Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i en brødskive med pålegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, emnetittelen sier seg vel selv.

mvh vgdev

Spørs akkurat på hvilket pålegg du har på, og hvilket brød. Les på etiketten :) pleier å stå perX gram. Er ikke sikker på om det står på brød. Men, hvis du searcher litt på iform, finner du en fin side med en tabell over matvarer og hva de inneholder :)

Lenke til kommentar

I ei brødskive er det som regel mellom 90 og 120 kcal, det varierer jo selvsagt litt på hvilket brød det er. Men det er ofte oppgitt på brødet per 100 gram, og ei brødskive er vell rundt 40-60 gram ;) Når det gjelder pålegg varierer det veldig.

Lenke til kommentar

"Hei, emnetittelen sier seg vel selv."

Unnskyld at jeg _ler_, men det gjør den jo på INGEN måte! :p

Edit.

Dette blir på en måte som å ringe etter veihjelp hvis du har kjørt deg bort, og når personen du ringer spør om du kan beskrive området du er i nå, så svarer du med noe ala "vel, jeg står ved siden av en svart søppelkasse, hjelper det?".

Wtf.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
"Hei, emnetittelen sier seg vel selv."

Unnskyld at jeg _ler_, men det gjør den jo på INGEN måte! :p

Edit.

Dette blir på en måte som å ringe etter veihjelp hvis du har kjørt deg bort, og når personen du ringer spør om du kan beskrive området du er i nå, så svarer du med noe ala "vel, jeg står ved siden av en svart søppelkasse, hjelper det?".

Wtf.

Bra humor du har da :)

Lenke til kommentar
Nytter vel ikke akkurat å kverulere på denne saken. En brødskive varierer vel ikke så mye i kcal, og hvis den gjør det, så ta f.eks. vanlige pålegg som med leverpostei eller syltetøy / ost.

En brødskive kan variere mye i kcal. Hvor tykk er den, hvilket mel er det laget med, hvor stor "diameter" er det på brødet, inneholder den noen frøtyper, andre ingredienser som var med i baksten?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Nytter vel ikke akkurat å kverulere på denne saken. En brødskive varierer vel ikke så mye i kcal, og hvis den gjør det, så ta f.eks. vanlige pålegg som med leverpostei eller syltetøy / ost.

En brødskive kan variere mye i kcal. Hvor tykk er den, hvilket mel er det laget med, hvor stor "diameter" er det på brødet, inneholder den noen frøtyper, andre ingredienser som var med i baksten?

gjær :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...