Gå til innhold

windowsdrivere til linux mint

Anbefalte innlegg

hei

jeg sliter med å koble til et tradløst nettverk med linux mint. jeg har lest litt i de andre forumene og gjort en del ting, men fungerer fortsatt ikke. Har koblet til med kabel og aktivert kortet osv.

men så leste jeg noe om å hente windowsdrivere til et broadcom chipsett? hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@mattis123,

Om du vet hvilken kort du har så er det mye enkler å hjelpe deg med å komme på nett. Å lete etter en how-to for ndiswrapper med en gang er kanskje ikke rette plass å begynne. Er det usb eller pci-kort? Kom med så mye info om det som du kan, så skal vi nok få deg på nett!

Lenke til kommentar

Hei. Det handler selvfølgelig om hvilket nettverkskort du har, er ikke alle de trådløse nettverskortetene som fungerer/er vanskelige å få til å fungere i Linux. Husker jeg sleit med i alle fall et nettverskort lenge i Slackware. Plutselig denne uka så fikk jeg i alle fall 2 av mine nettverkskort til å fungere i Slackware med Nidswrapper. Var bare å finne riktig filer som skulle legges inn og plutselig kom jeg på nett med trådløst nettverk i Slackware 12.0.

Så du bør få funnet ut hvilket trådløst nettverskort du har, så kan man nok finne ut om det er mulig til å fungere i Linux.

Jeg vet riktignok ikke om det er enklere å få trådløst nettverk til å fungere Ubuntu f. eks enn om det er i andre Linux distroer. Om du har et nettverkskort som fint i Linux så er det samme hvilken Linux du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...