m-momr Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 hey, installerte phpbb3 på servern min som en test, og opnet port 8080 ut så 2 venner kunne også prøve. jeg ga bort ip:8080 til 2 andre og postet admin pw på forumet så de kunne se hvordan administrator kontrollpanelet virker. så logget det seg på en annen, som jeg ikke vet hvem er. han logget på byttet admin pw, bannet en bruker og byttet admin pw tilbake. det er greitnok, jeg har ngt, ene vennen min har ngt, og andre vennen min har get. ip'en som loggin inn som admin på forumet mitt tracet jeg ned til bluecom, og ingen av de jeg kjenner har bluecom! så hvordan fant han forumet mitt? søkte han jeg fram til det i google? har jeg keylogger? eller har han rootet linux boxenmin? virker veldig veldig rart. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 hadde du boksen på i over et døgn? sjekk loggen til webserveren din. man blir scannet omtrendt hver dag av en av de 100000+ ipscannere som tråler nettet. disse scannerene kan snappe opp interesante ting som passord osv i tillegg til å teste ut forskjellige exploits. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080 på en annen linux server innenfor den vanlige i nettverket, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080 på en annen linux server innenfor den vanlige i nettverket, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet "tror ikke det", du sier jo selv at noen har funnet forumet... Hvis en eller annen har brukt Opera har linkene også blitt sendt til Google for indeksering, og da ligger det i Googles søkeindeks. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet nei tror ikke det, men hoster en vanlig webserer på port 80, og denne test servern på port 8080 på en annen linux server innenfor den vanlige i nettverket, dette skjedde 3-4 timer etter at jeg satte opp test forumet "tror ikke det", du sier jo selv at noen har funnet forumet... Hvis en eller annen har brukt Opera har linkene også blitt sendt til Google for indeksering, og da ligger det i Googles søkeindeks. aha, men alikevel, virket rart, de 2 jeg kjenner bruker firefox, men uansett han kan ikke ha lagt igjen noe i databasen som kan gi han root rettigheter på boxen min? er nyeste verson av phpbb3 Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 tvilsomt at det har påvirket noe annet en selve forumet. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 ok, uansett så var det bare en test for og se om jeg hadde fått installert php+mysql riktig, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis en eller annen har brukt Opera har linkene også blitt sendt til Google for indeksering, og da ligger det i Googles søkeindeks.Er det bygd inn i Opera? Da lærte jeg noe nytt i dag og Men hvis noen brukte Opera, og det Ueland sier er rett, så var det nok derfor...hvis ikke noen av vennene dine ga adresse/ip videre til noen andre, eller noe slikt Forresten, hva har dette med PHP å gjøre? Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Forresten, hva har dette med PHP å gjøre? forumet heter phpbb Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Forresten, hva har dette med PHP å gjøre? forumet heter phpbb Og riktig kategori heter programvare Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvis en eller annen har brukt Opera har linkene også blitt sendt til Google for indeksering, og da ligger det i Googles søkeindeks.Er det bygd inn i Opera? Da lærte jeg noe nytt i dag og Men hvis noen brukte Opera, og det Ueland sier er rett, så var det nok derfor...hvis ikke noen av vennene dine ga adresse/ip videre til noen andre, eller noe slikt Forresten, hva har dette med PHP å gjøre? hmm. nytt for meg også. i såfall synes jeg det skulle informeres om slikt. hadde satt opp en privat server en gang, og plutselig la jeg også merke til at denne ble indeksert av google. men skjønte ikke hvordan. jeg endte opp med å lage en robots.txt, og vips tok google å fjernet oppføringen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det var hvertfall tilfelle i de tider Opera hadde Google-annonser i nettleseren sin, hvorvidt det faktisk er tilfelle enda har jeg ikke testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå