Gå til innhold

Hvorfor tromming på tribunen?

Anbefalte innlegg

I de siste årene har den sydlanske supporterkulturen spredt seg rundt hele Norges supportergrupper. Kanarifuglene bruker tromme, Kjernen bruker tromme, Menigheden bruker tromme, Stormen bruker tromme.. Og mange fler.

Dette blir vel primært brukt for å holde takten i endeløse "lallesanger". Jeg syntes dog at det høres så utrolig tåpelig ut med en konstant tromme som går igjen, og igjen og igjen. Den skaper kunstig stemning, rett og slett.

Jeg betror meg til den mer engelske tribunekulturen; korte sanger med mer trøkk i. Ingen trommer, ingen megafoner eller annet vrøvl. Flotte sanger av tusen supportere som synger for høy hals. Herlig.

Dette er da min personlige mening, hva mener dere om dette?

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thats right! Godsetunionen er enige med deg! Satans trommepakk, sannheten er at så og si ingen av de som bruker trommer i Norge virkelig trenger det! Jeg kan forstå at det er nyttig når du har 50 000 syngende fans at du trenger tromme, men i Norge er vi bare ikke så mange. Klanen bruker så vidt jeg har forstått ikke tromme? Eneste jeg kunne tenke meg hadde hatt bruk for det.

At alle synger de samme lallesangene gjør det ikke stort bedre. Som denne pippilangstrømpe sangen! den var litt kul i starten, men det blir bare komisk når stormen og plankehaugen skal synge den.

Megafoner og annet tull (ala Lerkendal) er også bare dumt. Etter hva jeg hørte fra RBK-SIF synger de ikke med uansett.

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar

Poenget er jo det at det er kanskje maks. tre supportergrupper i Norge som ikke bruker trommer, megafon eller gud vet hva; Klanen, Bataljonen og Godsetunionen (correct me if I'm wrong). Kan godt være jeg tar feil her, men disse tre har i alle fall holdt på den engelske stilen, så det er er overvekt av sydlansk supporterstil i Norge.

Lange sanger som kun inneholder "la la la la olé olé forza ditt forza datt" med den konstante trommen syntes jeg bare er utrolig stygt. Det er da min mening.

Lenke til kommentar
Klanen, Bataljonen og Godsetunionen (correct me if I'm wrong). Kan godt være jeg tar feil her, men disse tre har i alle fall holdt på den engelske stilen, så det er er overvekt av sydlansk supporterstil i Norge.

Ikke si at klanen har holdt på den engelske stilen. Shalalalalala er det mye av også på oslo øst.

Lenke til kommentar
Klanen, Bataljonen og Godsetunionen (correct me if I'm wrong). Kan godt være jeg tar feil her, men disse tre har i alle fall holdt på den engelske stilen, så det er er overvekt av sydlansk supporterstil i Norge.

Ikke si at klanen har holdt på den engelske stilen. Shalalalalala er det mye av også på oslo øst.

"Shalalalalalalala åååå Vål'enga" sangen er vel den eneste som er "sydlansk" i deres sangrepertoar. Ellers går det jo mye i "piss" og "spy"..

Lenke til kommentar
De i Brasil og syd-Europa har jo mye flere sanger der tromma passer inn, men de norske lagene, da er det bedre som jeg har hørt på noen landskamper fra tribunene, nemlig trompet ;)

Og kubjeller, og megafoner og "tut tuuuuuut".

Det er dette jeg ikke kan fordra med den moderne fotballen. Alt skal være så fancy. Sanger etter scoring, som overdøver jubelet fra publikum. Det er TV-seerne som blir prioritert i dag, ikke supporterne.

Barnefamilier og rikfolk er det som absolutt skal bli prioritert på fotballarenaer, ikke de som synger for laget sitt.

(Nå sporet jeg litt av, beklager.)

Hater, hater, hater NFF!

Lenke til kommentar
Det at det kommer musikk etter et mål er helt på trynet, men TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTT er tøft :D

Det syntes trommer og slikt passer bra i spanke og brasilianske kamper, men trommer på norske arenaer er/blir for dumt.....

I Sør-Amerika har de jo røtter tilbake til samba og "ole ole" sanger, det har vi ikke i Norge. Derfor syntes jeg det blir for dumt.

Dessuten syntes jeg et fullsatt Engelsk arena er mye vakrere når de stemmer i enn et fullsatt arena i f. eks Brasil.

Lenke til kommentar
Det at det kommer musikk etter et mål er helt på trynet, men TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTT er tøft :D

Det syntes trommer og slikt passer bra i spanke og brasilianske kamper, men trommer på norske arenaer er/blir for dumt.....

I Sør-Amerika har de jo røtter tilbake til samba og "ole ole" sanger, det har vi ikke i Norge. Derfor syntes jeg det blir for dumt.

Dessuten syntes jeg et fullsatt Engelsk arena er mye vakrere når de stemmer i enn et fullsatt arena i f. eks Brasil.

Nettopp

Lenke til kommentar
Er helt enig, men sånn horn er litt tøft, når du ser på primier league så hører du konstant "TUUUUUUT" fra sånne horn de har, men håper ikke det kommer til Norge, det hører til i Spania

Sånne horn er det på Bernabeu og det stopper aldri, før kampen, underkampen, etter kampen heletiden hører man tuuuuut, drit kult :p

Tromme i norge syntes jeg virker dumt men i mer sydligere land så syntes jeg det er bra og at det lager stemning.

Eksempel på tuting og tromming som passer :p

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

På engelske fotballkamper har de alltid noen med ropert som står vendt mot en viss del av publikum for å dra igang sanger eller buing og sånt. Men det er vel strengt tatt ikke nødvendig i norsk ligafotball. Litt mere publikum i engelske ligaer.

Lenke til kommentar
På engelske fotballkamper har de alltid noen med ropert som står vendt mot en viss del av publikum for å dra igang sanger eller buing og sånt. Men det er vel strengt tatt ikke nødvendig i norsk ligafotball. Litt mere publikum i engelske ligaer.

Er nå du sikker på det? Har jeg aldri lagt merke til. Men høres nå litt logisk ut da.

Lenke til kommentar

Jepp har selv vært der og sett det. Har sett det i dokumentarer om engelsk fotballkultur også.

Men det er så jævla mye folk på stadion at du ikke hører dem med mindre du står rett foran dem tror jeg.

De står vendt mot publikum og starter sanger eller får alle til å bue og sånne ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...