uruvon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei. Jeg har en ny maskin som jeg setter opp med Windows XP Pro SP2, der Windows Utforsker har et irriterende trekk. Hvis jeg går til en mappe eller en partisjon som har noe særlig antall undermapper og filer, og jeg venter til disse vises i høyre rute, blir det å expandere mappe-treet i venstre rute veldig tregt - når jeg gjør det på E: hvor jeg har mange mapper, tar det mellom 7 og 8 sekunder å expandere mappe-treet i venstre rute. Dersom jeg i stedet rekker å klikke pluss-tegnet får å ekspandere mappetreet før høyre rute viser innholdet i partisjonen, så ekspanderes mappetreet øyeblikkelig. Dette er egentlig ikke et stort problem som sådann, men det er frustrerende. På den gamle maskinen min fra 3.5 år tilbake, også med XP Pro SP2, har jeg aldri hatt dette problemet. Etter en del søk på nett fant jeg et forslag om register-endringer som kanskje vil hjelpe noe, men jeg er interessert i å høre om det finnes andre forslag også. Ingen av disse settingene var satt på den gamle maskinen min. Hvis det har noe å si, er maskinen satt opp med Intel E6750 C2D på et Gigabyte P35-DS4 hovedkort, med 2GB ram, med to Samsung Spinpoint harddisker. OS er Windows XP Pro norsk, med F-Secure Internet Security 2008. Maskinen har enda ikke vært på nett, så Windows og F-Secure er ikke oppdatert eller aktivert ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå