umy Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 finnes d noen måte man kan kan ha index.html i en mappe og alikevel kunne se hele mappeinholdet. så hvis du skrev www.domene.no så kom du til index.html, mens hvis du trykka på en knapp på den sida som kunne se slik ut <a href=mappa/$viseheleinholdet$>vis hele innholdet</a> så fikk du se alle filene som lå der. finnes det en måte å gjøre dette på? takker for alle svar Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Er ikke helt sikker på dette, litt rustne kunnskaper... : ) Først må brukerene ha lov til å liste det som ligger i katalogen, deretter kan du bare legge til et punktum etter / så skal du i teorien få listet ut alle filene... /. m.a.o. Tror jeg.... Lenke til kommentar
umy Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 funket dårlig :-/ men jeg skjønner ikke helt hva du mener med at brukeren må ha tilgang, for alle brukere(besøkende på siden?) har automatisk tilgang til å se hele mappeinholdet, hvis mappen ikke inneholder en index fil. og: jeg hoster ikke siden selv btw. det tar home.no seg av Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Har du støtte for php ? Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 <? //Velg mappa som skal vises på sida $path = "/mappe/"; //Bruker Opendir for å åpne mappa $dir_handle = @opendir($path) or die("Kan ikke åpne $path"); echo "Mappe liste: $path<BR>"; //Nå vises filene med echo while ($file = readdir($dir_handle)) { echo "<a href=$file>$file</a><br>"; } //Lukker mappa closedir($dir_handle); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå