Gå til innhold

Den uoffisielle Ibanez-tråden

Martin.F

Anbefalte innlegg

Bare å poste det Valkyria, så det blir litt liv her også! :p

Hmm.. hvis jeg skulle velge mellom en Ibanez og en Strat,

vet jeg ikke riktig hva jeg hadde gått for... Er blitt glad i Ibanezen min nå! <3 hehe!

Hvilke Ibanezer har du prøvd? Og hva synes du om dem ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke navnet på dem(komplisert navnsettingssystem), men det er en som ligner på Steve Vai sin, og mange forskjellige svarte. som sagt synest jeg de var mer lettspilt enn straten min, men ville nok blitt "bortkjemt" med tiden og trodd at ALLE andre gitarer er dårlige ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har testet den litt og syntes den er god å spille på!

Det eneste som er dumt med den er at den har Floyd Rose. Dette er et streng/vibarm-system som er ganske vanskelig og egentlig unødvendig hvis du er helt fersk. Jeg har Floyd Rose selv, og det tok meg faktisk 5 timer (!) å bytte strenger og stemme den korrekt, første gang jeg gjorde det.

Så hvis du ikke må ha, eller ikke føler at det er noe vits med slik vibarm, kan jeg anbefale RG321MH. Dette er en Ibanez-gitar som er ganske billig, og den har ikke vibarm. Hørt mye bra om den :)

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Har testet den litt og syntes den er god å spille på!

Det eneste som er dumt med den er at den har Floyd Rose. Dette er et streng/vibarm-system som er ganske vanskelig og egentlig unødvendig hvis du er helt fersk. Jeg har Floyd Rose selv, og det tok meg faktisk 5 timer (!) å bytte strenger og stemme den korrekt, første gang jeg gjorde det.

Så hvis du ikke må ha, eller ikke føler at det er noe vits med slik vibarm, kan jeg anbefale RG321MH. Dette er en Ibanez-gitar som er ganske billig, og den har ikke vibarm. Hørt mye bra om den :)

Lykke til med kjøpet!

Det lille jeg lærte på wikipedia om Floyd Rose virket skremmende komplisert :dontgetit:

Vibarm er ikke nødvendig, men ønskelig.

Har alle Ibanez gitarer samme system?

Lenke til kommentar

Hehe, det er ikke så komplisert. Men det er ganske tungvint å bytte strenger o.l.

Neida, den gitaren jeg linket til har såkalt fast-bro, altså har den ingen vibarm. Gjør alt mye lettere! :)

Men det er mange Ibanez-gitarer som har Floyd-Rose liknende system, men som sagt, ikke alle!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Åh! Nydelig tråd! Perfekt for meg! :D

Har ikke bilde av den akkurat nå, men jeg er en stolt eier av en S-470. Zero-Point(?) tremolo er virkelig en nytelse og jokke litt i! Utrolig fornøyd med denne.. :)

Det gjør seg også i tilleg med en Pod X3 live, som har "litt" ymse med effekter.. :D

Flere som har denne gitaren her?

Lenke til kommentar

Har hørt en del bra om RG-320 serien, men ikke akkurat den modellen, den ser jo temmelig stilig ut da :p

Akkurat den beste Ibanezen i den prisklassen er vel nærmest umulig å si, kvaliteten på dem er jevnt over god og det kommer helt anpå hva du spiller også. Hvis spiller metal så er vel RG6xx og RG5xx noe å satse på vil jeg tro! Se brukt, mye penger å spare.

Lenke til kommentar

Lurer litt på en pris jeg..

Hvor mye tar de for herman li's signaturmodell? Egen18?

Lurer på å kjøpe den, eller S-prestige klasse -et-eller-annet-7 streng..

Hadde en Ibanez GAX-30 før, men solgte den pga pengemangel.. Skulle aldri ha gjort det :(

Men nå sitter jeg igjen med en Gibson les paul.. Heftig er det ja, men jeg mangler den gode gamle feelingen til Ibanez jo!

Lenke til kommentar
Lurer litt på en pris jeg..

Hvor mye tar de for herman li's signaturmodell? Egen18?

Lurer på å kjøpe den, eller S-prestige klasse -et-eller-annet-7 streng..

Hadde en Ibanez GAX-30 før, men solgte den pga pengemangel.. Skulle aldri ha gjort det :(

Men nå sitter jeg igjen med en Gibson les paul.. Heftig er det ja, men jeg mangler den gode gamle feelingen til Ibanez jo!

Ser at den koster 2000 euro fra Thomann.de, en gigantisk musikksjappe i tyskland, som sender over alt.

EDIT: link

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har bare en Gibson SG standard selv, men har lenge hatt lyst på en Ibanez i tillegg. SG-en er råkul, og har ufattelig rå lyd etter min smak, og den er også lettspilt - til en viss grad. Det den mangler er muligheter for en skikkelig tremolo. I tillegg synes jeg at Ibanez-ene er latterlig lettspilte, SG-en har en veldig bred hals, noe som gjør blant annet sweeping litt vanskelig etter min mening. Ibanez er mer shreddegitarer føler jeg.

Er ikke fan av hverken Vai eller "håndtaks-gitarene" hans men liker godt Paul Gilbert sin stil og tone og kunne tenke meg en av hans RG-er. Noen som har en liste over gode norske online-gitarbutikker som har Ibanez? Sound1 har ikke dette merket, til min store irritasjon.

Rock on dudes ;)

Lenke til kommentar
Har bare en Gibson SG standard selv, men har lenge hatt lyst på en Ibanez i tillegg. SG-en er råkul, og har ufattelig rå lyd etter min smak, og den er også lettspilt - til en viss grad. Det den mangler er muligheter for en skikkelig tremolo. I tillegg synes jeg at Ibanez-ene er latterlig lettspilte, SG-en har en veldig bred hals, noe som gjør blant annet sweeping litt vanskelig etter min mening. Ibanez er mer shreddegitarer føler jeg.

Er ikke fan av hverken Vai eller "håndtaks-gitarene" hans men liker godt Paul Gilbert sin stil og tone og kunne tenke meg en av hans RG-er. Noen som har en liste over gode norske online-gitarbutikker som har Ibanez? Sound1 har ikke dette merket, til min store irritasjon.

Rock on dudes ;)

Gitarhuset har hvertfall mye ibanez, men vet ikke om de har Paul Gilberts sine.

Det jeg kom på i farten:P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, døde litt denne tråden :p Tror da pickupene fungerer helt fint til metal.

The Ibanez SV5470 Electric Guitar is a metal-minded beast. 24 frets of wicked fast neck, SynchroniZR bridge with ZPS-FX spring system and an advanced tonal versatility give this SV guitar an edge over most guitars in its class. Made in Japan by Ibanez's best craftsmen.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...