Gå til innhold

Hvilke lag har verdens beste supportere?

Pañolada

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spansk fotball har egentlig ganske ræva supportre p.ga dårlig fotballinteresse i landet. Men cupfinalen Valencia-Getafe var helt sinnsykt.

I Spania kommer mange for å se kamper og vil bli underholdt, akkurat som på teater.

men det finnes ordentlige supportere også ;)

Akkurat som i Newcastle sitt tilfelle, hvis du ser hva King Kev sier i signaturen min. St James Park er hjemmestadionen til Newcastle for de som lurte. :)

Lenke til kommentar
Aalesunds FK har verdens beste supportere. Tenk at en liten by med 40 000 innbyggere trekker over 10 000 tilskuere på hver eneste kamp, selv om de hele tiden sliter i nedrykksstriden (eller spiller i første divisjon). Det er rett og slett bare å bøye seg i støvet.

På en god andreplass kommer Celtic. Det er en helt fantastisk stemning på Celtic Park.

Skal du regne sånn så har vel strengt talt Molde "verdens beste supportere"? Ålesund, en by på 42k+ trekker i snitt 10k per hjemmekamp(ca 24% av innbyggerne i Ålesund), mens Molde, en by på 24k+ trekker i snitt ca 8k per hjemmekamp(33% av innbyggerne i Molde). Regner med noen kommer med det at Ålesund kunne trukket flere om de hadde større stadion. Mulig det, men tviler litt på at de kunne fått et snitt på 14k, for å nå samme prosentandel som Molde(med mindre min prosentregning er helt på viddene :)).

Nå har begge disse lagene imponerende tilskuertall i forhold til antall innbyggere i de to byene, men jeg mener så klart ikke seriøst at noen av disse har verdens beste supportere ;) Jeg regner i hvert fall ikke det ut ifra hvem som drar flest tilskuere, slik enkelte gjør her inne(med tanke på United osv.)

Så Chievo Verona har verdens beste supportere siden byen er en småby utenfor Verona som har 5000 innbyggere og drar til seg over 15000 supportere hver gang? 150% av innbyggerne i byen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Dette er ikke noe vi kan diskutere folkens, her er vi så heldige at vi har et fasitsvar.

Dette klippet her er ganske sykt. Er verken Chelsea eller Liverpool fan, men dette ga meg frysninger, L-E-T-T! Leste på VG en dag for kanskje et par år siden at Liverpool satt verdensrekord for støy på banen målt i antall dB. Styrken skulle visstnok tilsvart støyen fra en Concorde som tar av (!).

Når Mourinho klapper for fansen i slutten av sangen sier det litt.

Giallorossi: hva mener du med at en supporter må blø for laget sitt. Hva har det med denne videoen å gjøre?

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

Det er og var Valencia og deres Mestalla som satte en slik verdens rekord, men en slik "kåring" er rimelig bortkasta da Stadion oppbygningen teller omtrent alt ;)

Det jeg mener med å blø, er at man ikke bare skal være supporter på stadion'n men også utenfor. Det var vel ment som et litt sarkastisk setning ;)

Lenke til kommentar

Ja den videoen fra CL-semien er rett og slett inzane. Misunner alle og enhver som var der! Hører såvidt CL-hymnen bli spilt av etter dommeren har blåst i fløyta! Digg! :D

PS: Forøvrig digg å høre George(speakeren) si at dette er den beste stemningen han har opplevd iløpet av sine over 30 år som speaker :love:

Endret av Benitez
Lenke til kommentar

PAOK sine fans gjør seg ikke helt bort heller, detter kan vel sies å være imponerende timing og organisering..

http://uk.youtube.com/watch?v=4gFlzBYccrw

Var forøvrig på Old Trafford her om dagen. Det mest imponerende med United fansen var hvor stille 72000 av dem klarte å være samtidig. Hørte faktisk West Ham supporterene bedre i store deler av kampen. Tror nesten jeg må ta meg en tur på en City- og Liverpoolkamp for å sammenligne.

Endret av Machius
Lenke til kommentar
PAOK sine fans gjør seg ikke helt bort heller, detter kan vel sies å være imponerende timing og organisering..

Var forøvrig på Old Trafford her om dagen. Det mest imponerende med United fansen var hvor stille 72000 av dem klarte å være samtidig. Hørte faktisk West Ham supporterene bedre i store deler av kampen. Tror nesten jeg må ta meg en tur på en City- og Liverpoolkamp for å sammenligne.

Er ikke Newcastle fans ganske syke da?

Lenke til kommentar

Noe lignende det der presterte også Atletico Madrid-fansen da jeg var på Vicente Caldéron. Stort sett var stadion ganske "stille", det var som på de fleste stadioner et felt der hardcore-supporterne stod og sang, og langsidene var stort sett rolige. Vi bortesupportere stod jo da på andre side av sang-gjengen så fikk ikke med meg alt de gjorde, siden vi også sang hele kampen gjennom, men det var noen øyeblikk (omtrent 3-4 ganger i løpet av kampen) at HELE stadion plutselig ropte "Atleti! Atleti!" (eller noe sånt), og det var ekstremt kult å høre på. Det var liksom helt stille, før helt plutselig kom det noen svære brøl slik at stadion omtrent ristet. Bra innøvd og bra å få med hele stadion, bare synd de kun brukte det noen få ganger i løpet av kampen og at de ellers enn det var småtamme sett i forhold til Liverpool-supporterne. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...