Gå til innhold

DWsuite, Java mobilspill, trenger en del hjelp.


Anbefalte innlegg

DWsuite a.k.a Dope Wars Beta er et javabasert mobilspill.

 

kun kommet i beta og de har ikke vidreutvilket det eller kommer til å gjøre dette.

mange lengter etter fullversjonen og jeg vil prøve å gi den til dem.

 

jeg har tatt filene ut av .jar formatet og de er klare til å redigeres med jeg er så å si ikke kunnskap til java programmering så trenger hjelp.

 

dette skal være ett gratis spill for alle som vil spille det og utvilkerne av betaversjonen skal selvfølgelig få credit for sitt arbeid samt du/dere som kan hjelpe meg.

 

virker som det er lette scripter i det ikke noe man må være ekspert i java for å skjønne men noe kunnskap trenger man tydeligvis siden etter tutorials har jeg enda ikke skjønt det helt.

 

vennligs ta kontakt på msn: [email protected]

 

 

legger med spillet i .jar format og mappen med filene som kan redigeres så dere kan ta en titt på det.

 

Spillet: http://rapidshare.com/files/81710289/DopeWars.jar.html

 

Mappen i .rar: http://rapidshare.com/files/81710424/DWsuite.rar.html

Takk

Nicolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, det nytter ikke bare å pakke ut en jar-fil og forvente at innholdet kan endres, den inneholder ikke noe kode som kan brukes i hele tatt. Det er kun selve binærversjonen av spillet som kan kjøres.

så hva må jeg skaffe ? er ikke mulig å gjøre noe med det jeg hadde der ? :(

Lenke til kommentar
å hva må jeg skaffe?[ E]r [det] ikke mulig å gjøre noe med det jeg hadde der ? :(
Du må be opphavsrettsfolkene om tillatelse til å endre på koden og distribuere den før du i det hele tatt trenger å tenke på det. Deretter kan du be dem om kildekoden. Og lykke til. Det trenger du.

 

Ja, forresten, deretter må du finne noen Java-programmerere som er villig til å programmere et spill for deg. Lykke til der også.

Lenke til kommentar

"virker som det er lette scripter"

 

Med den uttalelsen der regner jeg med at du har lite/ingenting kjennskap til java.

Man kan gjøre ting for å få noe lesbart utav det, men det er litt fyfy når andre har laget det.

 

uansett kunne det være morsomt å få dopewars på mobilen

(vet ikke om det finnes noe javaskrevet dopewars)

Lenke til kommentar

Det finnes alt til mobilen, ikke spillet du har funnet der. og det kom i beta for mange år siden. han som laget det har gitt seg og folkene som jobbet med han virker alle som er innaktive på websiden deres.

 

siden den kom i beta og ikke har blitt videre utviklet på over 2 år er det derfor ingen big deal om noen prøver å videre utvikle dette. og sålenge de kreditteres for sitt arbeid å at videreutvikleren ikke skal ha all ære selv så er det heller ingenting feil i det.

 

la med mobilversjonen i posten min øvers for de som vil legge det inn å prøve, funker fint på SE og Nokia telefoner etter hva jeg har testet ut..

Lenke til kommentar
siden den kom i beta og ikke har blitt videre utviklet på over 2 år er det derfor ingen big deal om noen prøver å videre utvikle dette.

 

og??? Windows 95 ble stoppet i 2001, men jeg tror fortsatt at Microsoft hadde syntes at det var en "big deal"

(litt satt på kanten)

 

uansett om prosjektet ble av sluttet for noen år siden kan man ikke kopiere kildekoden direkte i fra filene du har funnet, intelektuell redlighet er det noe som heter. (og åndsvekslov og moral og ting og tang:) 

Unntaket er da om det finnes kildekode på sidene og det står at den er fri til å spres ut.

 

MEN, det man kan gjøre da gjøre er å spørre om man kan få kildekoden av de.

kom med websiden du har fått tak på de filene

Lenke til kommentar

Har du sjekket hvilken lisens spillet har? Noen lisenser tillater at du tar kildekoden og endrer på den, hvis den er under en slik lisens (f. eks. GPL) kan du finne kildekoden, den skal da ligge på nett, og gjøre hva du vil med den. Kildekoden din må da også lisensieres under GPL eller den lisensen kildekoden hadde, i de fleste tilfeller. Hvis den ikke er under en sånn åpen lisens hvor en kan gjøre hva en vil med kildekoden er du nødt til å kontakte de originale utviklerne og få tillatelse + kildekode fra disse. Til tross av hva folk flest tror gjør ikke det at prosjektet er forlatt at enhver kan bruke kildekoden/laste ned spillet uten å betale for det/dele det ut osv. Personene som startet utviklingen eier fortsatt rettighetene til spillet og kan anmelde enhver som deler ut spillet til andre.

