Gå til innhold

Hvilke lag har verdens beste supportere?

Pañolada

Anbefalte innlegg

Ah, forstår. Men vet du forresten om Roma går under venstre eller høyresiden?

Er forresten interessant å se hvilke grupper som går under venstre- og hvilke som går under høyre. Du har jo Lazio, Inter, Napoli, Juve som klare høyre. Og Livorno, Roma(?), AC Milan(?) på venstresiden.

Snakker kun om høyeste niva nå

Okey, nå aner jeg ikke hva du babler om, hva mener du med Venstre/høyre Side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Politisk sett. I Italia er fotball storpolitikk :) Og i de fleste andre land forøvrig

Hehe, trodde du pjatta om hvor på stadionen klubbene hadde supporterne jeg :p

Roma er egentlig en litt splittet klubb, men i det store og hele så er dem en høyreside gitt (Og heldigvis).

Og som du sier Lazio og Livorno "tilhører" Nazi-siden :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Maccabi Haifas supporterklubb Green Apes er en av de beste. De har et ganske så ville tifoarrangement. Newcastle sine supportere er også imponerende. Sesongkortene på St. James-park går i arv og man må gjerne vente i flere tiår for å få et. I Norge vil jeg nevne Klanen, Brann og Plankehaugen.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Plankehaugen er norges verste supporterklubb, tanteklubb deluxe.

Jeg tor nok kanskje Aalesund stikker av med den seieren.

Når vi kommer til England, så er det, i følge denne testen, Stoke's supportere som har høyest lydnivå.

Jeg vet ikke hvor pålitelige disse testene er, men de gir en viss pekepinn.

kan man høre "klubbens sang - Why why why Delilah" etter en heftig
, da klubben rykket opp til Premier League i fjor, for første gang på 23 år.

Uten å rangere hvilke klubber som har de beste supporterne i England, så vil jeg absolutt si at Stoke stiller sterkt.

Lenke til kommentar

Leste en gang på Guiness World of Records at Liverpool hadde verdens rekorden i antall dB lyd fra banen, rekorden ble slått av Bostons baseball lag fra USA. Lyden som ble registrert fra Anfield var visstnok på over 110dB (!), jeg tror det faktisk var høyere enn som så. Like høyt som et Concorde fly når det tar av husker jeg leste.

Lenke til kommentar
Sånne målinger har jo enormt mange feilkilder. Hvordan er stadion bygget, hvor på stadion er det målt, når ble det målt osv. Tull og tøys.

Ser den, men jeg mener at det gir en brukbar pekepinn. På en intim stadion som Britannia kan det nok oppstå høyere lydnivå enn på en gigantisk stadion som Emirates.

Lenke til kommentar
Sånne målinger har jo enormt mange feilkilder. Hvordan er stadion bygget, hvor på stadion er det målt, når ble det målt osv. Tull og tøys.

Helt enig, dessuten 110 Db kan også være ekstremt misvisende, (Høyfrekvent eller lavfrekvent lyd?). Det finne Pc vifter på 67 Db og det bråker ikke så ekstremt :)

Lenke til kommentar
Leste en gang på Guiness World of Records at Liverpool hadde verdens rekorden i antall dB lyd fra banen, rekorden ble slått av Bostons baseball lag fra USA. Lyden som ble registrert fra Anfield var visstnok på over 110dB (!), jeg tror det faktisk var høyere enn som så. Like høyt som et Concorde fly når det tar av husker jeg leste.
Har vært flere sånne undersøkelser for tia, og den eneste jeg har lest om hadde Sunderland som vinnere...
Lenke til kommentar
Har vært flere sånne undersøkelser for tia, og den eneste jeg har lest om hadde Sunderland som vinnere...

Da har du ikke lest den jeg postet. Kanskje du vil poste din?

Lenke til kommentar

Og hvis han ikke har det, hva i all verden er poenget med den? At folk stormer banen etter opprykk i England er Helt standard. Tørr jeg nevne Roma's Supportere etter Scudetto i 01?

Poenget er at det gir en pekepinn til stemningen på en arena. Dette med banestormingen har ingenting med undersøkelsen å gjøre, det var bare noe jeg ville dele i tråden. Jeg refererte til selve undersøkelsen ved å linke til videoen der Stoke-fansen sang Why why why Delilah. Virker ikke som folk ønsker å annerkjenne at supportere til en beskjeden, dog tradisjonsrik (verdens 2. eldste klubb), på en stadion med 28.000 plasser, kan måle seg med kongeklubbene?

Lenke til kommentar

Jeg fikk overhode ingen spesielle "følelser" når de sang den sangen, slike youtube klipp juger stort sett hele veien (Forsterkning av stemme osv er mulig med dagens teknologi :p).

Uansett, jeg klarer å annerkjenne beskjedne klubber (Albinoleffe for å nevne et), men selv om Stoke var blant de første (registrerte) fotballklubbene så klarer jeg ikke se den store tradisjonen?

Lenke til kommentar
Jeg fikk overhode ingen spesielle "følelser" når de sang den sangen, slike youtube klipp juger stort sett hele veien (Forsterkning av stemme osv er mulig med dagens teknologi :p).

Uansett, jeg klarer å annerkjenne beskjedne klubber (Albinoleffe for å nevne et), men selv om Stoke var blant de første (registrerte) fotballklubbene så klarer jeg ikke se den store tradisjonen?

Det er vel pga. du er av den yngre garden, som meg. De fleste som holder med Stoke i Norge er de som er oppvokst med klubben fra tippekampene på 70- tallet. Hva mener du med den store tradisjonen? Er Stoke en tradisjon? Det er en tradisjonsrik klubb, med en tradisjonsrik stadion, tradisjonsrike supportere (slik er det for øvrig i resten av England også). At de spilte på Victoria Ground i 119 år er vel et greit eksempel på det. Er du interessert i å lese mer, så er dette stedet.

YouTube klippet "juger"? Sitt deg ned å se en hjemmekamp på Britannia, så hører du at det er en fantastisk atmosfære og stemning der. Det er i allefall min mening.

Endret av lurvefranzen
Lenke til kommentar
Hæ hva prater du om? Jeg sa bare at det finnes flere sånne undersøkelser der Sunderland vant i den ene. Jeg påstod ikke at noe du sa var feil.

Jeg var litt kjapp der, ser det, beklager. Men har du noen av disse undersøkelsene, vil gjerne se de. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...