Mrs.Riot Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har vist bare lagt inn en tråd her med bilder av dyr så her kommer to løpe bilder av hunden min i snø som jeg er veldig fornøyd med. Den dårlige kvaliten skyldes hjemmesiden min som ikke klarer å laste opp i full str. EXIF: f/5.6 eksponering 1/200 sek ISO-400 brennvidde 70mm EXIF: f/4.5 eksponering 1/200 sek ISO-400 brennvidde 70 mm Den ISO-verdien ante jeg ikke hva var da jeg tok bilde Ble tatt 2 uker etter at jeg fikk kamera. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Begge bildene er for uskarpe til at jeg synes det er gode løpebilder. Litt raskere lukkertid hadde gjort seg, tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Bildene (i tillegg til at de er uskarpe) har også veldig flatt lys, tror ville gjort seg bedre med litt mer skygger. I det første bildet er hunden litt for midt i og det ser nesten ut som den står stille. Det andre er det mer liv over, men er altfor uskapt. Bikkja til høyre er plassert litt vel langt ut mot kanten. Endret 6. januar 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Bildene (i tillegg til at de er uskarpe) har også veldig flatt lys, tror ville gjort seg bedre med litt mer skygger. I det første bildet er hunden litt for midt i og det ser nesten ut som den står stille. Det andre er det mer liv over, men er altfor uskapt. Bikkja til høyre er plassert litt vel langt ut mot kanten. Uskarpe skyldes hjemmesiden min. Plassert og plassert, jeg kan jo ikke få hundene til å løpe akkuratt der jeg vil, med mindre de er trent til det som film hunder. Her løp de og lekte også tok jeg å knipset bilde. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Da kan du beskjære bildet annerledes, hvis du har tatt det med mer luft på sidene. Eventuelt gjøre et større utsnitt når du står der, så du kan velge litt etterpå Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Bilde hadde litt mer luft på sidene ja. På det første så ble det for mye luft. Syns det var grei beskjæring der jeg. Hun var ikke helt i midten og ikke for mye på sidene heller(det liker nemlig ikke jeg med mindre det er noe annet som stikker inn i bilde og det var det ikke). På bilde nr.2 var det ikke serlig med luft, men det var litt på den siden som den fremste hunden løper og det var unødvendig å ha det med. Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Et godt råd er å ta imot tips/kritikk for å utvikle seg selv. Det kan vi alle ha veldig godt av, og bør være grunnen til å legge ut bilder for kritikk. Det har allerede blitt nevnt midtstilling av objekt i første bildet, og referert til luft rundt objektet. Bilder skal jo formidle et eller annet, her er det kanskje farten som er viktig faktor i formidlingen. Midtstilling av objekt formidler dog oftest ro/stillhet, og annen beskjæring bør velges for å få farts-uttrykk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Bildene er for små til å kunne bedømmes på skarpheten, men jeg syns bildene er undereksponert en smule, prøv å se om du kan få fram mer detaljer i ansiktet til hunden. Bakgrunnen tar også litt for mye oppmerksomhet til å bli et fint hundeportrett, men er så absolutt forbedringspotensiale. Etter 2 uker har man ikke lært en brøkdel av det man lærer det kommende året! Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå