Alchemist: Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei! Sitter å lurer på om jeg kanskje skal kjøpe meg speilrefleks kamera. Er helt fersk på området så blir i veldig entry level. Har fått låne med meg et D40x kamera fra jobben, og lurer på om jeg kanskje skal kjøpe double zoom pakken: Nikon D40x Double zoom kit Mitt spørsmål er da følgende. Er dette en bra pakke? Får den til en hyggelig pris igjennom jobben, så lurer på om jeg skal ta denne. Vurderer også Nikon D40, men usikker på hva som lønner seg. Takk på forhånd:) Mvh. Øystein edit: fikset link Endret 6. januar 2008 av Kazekanin Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvis prisen gjennom jobben er hyggelig; så er dette en god start-pakke. Den største forskjellen mellom D40 og D40x er bildebrikken; 6MP kontra 10MP. Det er mindre viktig enn det høres ut som, da 6MP holder lenge til en god A3 utskrift. Er bildet velig godt, så tåler det også utskrifter i 50x70cm. Andre forskjeller er kun et resultat av forskjellen i design av bildesensor og kan nok ignoreres. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå