Konnis Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Okei, den er grei. men duger gitaren i seg selv til hard musikk? Den er jo rimelig tynn, kan umulig være stor tone i den? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Okei, den er grei. men duger gitaren i seg selv til hard musikk? Den er jo rimelig tynn, kan umulig være stor tone i den? Har hvertfall hørt at Herman Li har sagt at S-serien til Ibanez har mye bedre lyd enn tykkelsen skulle tilsi. Det blir helt sikkert ikke like "stor tone" i den som i en Les Paul, men. Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Okei, den er grei. men duger gitaren i seg selv til hard musikk? Den er jo rimelig tynn, kan umulig være stor tone i den? Har hvertfall hørt at Herman Li har sagt at S-serien til Ibanez har mye bedre lyd enn tykkelsen skulle tilsi. Det blir helt sikkert ikke like "stor tone" i den som i en Les Paul, men. Herman Li er vel ikke den første man bør høre på i slike uttalelser heller Lenke til kommentar
Kevin1337 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har en fin Ibanez RGR 321 EX BK Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skal mest sannsynlig kjøpe meg en Ibanez RG 321 MH nå på lørdag. Gleder meg Noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
Kevin1337 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har ikke erfaring med den, men Ibanez RG-serien eier prøv i butikk, før kjøp! Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Jepp, uten tvil! Prøv også S-serie. Helt fantastisk flotte gitarer! Har selvfølgelig én selv Lenke til kommentar
ow Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Fikk en S-320 WK til jul Gitaren er meget lett i vekt, tremsystemet er det (hittil) ingen problemer med og den er utrolig lettspilt! Lenke til kommentar
jonmathias Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 vil bare si at om noen selger en ibanez gitar (helst RG) ta kontakt med meg! send meg en pm eller mail på: [email protected] Lenke til kommentar
jealei Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 du er ikke den eneste som fikk en s320 til jul Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg vil ha en Ibanez. Lettspilt hals, 24 bånd, tremolo som holder seg stemt, greie mikrofoner = kriteriene. Hva anbefaler dere? Ville helst hatt en S470 med 24 bånd. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 altså trenger du på død og liv 24 bånd? viss du vil ha zr tremolo og 24 så blir det dyrt, samme viss du vil ha rg med noe annet enn edge 3 det du kan gjøre er og kjøpe en rg 350dx og kjøpe en egde pro på ebay og slenge den inn Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tror jeg har sagt noe til deg om dette før, men- den fantastiske broen i gitaren sørger for at tapet av båndene er til å leve med.. Tonene du mangler, kan du jo bare bende opp? Når du slipper whammybaren, er gitaren på plass igjen. Gang etter gang etter gang.. Helt fantastisk! Enten det, eller så kan du slå til med en digitech whammy i tillegg. Da har du en hel oktav å ta av, ekstra. Eller to. Men det blir litt sært. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 har et spørsmål til dere med zr, skal den være så vinklet? jeg synes den er så skjev i forhold til andre gitarer med trem, men i følge boke er den riktig siden blokka skal ha kontakt med stoppbaren Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vil helst ha med 24 bånd, ja. Petrucci er et av forbildene, og selv om jeg kanskje ikke er like rask, vil jeg gjerne ha muligheten til å spille alle soloene hans. Samme med Hammett (bare at han ikke er så jækla god, høhø). Har kanskje planer om å kjøpe en LTD EC 2005, også vil jeg egentlig ha en skikkelig leadgitar med tremolo (og 24 bånd?) i tillegg. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Bør få tak i min nye Ibanez SR705 om noen få dager. Får slenge opp bilder av den, og min gode gamle RGT 6EX-FX når den tid kommer. Huff - Hadde det ikke vært for at det faktisk er produktivt, ville jeg nesten sagt at jeg har brukt for mye penger på instrumenter og instrument-relaterte saker det siste halvåret. På den lyse siden, er det i alle fall ikke et eneste kjøp jeg angrer på. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har faktisk sett litt på RGT 6EX-FX selv, men har ikke funnet noen videor/omtaler av den ennå. Er den god, SGE7000? Noen negative sider verdt å trekke frem? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Vel, jeg har vært veldig fornøyd med den i omtrent 5 år nå. Lettspilt, tynn hals. Det eneste negative jeg kan si om den, er at etter at jeg kjøpte meg en ESP til 5000 mer, kjennes Ibanezen som at den er litt... uoversiktlig. Men, jeg tror ikke at dette er noe som er et problem som ligger i noe med selve gitaren. Det er nok heller det, at disse to gitarene er så radikalt forskjellige å spille på, at det å gå fra ESPen til Ibanezen er noe tungvint, men ikke mer enn en liten tilvenningssak. På tross av det, er Ibanezen en kjempegitar. Absolutt å anbefale. Dette er tross alt det eneste negative jeg har funnet, etter 5 år med den. Endret 8. januar 2009 av SGE7000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå