Armageddon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Når jeg startet PC-en i dag så jeg at ting ikke var helt normale. Midt i oppstarten ble jeg møtt av en blåskjerm som ble fulgt med reboot. Etter den restartet seg så det ut som at hele harddisken hadde brutt ned. I oppstarten står det at den ikke kan starte og at jeg må sette i system disk. Prøver jeg å røre windows blir jeg fortalt at det ikke er noe disk å forholde seg til. Skal se om jeg finner en annen harddisk jeg kan teste med i morgen. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har du prøvet safestart? når du starter maskinene, trykker du F5, du skal da få valget om å starte i såkalt safemode.. om ikke maskinen starter opp da, kan du ha et problem.. men det burde fint være mulig å hente ut data fra disken likevell,, Du kan også bruke en linux distro, for å få tilgang til harddisken.. eller du kan få lastet ned en win pe! (google it) Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har du prøvet safestart? når du starter maskinene, trykker du F5, du skal da få valget om å starte i såkalt safemode... ..er det ikke F8? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Problemet løste seg. Når jeg slo på PC-en i går var alt tilbake til normalt. Jeg ble jævlig lettet, men hadde vært greit å vite grunnen til at hd ikke ville leses av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå