Gå til innhold

Film med beste soundtracks

pompews

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Last Of The Mohicans

Vet ikke helt hva jeg skal legge den under, ikke er den noe særlig trist, tøff, fengende eller episk, den er bare utrolig deilig å høre på. Tror jeg ville lagt den under vakreste soundtrack for dette kan jeg høre på i timesvis uten å gå lei.

Enig! I tillegg er filmen en av top 10 hos meg. Knallbra film.

Ellers er soundtracket til Top Gun en klassiker.

Lenke til kommentar

Skammelig at det bare er én i denne tråden som har nevnt Braveheart når det er snakk om soundtracks. :)

Braveheart har - etter min mening - det fineste og tristeste soundtracket jeg noen gang har hørt.

Ellers er det jo mange klassikere sånn som Ringenes Herre, Star Wars, Indiana Jones, The Rock og Rocky m. fl.

Soundtracket til Pearl Harbor er ikke så verst det heller. Faith Hill :whistle:

Jeg har sett "Danser med ulver", men det er veldig lenge siden og jeg la dessverre ikke merke til soundtracket.

Jeg er ikke noe fan av soundtracket til Gudfaren-filmene, kanskje på grunn av at jeg ikke har sett én av filmene en gang. Men jeg håper på å få sett triologien i nærmeste fremtid.

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar

Synes det nesten er rart ingen har nevnt Alan Menken ennå. Jeg mener han er en av de aller beste filmmusikerne i bransjen. Jeg vil tro alle som likte Disney-filmer fra 90-tallet husker musikken som, i de aller fleste tilfellene, var skrevet av nettopp Alan Menken. Noen eksempler er Den lille havfruen, Aladdin, Pocahontas. Den siste filmen han skrev musikken til så langt er Enchanted, eller Eventyr i New York som den heter på norsk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder det tøffeste soundtracket så må det vell være The Rock. Makan til godt soundtrack skal du lete lenge etter. Kan gjerne sette på cden med soundtracket når jeg sitter på pcen. 300 har også ganske tøft soundtrack.

Det tristeste tror jeg må være Pearl Harbor. Hans Zimmer er fantastisk god til å lage soundtrack. Gladiatoren sitt soundtrack er også ganske trist.

Det mest episke må vell være LOTR. Fantastisk godt soundtrack. Kanskje det beste som finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...