AxTyZoR Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Har en pc som jeg frykter får for lite strøm; Abit KN9 AM2 6000+ 4gb geil 8500 3x hdd (sata2) 8800gts OC edition 320mb Og denne moroa står på en 2 år gammel thermalrock psu med max 450w ytelse.. Vurderer å gå for en SLI-løsning snart, så dette må også tas med i beregningene. Noen råd om hva jeg må ha av PSU? helst til maks 1viking.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Corsair VX550W skal holde til SLI Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Corsair VX550W skal holde til SLI ser ikke at den har 2x pci-e tilkoblinger? eller er det kanskje jeg som ser dårlig? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du får overganger... den leverer mer enn nok guffe til SLI på det oppsettet. Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 høres bra ut... Vi det kunne by på problemer med 2 hdd til? alltså 5x500gb harddisker? Vet ikke hvor mye en hdd trekker av strøm jeg... Videre, skal det egentlig være nok med en 450w psu på oppsettet jeg har i dag? syns egentli ikke at jeg får ytelser likt noenting som andre med tilnermet likt oppsett får.... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Så vidt jeg husker bruker en harddisk i gjennomsnitt 15W (uansett om den er på 5Gb eller 5TB). Så du kan godt kjøpe flere disker. Jeg har ikke hørt om noen som får høyere 3dmark/pcmark- score av å ha kraftigere strømforsyning. Hvis maskina er ustabil, får man mer stabil maskin med kraftigere strømforsyning, men maskina blir ikke raskere. Så vidt jeg husker bruker en harddisk i gjennomsnitt 15W (uansett om den er på 5Gb eller 5TB). Så du kan godt kjøpe flere disker. Jeg har ikke hørt om noen som får høyere 3dmark/pcmark- score av å ha kraftigere strømforsyning. Hvis maskina er ustabil, får man mer stabil maskin med kraftigere strømforsyning, men maskina blir ikke raskere. Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 takker for hjelpen. Da blir det innkjøping om en ukes tid, når regningene er betalt og jeg ser hva jeg kan ta nå og hva som må drøyes. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Om Corsair holder til SLI skal jeg nok ikke si direkte imot, men det er ivhertfall helt på nippen. Ville gått for 620W eller 650W utgaven, slik at du sitter med mest stabile spenninger, og nok strøm til dine komponenter. (eventuelot et annet merke av tilnærmet lik kvalitet) 550W utgaven har 40A på 12V+ noe som er helt på grensen av hva som er minstekravet for å kjøre SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå