gilvam Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) jeg har en usb-penn corsair 256 mb som plutselig sluttet å virke. Maskinen finner pennen, men jeg får melding om at den ikke er formatert. Det er filer på pennen jeg gjerne skulle hatt, derfor har jeg vegret meg for dette og i stedet forsøkt å åpne pennen i litt ulike maskiner i tilfelle problemet var maskinbasert. DEtte gav samme resultat så jeg bestemte meg til slutt for å prøve formatering for så å gjøre et forsøk på å hente filene opp igjen senere. Da kommer meldingen - pennen er skrivebeskyttet. Så da står jeg der med en penn som ikke lar seg åpne, som maskinen ber meg formatere, men som ikke lar seg formatere fordi den er skrivebeskyttet. Har noen et forslag? Det er viktigere å berge innhold enn at pennen fungerer. gilvam Endret 6. januar 2008 av gilvam Lenke til kommentar
k0n Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ofte følger det med programmer på minnepenner for å passordbeskytte innholdet. Du kan evt. prøve å se om det finnes et slikt program for den aktuelle minnepennen, du kan sikkert formatere der også. kanskje... Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ofte følger det med programmer på minnepenner for å passordbeskytte innholdet. Du kan evt. prøve å se om det finnes et slikt program for den aktuelle minnepennen, du kan sikkert formatere der også. kanskje... Den sluttet bare å virke på vegen mellom to ulike pc-er, så jeg tviler på at det er lagt inn passord. Jeg har ikke noen cd, men det meste ligger vel på hjemmesidene til leverandøren. Det kan altså finnes noe her? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du kan jo se om de programmene de linker til her hjelper: http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=53660 Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Du kan jo se om de programmene de linker til her hjelper:http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=53660 Takk, men for å være ærlig skjønte jeg ikke så mye av denne siden. Prøvde å laste ned noen program, men ble lite klok av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå