Gå til innhold

Hva heter et keyboard du har hengende rundt deg?


Anbefalte innlegg

HEi jeg har sett noen som bruker et slik keyboard man har hengende rundt seg.

Jeg har prøvd å lete etter dette lenge nå, men uten resultat.

Å jeg aner ikke hva det heter:

Jeg har sett noe bilder av dette og hørt forskellige navn som: Gitar keyboard osv.

Noen som kan hjelpe meg?

 

Pianisten i Sonata Arctica bruker et sånt.

Endret av Shadow95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henrik klingenberg bruker det ja.

Det blir ofte omtalt som Keytar, men keytar er egentlig bare en produsent av noe som ser litt anderledes ut.

dette fant jeg på wikipedia om klingenberg : shoulder-mounted controller keyboard (formerly the Roland AX-1, then the Roland AX-7, now AX-1 again)

(Pianist? han spiller keyboard da)

Endret av Erixxn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nå er det sikkert noen som river seg i håret og går på veggen fordi jeg tar opp igjen denne flere måneder gamle tråden, men jeg satser på at det går bra uten at noen får varige men ...

 

Her er for øvrig en oversikt over det meste (?) som har vært produsert av "keytars".

 

Så vidt jeg vet, er det bare Roland som har produsert noe slikt den "senere" tid, og de sluttet altså å produsere AX-7 for godt over et år siden. Er det noen som har en god forklaring på hvorfor?

 

Det er jo tydelig et marked for keytars. Det er jo alltid ønskes kjøpt-annonser på dette over alt. Og dukker det opp en, så går den til blodpris og stort sett før man får sukk for seg. Roland hadde jo overhodet ikke noen konkurranse, så jeg synes det virker merkelig at hele konseptet ble nedlagt. Men det er tydeligvis mindre interesse for dette enn jeg tror da. Er det ikke rart at produsenter som M-Audio ikke har prøvd seg på noe slikt? Det er jo "bare" å forandre form på et ganske vanlig midi-keyboard. Synes nå det virker som det finnes et marked for dette.

 

Jeg har i alle fall veldig lyst på en AX-1 / AX-7 eller tilsvarende ;) Ser utrolig morsomt ut å spille på. Sammen med M-Audio MidAir, skulle det jo være fine forhold for å få bevegd seg litt på scenen :)

 

Vegard

Lenke til kommentar
Jeg fikk den lokale musikk butikken til å ringe ned til Roland og spørre om de hadde noen på lager. Det hadde de ikke, men de sa at det kanskje var mulighet for at de ville starte produksjonen igjen. Det hadde vært drit kult.

Så bra! Da får vi bare håpe at de tar til vett så fort som mulig. Eller at andre produsenter kommer med noe tilsvarende. Jeg føler meg i alle fall sikker på at den første som kommer med noe slikt nå, vil få en skikkelig "flying start" (men jeg har tatt feil tidligere da :) )

 

Vegard

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Beklager for bump, men jeg lurte på en ting.

Jeg vurderer å kjøpe meg et Roland AX-1 eller AX-7.

Er det noen andre sider en eBay hvor dere vet det er?

Noen som har hørt noen rykter om noen produsenter som skal lage nye?

Det står at key type er velocity. Er det sånn som på keyboard eller piano?

Er det godt å spille på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...