Gå til innhold

Hvordan selge bilder på nett?

Anbefalte innlegg

Trenger tips til ulike sider en kan legge ut bilder på (gjerne vector grafikk og illustrasjoner og) der en får betalt for hver gang bildene brukes av media (aviser, tv ol.) eller privatpersoner.

Helst sider det er gratis å legge ut på.

Og for å ha alt på det rene, er det lovt å legge ut samme bilde på ulike fotosalgstjenester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en bekjent som har lagt ut en 3-400 bilder på http://www.istockphoto.com og http://www.canstockphoto.com .

Vet ikke hvor mye tid han kan ha brukt totalt på disse to tjenestene (inkl utklekking av ideer til bilder som kan lastes opp, ta bildene, laste de opp, få mange avvist, klekket ut nye ideer, tatt bilder, lastet opp, fått mange avvist...). Det er en del timer kan jeg love deg!

Tror ikke han har passert $10 i fortjeneste enda...

Så om du har lite å gjøre, så prøv gjerne en av de to nevnte. I følge han er det canstock som slipper gjennom flest bilder.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Sjekk ut alamy.com . Ikke verdens beste fortjeneste, men en bra plass å starte. Du slipper og microstock dritten

Jeg var "i stallen" til Alamy da de startet opp på slutten av nittitallet, og det var høyst tvilsomme greier. De beviste flere ganger at de var temmelig inkompetente, og etter hvert begynte de også å forlange penger av fotografene for lagringen av bildene deres. det ble etterhvert klart at dette var deres fremste inntekstkilde, og ikke salg av bildene de hadde. Jeg sendte dem noen småkrasse brev pga dette og valgte etter kort tid å avbryte samarbeidet.

Jeg har siden snakket med dem bl.a. på BAPLA Picture Buyer's Fair i Islington i London, og de var hyggelige og profesjonelle da, så det er mulig ting har endret seg siden oppstarten. Jeg ville uansett vært litt forsiktig med Alamy om jeg var deg.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...