teik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Sitter på efnet med irssi.... skal prøve å connecte til kanaler med ø eller å, det går ikke ! ? ! Får opp tegnet, ingen rare spørsmåltegn og slikt, ser ut til å virke, men jeg kommer ikek på den kanalen jeg skal ? Noen som vet hva det kan være ? Endret 6. januar 2008 av teik Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du må sette tegnsett til ISO-8859-1. /set term_charset ISO-8859-1 /set recode_out_default_charset ISO-8859-1 /save Lenke til kommentar
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Takker for bidrag, men vet ikke helt om det der var tingen.... Gjorde slik, får da opp "??" i stede for "Å", samme på Ø.... På toppen av det kommer jeg heller ikke inn i riktig kanal ? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Merkelig. Kjører du irssi i screen? Prøv å kjør den uten screen for å se om det kanskje hjelper. Lenke til kommentar
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hmm ? Merkelig.... Kjørte opp irssi i konsole, uten screen, men ingen forskjell der asså... Får lese og håpe at det ordner seg :-) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Samme skjer selv om du kjører utf-8 som tegnsett? Lenke til kommentar
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Det hjalp noe i forhold til det synlige, men lite hjelp når det gjelder å havne på de kanalene en skal, eks. båten :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå