Gå til innhold

Noen spørsmål angående 360 og PS3

tor_erik

Anbefalte innlegg

Har varit en die hard xbot i siden release men har i det siste følt meg litt "snubbed" over xboxen. Vi betaler for online og alikevel er det ikke sjeldent det er problemer med Live.

I det siste har xboxen min bynt å bråke noe fælt også så jeg får ikke lov å ha den i stua lenger :no: Det er også blitt langt om lenge mellom "hitene" av spilltitler. Vi ble lovt gull og grønne skoger med halo3 men selv synes jeg spillet var halvlunkent og langt fra det messias det ble markedsført som. Man kan oppsumere min erfaring med xbox plattformen i ett ord: skuffelse :no:

Har siden i all hemmlighet tittet litt over på ps3 siden av gjerdet og fristelsen ble for stor.

Med elegante løsninger som standard laptop harddisk for ekspansjon og blu ray spiller måtte jeg bare ha en. :love:

Nå har jeg akkurat fådd en ps3 i hus så det kan hende jeg er litt nyforelsket men fy flate for en maskin!!! Har hadd lyst te å rydde vekk xboxen men jeg kjøpte dessverre cod4 til den så den for stå framme enn så lenge..

jah.. det var mine 2 øre >_>

Halo 3 har solgt over 8mill eksemplarer så ja det er litt av en messias

Synes begge konsollene er bra, men hos meg tar 360 det lengste strået pga spillutvalget

Men håper på att Sony får ut sine AAA spill i 2008 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag godtfolk!

(Til eventuell moderator: Jeg har søkt etter svar på mine spørsmål uten å finne dem. Derfor ny tråd)

Sitter med tanken på å kjøpe ny konsoll i disse januarsalgtider. Ettersom jeg reiste meg fra PC-stolen for noen år siden, og ikke egentlig har satt meg skikkelig ned igjen enda, har jeg et par spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Jeg var faktisk en aktiv bruker på dette forumet for noen år siden, så derfor tenkte jeg at noen her kanskje kan hjelpe meg:

1. Kan disse konsollene kobles opp til en "vanlig" TV? Ikke alle som har flatskjerm med HDMI, HD, LCD, LSD, KGB, osv.

2. Vil kvaliteten på VGA være veldig mye dårligere enn HDMI?

3. Er det voldsom forskjell på disse konsollene utenom at den ene er mye stivere i pris enn den andre?

4. Vil begge disse konsollene leve like lenge, dvs vil det bli gitt ut spill til begge i lang tid fremover?

5. Til slutt, hvilken ville dere kjøpt? (Og her gidder jeg IKKE å høre på fanboys som skriker obskøne fraser som "LOL XBOX ZUXXOR LOLZ!!1"

Takk for at dere hjelper en gammel traver! :)

1. Ja både PS3 og 360 kan brukes sammen med en helt vanlig TV

2. Ikke så veldig mye dårligere, men ja dårligere

3. 360 er en spillkonsoll, PS3 en multimediakonsoll vill jeg si att den største forskjellen mellom konsollene er.

4. Vanskelig å spå, utviklinga og salg av disse vill avgjøres deres levetid

5. Jeg kjøper konsoller kun med tanke på spilling, att de eventuelt har andre kvaliteter som å se på film bryr jeg meg mindre om men klart det er en bonus hvis den har andre kvaliteter. Utifra mine egne preferanser ville jeg ha kjøpt 360, den har det største utvalget av spill, en god livetjeneste selv om den har hatt litt problemer i det siste.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Det er også blitt langt om lenge mellom "hitene" av spilltitler.

Det andre du skrev får nå så være, men dette er vel noe av det minst lure jeg har lest på en stund. Xbox 360 stod vel for det aller meste av storspill dette året.

Call Of Duty 4

Mass Effect

Halo 3 (det følger formelen men er uansett et solidt spill med den mest gjennomførte online biten i et konsollspill hittil)

Bioshock

Forza 2

Orange Box

Rock Band

Virtua Fighter 5 Online

Skate

PGR4

GRAW 2

Crackdown

DiRT

Assassins Creed

The Darkness

Ace Combat 6

C&C3

og flere... og om du vil det eller ikke så har ikke et eneste av de spillene scoret under 80% på gamerankings.

