bondetamp Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hallo. Min noe tilårskomne pc skal nå få sin velfortjente pensjon etter å ha fungert utmerket siden den ble kjøpt sommeren 2002. Da jeg regner med at verden har gått videre og at Geforce4 ikke lenger er det heftigeste på markedet gikk jeg in på komplett.no og så på hva de anbefaler. Resultatet er følgende: Kabinett Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm vifter, aluminum (Uten Strømforsyning) Strømforsyning Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin Hovedkort Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Prosessorer AMD Phenom 9500 2.2GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+ DDR2 minne Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Harddisk Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Optisk LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM I tillegg til ymse rask som operativsystem, diskettstasjon osv. Jeg tenkte å endre skjermkort til to stk. PowerColor Radeon HD 3850 "PCS" 512MB, GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, og øke til 4gb ram (fordi det nesten ikke koster noen ting! :!: ). Høres dette greit ut? Jeg vet nesten ingen ting om slike ting nå, er skjermkortene jeg har sett meg ut bra? det er jo den dyreste delen, så da vil det jo være fint om de fungerer bra. Jeg har i tillegg tenkt å kjøpe en Reseratorgreie fra Microplex for å få dempet lyden litt. Tror dere den vil være i stand til å kjøle CPU, NB og to GPUer uten alt for store problemer? Jeg har ingen planer om overklokking eller lignende. Grunnen til at jeg kjøper et sånt sett er at jeg egentlig ikke har tid lenger til å mekke alt for mye, så utover det å koble på vannkjøling har jeg ingen planer om å gjøre noen større inngrep. Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå