Gå til innhold

Ekstern temperaturmåler til PC

agitator

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har behov for å lese av temperaturen i rommet som PC-en står i (skal gjære ale der, og da må temperaturen ligge mellom 18 og 22 grader C :yes: ).

På et hovedkort jeg hadde tidligere, så fulgte det med en liten kabel som man plugget til et sted på hovedkortet, så fikk man lest av temperaturen på det stedet hvor man festet den andre enden av kabelen.

Nå har jeg et ASUS A8N32-SLI Deluxe hovedkort...aner ikke om dette kortet har den muligheten, men hvor får jeg i tilfelle tak i en kabel av den typen jeg en gang hadde?

Noen som evt. har noen andre gode forslag? Vet det finnes temperaturmålere med mulighet for LAN-tilkobling, men det billigste jeg har funnet (av typen Comet) koster 1100,-

Greia er at jeg har behov for å få tilsendt en SMS om temperaturen ikke holder seg innenfor rangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øl =)

Øl deles hovedsaklig inn i to kategorier, ale og lager. Lager er det folk flest drikker, da i form av typen pilsener (finnes mange andre lager-øl også, som f.eks bock og bayer). Lager-øl gjæres ved rundt 10 grader C i et par mnd.

Ale gjæres på en høyere temperatur (18-22 grader C) i 10-14 dager. Undertyper av ale er f.eks porter, stout og IPA (India Pale Ale). Guinness er et eksempel på en ale (stout). Kilkenny og Newcastle er også ales.

Det var en kort innføring i øl :)

Endret av agitator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...