Milla Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Ok, er det sånn det er med Catch :smile: Da er det jo ikke noe problem - gutten har jo Advanced Server og kan sette opp alle tjenester han trenger selv. Router og NAT og hvilken type trafikk som skal til hvilken maskin osv.. rent 216-stoff jo - kos deg :wink: Lenke til kommentar
be321 Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 jo sånn halveis jeg hadde ikke tenkt og ha en ip til hver maskin ja det blir for dyrt...jeg har router med dhcp funksjon og den mekker jo interne iper til maskinene mine nå når jeg har 2 iper så lurte jeg på hvordan jeg kan velge hvilken jeg vill at de X maskinene skal bruke og hvilken av X andre skal bruke...slik at hvis jeg betaler for 2 faste så kan du skrive ipen min 1212.131.213.312 (eksempel!!) så kommer du feks in på en hjemme side jeg har lager men hvis du taster den andre ipen komme in på en annen maskin (i nettverket mitt) som også hoster en feks hjemmeside men jeg snakka med en jeg kjenner han sa at man får den modem boksen (eller hva f*** det er) med flere hull og hvis du har to iper så vill en være til hver ip (samma linjehastighet ja) men nå har ikke han catch da Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 NETTOPP!!! Han har IKKE SDSL!!! Han har sikker ADSL eller Kabelmodem. Helt forskellig oppkobling! Har du en router som du skal bruke uansett så kan du jo bare slenge ut så mange DHCP adresser du bare vil fra den! Har du en maskin som du vil ha en "real" ip på og IKKE en dhcp adresse fra routeren kobler du bare den UTTAFOR routeren da! Men MODEMET har kun EN utgang til ethernett så da MÅ du splitte den kabelen uansett!!! - sw Lenke til kommentar
be321 Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 tusen takk det var akkurat det jeg lurte på... men hva mener du med at jeg må splitte kabelen og har bare en ethernet utgang ? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det jeg mener er at modemet som sdsl.no leverer har bare en utgang til ethernet. Så om du skal ha to faste ip'er på, så må du dele denne utgangen opp. M.a.o. koble på en HUB til sdsl modemet og trekke en kabel til routeren og en direkte til en pc f.eks. - soundwall ikke sikkert "tegninga" virker men men... sdsl modem | hub | | | maskin med fast sdsl ip. | |Router med fast SDSL ip. | Andre maskiner som får dhcp fra router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå