Gå til innhold

Kan jeg bruke laptop skjermen som secondary skjerm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan du stille på under skjerminstillinger. Bare å velge den eksterne skjermen og sette den som primær. Har ikke prøvd dette med vista, men regner med det er noe lignende der også. Sitter selv på en mac, så husker ikke helt hvordan man gjorde dette...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men etter tittelen på innlegget å dømme, høres det ut som om du ønsker å bruke laptopen som sekundær skjerm, da gitt en annen pc som primær. Programmet MaxiVista gjør dette over nettverket og fungerer aldeles utmerket.

I tillegg til jeg nevne programmet jeg bruker selv, Synergy, som gjør at jeg kan sitte med 4 PC-er på skrivebordet og bare ett tastatur og én mus, selv om jeg har både linux, windows og mac os på maskinene :)

Lenke til kommentar
bare forhånds skjekker før jeg bestiller pcen med en ekstra skjerm :) med det blir vista ultimate. enten en G1S eller Compal IFL90+

Er du som meg kan du like gjerne bestille fargekalibreringsutstyr i samme slengen. Ellers kommer bilder og liknende til å se forskjellig ut når du trekker dem fra den ene skjermen til den andre, og det kommer til å gå det på nervene.

Lenke til kommentar
bare forhånds skjekker før jeg bestiller pcen med en ekstra skjerm :) med det blir vista ultimate. enten en G1S eller Compal IFL90+

Er du som meg kan du like gjerne bestille fargekalibreringsutstyr i samme slengen. Ellers kommer bilder og liknende til å se forskjellig ut når du trekker dem fra den ene skjermen til den andre, og det kommer til å gå det på nervene.

Yes, støtter den. Jeg bruker kun den bærbare nå fordi den eksterne skjermen har så mye dårligere bilde :p klarer ikke å justere det på egenhånd for å få den tilnærmet lik laptopen. Nå står 20" skjermen og støver ned... men snart skal jeg kjøpe ratt og pedaler, så da blir det vel tørking av støv :D Laptop-skjermen er litt liten til spilling (ikke oppløsningen, men størrelsen), men mulig jeg er kresen...

Lenke til kommentar
Vel titlen sier det meste. (er foresten en G1S laptop hvis det spilte noe rolle og en LCD 19 tommer flatskjerm)

takker for svar på forhånd!

Ja burde funke fint det.

Åssen skjerm er det?

Lenke til kommentar
I tillegg til jeg nevne programmet jeg bruker selv, Synergy, som gjør at jeg kan sitte med 4 PC-er på skrivebordet og bare ett tastatur og én mus, selv om jeg har både linux, windows og mac os på maskinene :)

Det programmet fungerer utmerket! men synd at det ikke klarer å dele mer enn mus/tastatur =/

Skulle gjerne dratt over dokumenter etc. fra en skjerm til den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...