Gå til innhold

Hvor blir det av Corsair's HX-serie

Anbefalte innlegg

Som toppic sier lurer jeg på hva som skjer med Corsair's HX-serie. Ser den har forsvunnet fra mange butikkers sortiment. Den fantes tildlgere hos bla. Netshop, Komplett og Amentio(?), og sikkert en del flere. Nå er det kun et fåtall butikker som fører den, og kun én som melder den på lager.

Hvorfor? Går den ut? Kommer det en ny modell?

EDIT: Redigerte topic og førstepost til å gjelde hele HX-serien, ikke bare HX620.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spurt et par folk fra Corsair om dette før, og de sier at HX-serien ikke skal utgå. Synes også det er rart at så få norske butikker fører disse modellene om dagene, VX og TX-serien er jo lettere å få tak i. Men de er jo uheldigvis ikke modulære.

Kanskje litt OT, men hva vil det si at den er modulær?

Lenke til kommentar
Har spurt et par folk fra Corsair om dette før, og de sier at HX-serien ikke skal utgå. Synes også det er rart at så få norske butikker fører disse modellene om dagene, VX og TX-serien er jo lettere å få tak i. Men de er jo uheldigvis ikke modulære.

Kanskje litt OT, men hva vil det si at den er modulær?

Avtagbare kabler. Du bruker bare de strømkablene du trenger, og lar resten ligge i en fancy pose.

Lenke til kommentar
Som toppic sier lurer jeg på hva som skjer med Corsair's HX620. Ser den har forsvunnet fra mange butikkers sortiment. Den fantes tildlgere hos bla. Netshop, Komplett og Amentio(?), og sikkert en del flere. Nå er det kun et fåtall butikker som fører den.

Hvorfor? Går den ut? Kommer det en ny modell?

Kan det være at det er importøren som faser den ut? Jeg har forstått det slik at det er samme importør for de fleste butikkene i databransjen. HX520 er også forsvunnet fra de fleste nettbutikkene - netshop hadde noen på lager.

Lenke til kommentar

Ser nå ut som HX-serien har forsvunnet fra samtlige butikker bortsett fra Nextron.no (om deres lagerstatus er riktig), som har ganske høye priser. Om en klikker inn på Netshop's HX520 står det "Dette produktet er utgått".

Virkelig synd hvis HX-serien utgår. For min del er den mye mer attraktiv enn VX og TX.

Har hatt inntrykk av at HX-serien var ganske populær, så fatter ikke hvorfor den skal utgå. Får håpe det skyldes at det kommer en ny og forbedret modell.

Lenke til kommentar

Har merket at HX serien har forsvunnet ja. Jeg bestilte en HX520W for 2 mnd siden, som det var feil på fra multicom, og etter en haug med fokkings drit og returer og venting på ny får jeg refundert pengene pga at den har gått ut av sortimentet. Flott...

Trenger nå forslag til en alternativ PSU forresten hint :D Nextron sine priser er litt vel optimistiske.

Lenke til kommentar

jeg har også lagt merke til dette. iriterer meg grønn over at jeg ikke bestillte en fra komplett da de solgte den til 895,- føre jul. men jeg kunne jo ikke vite at den forsvant fra sidene da de hadde solgt den siste.

ser ut som jeg må bestille en fra *grøss* shg om jeg skal få den. jeg tror ikke de faser den ut enda.

noen som vet om andre plasser, tenker da på utlandet, som det er mulig å bestille denne med 220v, dvs norsk standard?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

shg's lagerstatus er "ukjent". Noe sier meg at de ikke har den på lager og heller ikke får den inn igjen.

Ellers bruker vel hele Europa 230 volt. Du kan f.eks bestille den fra Storbritania. Vær obs på at kabelen du da får med har en annen veggplugg. Inngangen i PSU skal derimot være lik, så du kan bytte ut denne med en med norsk standard. Du kan bruke en du har liggende, eller kjøpe en ny.

Les mer om de vanligste pluggene og spennings-soner HER.

EDIT: Det enkleste er vel kanskje å sjekke om den finnes i nettbutikker i våre naboland.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

SHGs lagerstatus har alltid stått som ukjent, antageligvis fordi prisguiden ikke klarer å holde den oppdatert p.g.a et eller annet. På sidene deres står HX520/620W forventet inn på lager hhv. den 10 og 11. januar. Sjekk alltid opp sidene til webshoppen, da prisguiden ikke alltid er 100% korrekt.

Lenke til kommentar

Burde jeg kjøpe fra shg eller nextron? Jeg er villig til å betale mer på nextron hvis det har høyere sjanse for å faktisk komme fram FUNGERENDE....

Ville også vært fint hvis noen kan fortelle om disse sidene er gode ller ikke. :yes:

Lenke til kommentar

jeg har handla fra shg noen ganger. det eneste negative jeg har å si om de er at det er tidkrevende og få behandla returer.

og pga andre lover i danmark så risikerer du å få produkter som er solgt tidligere. jeg fikk et dfi kort som var angrefrist/returvare. det tok lang tid men jeg endte opp med å få ganske bra erstatning for problemene. uten å gå i detaljer så kan jeg si såpass at jeg fikk varer for langt over 1500,- i erstatning for et hk som kosta under 1100,- samt at jeg fikk beholde hovedkortet også.

men når jeg bestiller derfra så pleier jeg å ungå produkter som jeg vet/mistenker at det er høy retur på. jeg kan ikke forestille meg at det gjelder denne psu'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...