Gå til innhold

Sony Ericsson K850i filmer i 30fps!

Gjest Slettet-b5747

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-b5747

Jeg har denne telefonen og har forundret meg over alle utsagn der det står at den filmer i 15fps. Den filmer i 30 fps! Her har dere en printscreen der Quicktime måler antall rammer per sekund :) Up yours :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-b5747

Og vær så vennlig å ikke begynn å påstå at det ikke er filmet med en K850i -.- Det er filmet med en K850i. Kommer det noen slike, kommer jeg til å filme K850ien foran SPEILET, for å vise dere :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Jeg vet og hadde vel egentlig tenkt å si "Og ja jeg VET at det er 28." men det er ikke 15 som de fleste andre påstår..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

http://www.mobilen.no/wip4/test/sony_ericsson_k850_kamerakongen/d.epl?id=18050

Video

Videokameraet er ikke like langt fremme som det ordinære kameraet, og kommer til kort i konkurransen med VGA-kameraene. K850 har QVGA (240x320 punkter), en firedel av hva VGA-kameraene fra den finske konkurrenten byr på. Dessuten er bildefrekvensen begrenset til 15 bilder per sekund (fps). De beste i denne klassen byr på 30 fps.

Dermed er opptakene du gjør med K850 skreddersydd for mobilskjermen eller visning på blogg. Lavere oppløsning gir selvsagt langt mindre minnebehov. Opplasting til nett går også raskere når filene blir mindre. 15 fps er akkurat nok til at bildet ikke oppfattes som hakkete, i alle fall om du holder kameraet rolig under filming.

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner/sony_ericsson_k850i/44646/3

Kameraet kan også filme videosnutter i en oppløsning på 240 x 320 punkter. Den lave oppløsningen og at det ikke greier mer enn 15 bilder i sekundet gjør imidlertid at videofunksjonen raskt kommer til kort mot for eksempel Nokia N95.

*Kremt* DE sier det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...