kjøpte meg en ESP til 5000 mer, kjennes Ibanezen som at den er litt... uoversiktlig. Men, jeg tror ikke at dette er noe som er et problem som ligger i noe med selve gitaren. Det er nok heller det, at disse to gitarene er så radikalt forskjellige å spille på, at det å gå fra ESPen til Ibanezen er noe tungvint, men ikke mer enn en liten tilvenningssak.

På tross av det, er Ibanezen en kjempegitar. Absolutt å anbefale. Dette er tross alt det eneste negative jeg har funnet, etter 5 år med den. :)

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...