Gå til innhold

Film med beste soundtracks

pompews

Anbefalte innlegg

Snakker vi soundtrack (band, låter) eller score-musikk (filmmusikk)? Mener at dem to kategoriene bør holdes adskilt.

Når det gjelder Soundtrack vil jeg si at Kill Bill, Forrest Gump, Top Gun, Transformers - The Movie (den animerte fra 1986) og ikke minst Rocky har mye godt. Av Score vil jeg gjerne trekke fram LOTR, The Rock, Con Air, Transformers (2007) og Pirates of the Caribbean. Ennio Morricones musikk fra spaghetti-westerns stiller helt i en egen særklasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Noen her som har sett filmen "Hair"? Orginalt en musikal. Der er det knallmye bra musikk! :)

Tror vi snakker om filmmusikk, ikke låter kjent fra film. Viktig forskjell!

Hm, det tenkte jeg faktisk ikke på. Men men, det er sant som du sier! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Musikken i 'A Beautiful Mind' av James Horner er fantastisk.

Også liker jeg noen av sporene på 'From Hell' av Trevor Jones...herlig og skummelt.

En tredje som må nevnes er Danny Elfman som har laget musikken til alle Tim Burton-filmene pluss en del andre Hollywood-blockbusters (og det kjente Simpsons-temaet)

Lenke til kommentar

Mange bra soundtracks, men det beste jeg hør hørt hittil er Philip Glass sitt mesterstykke Koyaanisqatsi. I den siste tiden har jeg også hørt mye på The Assassination Of Jesse James soundtracket av ringrevene Nick Cave og Warren Ellis. Det har liksom ikke vært noe fuzz om det albumet, synd for det er veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...