Wheeljack Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Snakker vi soundtrack (band, låter) eller score-musikk (filmmusikk)? Mener at dem to kategoriene bør holdes adskilt. Når det gjelder Soundtrack vil jeg si at Kill Bill, Forrest Gump, Top Gun, Transformers - The Movie (den animerte fra 1986) og ikke minst Rocky har mye godt. Av Score vil jeg gjerne trekke fram LOTR, The Rock, Con Air, Transformers (2007) og Pirates of the Caribbean. Ennio Morricones musikk fra spaghetti-westerns stiller helt i en egen særklasse. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Tarantino sine filmer har veldig tøffe soundtracks. Forrest Gump har jo og en solid samling av god musikk. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Forresten, The Shawshank Redemption er ganske høyt hos meg.Newman har laget mye bra, ikke minst musikken til American Beauty og Road to Perdition. En av mine favorittkomponister. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Liker veldig godt Vangelis sin filmmusikk. (Blade Runner, 1492) Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kan ikke huske å ha sett en film med større og mer massiv soudtrack som fanger meg mer enn LOTR triologien, og da spesielt Two Towers Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Starship Troopers ! sinnsykt bra soundtrack og sinnsykt bra film! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Noen her som har sett filmen "Hair"? Orginalt en musikal. Der er det knallmye bra musikk! Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Shine, Lucky Number Slevin, American Beauty, The Gladiator, A Clockwork Orange, Da Vinci-koden, Juno, Michael Clayton, Oceans 11, 12 & 13, 2001: A Space Odyssey. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Musikken til «There Will Be Blood» holder høy kvalitet. Overrasket over at komponisten (Jonny Greenwood) ikke er eldre enn 36 år og ser slik ut. Forestilte meg en gråhåret mann i 50-åra Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Noen av de aller beste Soundtrack ever, imo: The Last Samurai Remember The Titans Vertical Limit Crimson Tide Batman Begins Johnny English Gladiator King Arthur Mulan Broken Arrow Cinderella Man Predator Speed The 13th Warrior Lenke til kommentar
athorb Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Musikken til «There Will Be Blood» holder høy kvalitet. Overrasket over at komponisten (Jonny Greenwood) ikke er eldre enn 36 år og ser slik ut. Forestilte meg en gråhåret mann i 50-åra Har hørt gjennom soundtracket nå, det er fantastisk. Bra fyren har mange år igjen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Noen her som har sett filmen "Hair"? Orginalt en musikal. Der er det knallmye bra musikk! Tror vi snakker om filmmusikk, ikke låter kjent fra film. Viktig forskjell! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Noen her som har sett filmen "Hair"? Orginalt en musikal. Der er det knallmye bra musikk! Tror vi snakker om filmmusikk, ikke låter kjent fra film. Viktig forskjell! Hm, det tenkte jeg faktisk ikke på. Men men, det er sant som du sier! Endret 14. mars 2008 av Selvin Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Elsker siste soundtracket som spilles i slutten på Rise of the footsoldiers. Ellers liker jeg soundtrackene til Rocky filmene når han trener og når han bokser. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Musikken i 'A Beautiful Mind' av James Horner er fantastisk. Også liker jeg noen av sporene på 'From Hell' av Trevor Jones...herlig og skummelt. En tredje som må nevnes er Danny Elfman som har laget musikken til alle Tim Burton-filmene pluss en del andre Hollywood-blockbusters (og det kjente Simpsons-temaet) Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Noen veldig lite kjente filmer som har en helt fantastisk soundtrack: Azumi, Shinobi, Texas Rangers. Lenke til kommentar
Nicotin Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 garden stateamelie american beauty donnie darko kill bill lost in translation vanilla sky er de eneste filmene jeg virkelig har merket meg soundtrackene til. Second that! Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Mange bra soundtracks, men det beste jeg hør hørt hittil er Philip Glass sitt mesterstykke Koyaanisqatsi. I den siste tiden har jeg også hørt mye på The Assassination Of Jesse James soundtracket av ringrevene Nick Cave og Warren Ellis. Det har liksom ikke vært noe fuzz om det albumet, synd for det er veldig bra. Lenke til kommentar
krissio Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Into The Wild har bra soundtracks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå