Treblad Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei, Jeg har fått en fyr til å lage et design til siden min. Han lagde det i Photoshop, og etter å ha lagret det (som et bilde, JPG) sendte han JPG bildet til meg. Men det funket ikke å lage hjemmesiden min på den. Derfor lurer jeg på hvordan man lagrer designet inne på Photoshop som en HTML eller HTM fil. Sånn at jeg fint kan lage hjemmesiden min på designet....Visst dere skjønner hva jeg mener.. Takk for alle svar! (visst det er noe mer dere lurer på ang. saken bare spør!) MVH Treblad. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Dette går ikke, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Kan kanskje lagre filen og bruke den som bakgrunnsbilde eller noe? Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei,Jeg har fått en fyr til å lage et design til siden min. Han lagde det i Photoshop, og etter å ha lagret det (som et bilde, JPG) sendte han JPG bildet til meg. Men det funket ikke å lage hjemmesiden min på den. Derfor lurer jeg på hvordan man lagrer designet inne på Photoshop som en HTML eller HTM fil. Sånn at jeg fint kan lage hjemmesiden min på designet....Visst dere skjønner hva jeg mener.. Takk for alle svar! (visst det er noe mer dere lurer på ang. saken bare spør!) MVH Treblad. Bruk slicetool for å kutte opp designet slik du vil ha det og lagre det som web. (save for web) Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Filler og! Men...når jeg prøver å lage det som et bakrunnsbildet kommer 2 biter av den opp. Det er fordi designet på den dekker bare midten av siden... Vet dere hvordan jeg fjerner den ene biten..? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Men visst jeg bruker den som bakrunn...må jeg legge inn noen frames eller noe? Jeg bruker Dreamweaver 4.0 og Front Page 2000. Kan noen hjelpe? Please... :oops: Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Spør han om å få .psd fila :-) Så slice, så save for web. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Spør han om å få .psd fila :-)Så slice, så save for web. Enig.. kunne ikke sagt det bedre. Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Spør han om å få .psd fila :-)Så slice, så save for web. Det var det jeg prøvde å forklare i mitt forrige innlegg da! Men tror ikke han skjønte det! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 En løsning er bare å mape alle linkene på siden, og lage en Webside som bilde Absolutt en dårlig løsning, men det fungerer jo... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Er Slicetool et programm innenfor Photoshop? Isåfall...hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hva med å lese manualen som fulgte med Photoshop? Ellers er jo ikke Google så langt unna... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Har ikke HW.no eller noen av søstersidene laget en guide? Men...jeg ville vært VELDIG glad visst en av dere ville forklare kort og enkelt for meg hvordan det gjøres.. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 En eller annen...? Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 En eller annen...? Slice tool ligger i verktøy boksen på venstre side! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå