IngKogni2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har et trådløst nettverk med D-Link Di-524 stående i 2.etg og soverom rett under det romet der ruteren står. Har en stasjonær maskin koplet til nettverket via kabel som ligger gjennom halve huset, noe som funker helt greit (bortsett fra at dører ikke kan lukkes)... Brodern har rom på siden av mitt rom, og har ingen problemer med det trådløse nettet (han har laptop). Har selv i lengere tid hat problemer med at det trådløse nettet er fryktelig ustabilt på mitt rom. MSN logger seg av og på hvert 5 minutt på det verste... Brodern har ingen problemer i det hele tatt... Nå om dagen så ble det trådløse nettet ustabilt i stua i 2.etg også, hvor det har funket helt fint tidligere, også på min laptop. I kveld har det vært perioder på 10-15 minutter at det trådløse nettet har vært helt nede, men kabel-nettverket funker helt fint hele tiden... Har dradd ut kontakten av den trådløse telefonen, men problemet er det samme. Har en boks som sitter mellom "internett-boksen" og "nettverk-boksen", som telefonen får linje fra. Har kunn dratt ut strømledninga av sentralen på telefonen og slått av håndsettet, men ikke kobla utenom "telefon-boksen"... Noen tips noen? IngKogni2 Lenke til kommentar
okasin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er du på samme kanal? gå inn på nettverkerks tilkopplinger.. og snok litt rundt der,, så finner du ut hvilken kanal nettverkskortet er tildelt. sjekk også hvilke kanal den trådløse routeren er satt til.. sorry for litt korte svar, kl er 0330 og begynner å bli litt små trøtt.. Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Er du på samme kanal? gå inn på nettverkerks tilkopplinger.. og snok litt rundt der,, så finner du ut hvilken kanal nettverkskortet er tildelt. sjekk også hvilke kanal den trådløse routeren er satt til.. sorry for litt korte svar, kl er 0330 og begynner å bli litt små trøtt.. Routeren står på kanal 6. Var inne i innstillingen for nettverkskortet og snoka litt, og såvidt jeg kunne finne ut, så sto nettverkskortet stilt inn på kanal 11... Satte den til kanal 6, så nå får vi se hvordan det går... IngKogni2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå