Misoxeny Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg har NextGenTel (huff..) som ISP, og har hatt problemer siden dag en med tregt nett osv. Skal bytte snart, men vil gjerne ha nett i mellomtiden sålenge jeg betaler for det? Det som skjer er at nettet med jevne mellomrom detter ut. Det vil si, delvis ihvertfall. Når dette skjer får jeg ikke vist nettsider i noen browsere, jeg får ikke connectet til servere i spill osv, og programmer som Xfire, Ventrilo osv disconnecter meg. Alikevel virker det som om MSN fungerer, og det står at jeg har tilkobling til "Lokalt og Internet". Sitter på trådløst, og det er en router ved en annen data i huset som sender til meg. Når det ikke fungerer her fungerer heller ikke det nettet som ikke får signal fra router, så det er ikke router det er problemer med. Hvorfor får jeg ikke til noe av dette mens MSN fortsatt fungerer helt fint? Det må da bety at jeg har forbindelse? =S Har også merket at dette som oftest skjer når jeg går fra å være i f.eks FireFox til å forsøke å finne en server i et spill. Jeg surfer på nettet lenge uten at noe skjer, og med en gang jeg åpner f.eks Call of duty og skal finne Endret 6. januar 2008 av DoffenPHP Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Er det mange trådløse nett i nærheten? Fungerer nettet fint pr vanlig kabel? Har du snakket med NGT? Har du sjekket routeren/modem om du har bra sync? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hva slags router har du? Er det ZyXEL P660 ? Det høres ut som om den faller ut veldig lett når du får flere forbindelser mot nettet. Tror ikke det har med annet utstyr eller linje å gjøre. Ta kontakt med kundeservice og be de sende deg en stabil router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå