Gå til innhold

Varmeproblemet på 360!

habberst

Anbefalte innlegg

heisann

jeg har nå testet en del angående dette varmeproblemet som gjør at x-boxen henger seg.

Det jeg har prøv til nå er;

-at jeg har tatt av både CPU og GPU kjøleribber og lagt på ny kjølepasta i stede for det harde aluminium dritte som lå der. dette hjalp litt, nå holder x-boxen litt mere enn 5 min.

- jeg har byttet den intrene viften og satt på Intercooler.. dette hjalp også litt.. men dette hjelper mest på CPU kjøleribba..

jeg har til og med prøv å spille med vinduet oppent på rommet å sittet med jakke på å frøset. det hjalp no litt ja.. men ikke nok.

etter alt dette var byttet og ikke noe bruklig resultat funnet ble jeg så lei at jeg rett og slett koblet den opp uten noe plastik(Kabinett). dette får å finne ut hva som ble varmt og hva som ikke... jeg startet da og spille og kunne spille utrolig mye lenger enn ellers. men etter ca 1time....... dau.. hengt seg.

da gikk jeg bort til boxen å kjente på den. prosessor ribba var overaskende kald men GPU ribba... VARM!! kunne ikke ta på den en gang..

merker også forskell på om man spiller spill som er HDgodkjent bilde og ikke. den som ikke er HD kan man spille MYE lengre enn dem som er det.

så om noen der ute har noen utrolig gode ideer om hva som kan gjøres for å få en kjøligere GPU uten å måtte ØDELEGGE hele driten og uten alt for mye dill dall og utgifter så skrik ut..

mvh

habbe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Selv har eg tatt ut dvd spilleren og satt en 120mm vifte oppe på gpu-ribba. (kjedet meg og tenkte også å prøve å få bort litt varme så ikke loddepunktene smelter :p )

Har også satt en 80mm i dekselet over cpu! (sjært ut hull i karbinettet)

er ikke mye varme som kommer ut nå :p

Men du må isåfall forlenge strømmkabelen,siden den er bare noen cm lang!

selv kutta eg bare en og en ledning på midten og forlenga dei med 20-cm ca!

sata kabel har vel nesten alle liggende!

Problemene er vel at loddetinnet smelter av varme,så gjorde dette selv for har ingen garanti på den alikevel :)

dill dallet her er jo at det ikke blir plass til dvd spilleren,pga den står på gpu kjøleren!

Så alternativene blir da å ha dvd spilleren slengende utenfor,som er litt dumt! Eller lage en ny kasse til det!

Har den utenfor selv. og pakker den inn rundt noe lyd-dempende tøy når den begynner å spinne på 12x! Da blir det stille, men er litt usikker om det er bra,for dvd-spillere blir jo også litt varme.

Selv mener eg temperaturen bak xboxen der viftene trekker ut, har minka med 20 grader! (Har ikke temp måler,men føler ikke så varm som den var før ivertfall :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...