Gå til innhold

Lyse felt i hjørner på TV skjerm. Normalt?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt denne TV-en.

I går oppdaget jeg at når det er svart på skjermen, kommer det et tydlig lyst parti fra alle hjørnene på TV-en. Sjermen er altså ikke helt svart, som jeg regner med den skal være, selv om dette er en billig TV.

Er dette normalt for en billig TV eller har jeg rett til å ta dette på forsikringen?

Tven har også skrudd seg av og på, helt uten grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Det var kjedlige greier :dontgetit:

Får prøve å stille ned bakgrunnsbelysningen.

Men tenkte å innvistere i en kalibrerings DVD(sann en får stille fargene manuelt, på best mulig måte). Noen som ver hvor det kan kjøpes? Er det verdt det?

(ikke at det løser problemet mitt, men for å få best mulig ut av TV innstillingene)

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar
Har akkurat kjøpt denne TV-en.

I går oppdaget jeg at når det er svart på skjermen, kommer det et tydlig lyst parti fra alle hjørnene på TV-en. Sjermen er altså ikke helt svart, som jeg regner med den skal være, selv om dette er en billig TV.

Er dette normalt for en billig TV eller har jeg rett til å ta dette på forsikringen?

Du trenger ikke å godta dette fordi det er en "billig" TV. Jeg har ikke det problemet på min Tatung V32MCAK til 4995 kr.

Du kan ikke ta dette på forsikringen, men du kan bruke reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven dersom det er produksjons- eller konstruksjonsfeil.

Dersom du ikke har kjøpt den over disk i butikk men på postordre/internett, har du også angrerett. Du skal ha fått informasjon av dette i form av et ferdig utfylt angrerettskjema som opplyser om angrefristen. Mangler dette, har du en forlenget angrefrist.

Fordelen med en eventuell reklamasjon, er at selger betaler returporto, men selger har krav på å prøve å reparere varen før du evt. får en ny eller pengene tilbake. Bruker du angreretten, betaler du returporto, men fordelen er at du kan returnere en vare du ikke hadde anledning til å se i butikk før du kjøpte den uten annen grunn at du fant ut at du ikke ville ha den etter at du fikk sett den hjemme.

Tven har også skrudd seg av og på, helt uten grunn.

Ingen som satt på fjernkontrollen? Det er ikke stilt inn noe innsovningsautomatikk eller timerstyrt på- og avskruing? Hvis ikke, høres det ut som en god ide å reklamere. Eller angre kjøpet, og kjøpe et annet merke hvor produktene er bedre enn varemerket.

Lenke til kommentar

Ja om jeg kan ta det på angreretten er det jo bra. Hvor lang er den? 30 dager? Men er ikke sikker om jeg fikk noe angrerett skjema..

Men kan jeg få en ny TV da, av eventuellt samme sort? For jeg kjøpte jo Tven på et "kampanjetilbud" så er jo ikke sikkert jeg finner samme tilbudet igjen...Får jeg bare tilbake pengene eller vil jeg få en ny tv på angreretten?

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar
Angretten er 14dager.

OK. Men hva innebærer angreretten/garantien? En får vel bare tilbake pengene da? Vil helst ha samme fjernsynet, bare uten lys i hjørnene. Om ikke alle Tvene har det samme problemet da...

Har sendt en mail til Expert og tror jeg skal sende en til Samsung med, for å få vite om dette er en feil eller ikke.

Tven ble kjøpt 2. januar. Så har jo fortsatt noe tid.

Men 2mmy91: Er du sikker på at dette er normalt? Svinks sier jo at han ikke har problemet, er jo også en billig tv han har. Og da jeg så på den tven som var i butikken, av samme modell, så jeg ikke dette problemet.

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar

Har sett en del på hva backlight bleeding er nå. Så skjønner at dette kan oppstå på noen tver. Men regner med at ikke alle Samsung tvene av denne sorten har det samme problemet. Så får heller se om jeg benytter meg av angreretten eller bare får leve med det...

Ikke så lyst på tv jakt igjen egentlig! hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...