Lenke til kommentar

1: dere skjønner ikke helt 100% hva jeg vil frem til, jeg er ikke ute etter å ha rettighetene til spillet. det var og er gratis og laste ned fra mange sider på nettet men kun i beta versjonen som kom for noen år siden.

 

2: jeg har prøvd å få tak i utvilkerne, verken nettsiden til spillet, folkene bak spillet sin hjemme side eller noe tilknyttet til dette virker å være i bruk, alt er inaktivt. ikke noe svar verken på mail eller support ticket fra dem.

 

3: spillet er og vil være gratis selvom det videreutvilkes. eks. ditt med win95 er vel ikke på samme måte mener du ? kan lover å regler, vet at sålenge de har copyright kan ingen si det er deres, jeg mener ikke å ta fra de noen rettigheter, bare skaffe folkene som vil ha fullversjonen det de vil ha. alt av rettigheter kan fortsatt gis til utvilkerne selvom de ikke gjøre 100% av det.

 

og til deg:

 

microsoft = multinasjonsforetak (egene rettigheter de har betalt for)

DWsuite = en enkelt privatpersjon som lekte med java og ga ut en betaversjon uten noe mer svar fra seg på lenge..

 

ikke frekt ment..

 

Info: (Fra spillet)

Navn: DWsuite

Størrelse: 44kb

Versjon: 0,3

Leverandør: RedTeam

Domene: Ikke klarert

 

Info: (Ingame)

Dope Wars Beta (2001 Alex Dean)

dopewars was produced by RedTeam, for more info: http://www.redteam.co.uk/dopewars

 

alex says "masse gangster ord bla bla bla" at the MicroJava Network.

 

microjava network har jeg ikke fått svar fra når jeg har prøvd å kontakte fler ganger nå...

alex dean hadde en "stilling" der men ingen spor til han mer.. eller til noen andre..

 

Hjelp..

 

Takk =)

Lenke til kommentar

Jeg må dessverre skuffe deg på punkt 1. det var ikke i utgangspunket gratis:

 

"we have continued working on Dope Wars for J2ME, and it's now ready for commercial release!"

 

fant det på: archive.org

2. Vil man så kan man.

  hint: Alexander Dean er hans fulle navn.

 

3. "spillet er og vil være gratis selvom det videreutvilkes."

desverrre ikke når det ikke var gratis i utgangspunktet.

 

Men det man kan gjøre for å ungå denne suppa av regler og lover er å rett å slett lage sitt eget spill som heter DopeWars. Du kan til å med ta en liten titt på kildekoden som en refferangse siden utregningene og løkkene kommer til å bli ganske like 

(Kommer dessverre ikke til å hjelpe deg her) da kan ingen si at du har "stjælt" koden.

Endret av emva
Lenke til kommentar
kan lover å regler, vet at sålenge de har copyright kan ingen si det er deres, jeg mener ikke å ta fra de noen rettigheter, bare skaffe folkene som vil ha fullversjonen det de vil ha.
Jeg tror ikke du kan «lover å regler». Men du må jo likevel stå på! Vi her i Java-forumet heier på deg. I det du har skaffet kildekoden under en fri programvare-lisens vil sikkert flere her hjelpe til.

 

Inntil det skjer, lykke til med å lære deg lover, regler og Java.

Lenke til kommentar

Selv om det var gratis, noe som også kun gjaldt betaen (det fulle spillet skulle koste penger), betyr ikke det at en har lov å finne kildekoden og leke seg med den. Selv om spillet er gratis, betyr ikke det at det er lov å bruke kildekoden. Det som går an, hvis du ikke får lov av de som lagde det først å fortsette utviklingen av det, er jo å lage en klone av spillet. Kalle det noe tilnærmet likt og skrive spillet. Jeg dømmer ikke og har ikke dømt prosjektet ditt nord og ned, men for å få lov til å bruke kildekoden du nok komme i kontakt med utvikleren. Hvis du ikke gjør det kan du bli saksøkt for brudd på lisensen og brudd på copyright osv. en rettssak du garantert vil tape, hvis utvikleren går til det skrittet. Får du derimot tak i kildekoden til spillet kan jeg gjerne være med å hjelpe, men uten tillatelse fra utvikleren/rettighetshaveren tror jeg det ikke er mange som vil røre spillet. En klone hadde derimot kunnet gått an, vil tro mange her også vil være med å lage dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...