Så slike kommentarer er bare tullete.

Mesteparten av de spillene som er nevnt(i allefall en del) finnes på PS3 også, så det vil jo være det samme om man har 360 eller PS3. Luker man ut spillene man også får på PS3, er ikke den lista(etter min mening) så veldig solid.

Jeg valgte PS3 da jeg skulle kjøpe konsoll, pga. et spillutvalg med flere titler som interesserer meg, Blu-Ray, bedre håndkontroll, og litt mere frihet til å gjøre som man vil(Tenker da på bytte av harddisk, mulighet for annet OS, mediacenter, synkronisering med PC osv.).

Lenke til kommentar

Det første man burde gjøre er vel å teste ut håndkontrollerne, siden jeg synes det er den største forskjellen på konsollene.

Her mener jeg at 360 sin er overlegen, siden den passer perfekt til hendene mine, og som du sikkert vet; ingen har like hender.

Jeg kjøpte meg 360 først.

-Siden jeg ikke interesserer meg for å installere OS og annet "tull" på en spillkonsoll, og MC på 360'en holder i massevis for mine formål.

-Spillbiblioteket var stort, og spillene appelerte til meg.

-Live virket spennende, siden det er enkelt å bruke.

-Ekslusive titler jeg hadde håp for.

Etter det skaffet jeg en PS3 -pga. ekslusive titler som kommer når de kommer. Den blir så klart brukt, men ikke like mye som kjeksboksen, nettopp pga. spill som appelerer til meg, så sjekk ut spillene, for Jebus sin skyld.

Lenke til kommentar

For å gi et skikkelig svar på spørsmål 2:

Har du en tv med VGA-inngang og høy oppløsning så er forskjellen mellom VGA og HDMI ubetydelig. Begge gir full HD-oppløsning med progressive bilder.

Og enda et på nummer 3:

PS3 har i tillegg en integrert Blu-Ray-spiller. Dette gjør den litt dyrere. Ellers er de nærmest identiske i funksjoner.

Lenke til kommentar
Det er også blitt langt om lenge mellom "hitene" av spilltitler.

Det andre du skrev får nå så være, men dette er vel noe av det minst lure jeg har lest på en stund. Xbox 360 stod vel for det aller meste av storspill dette året.

Call Of Duty 4

Mass Effect

Halo 3 (det følger formelen men er uansett et solidt spill med den mest gjennomførte online biten i et konsollspill hittil)

Bioshock

Forza 2

Orange Box

Rock Band

Virtua Fighter 5 Online

Skate

PGR4

GRAW 2

Crackdown

DiRT

Assassins Creed

The Darkness

Ace Combat 6

C&C3

og flere... og om du vil det eller ikke så har ikke et eneste av de spillene scoret under 80% på gamerankings.

Så slike kommentarer er bare tullete.

Mesteparten av de spillene som er nevnt(i allefall en del) finnes på PS3 også, så det vil jo være det samme om man har 360 eller PS3. Luker man ut spillene man også får på PS3, er ikke den lista(etter min mening) så veldig solid.

Jeg valgte PS3 da jeg skulle kjøpe konsoll, pga. et spillutvalg med flere titler som interesserer meg, Blu-Ray, bedre håndkontroll, og litt mere frihet til å gjøre som man vil(Tenker da på bytte av harddisk, mulighet for annet OS, mediacenter, synkronisering med PC osv.).

Hva poster du dette for? Du forteller at du synes PS3 har bedre spill lfor deg? Javel, hva så?

Forøvrig så er så godt som alle 360 versjonene av spillene over bedre enn PS3 versjonene. Men slikt bryr vel ikke du deg om når du klarer å mene at PS3 har like bra spill som 360. Ta en titt på gamerankings.com du, så vil du hvor mange fler og bedre anmeldte spill 360 har enn PS3.

Og det er 8 spill på den lille lista som man ikke får på PS3, pluss VF5 har online. Så kan vel si 9.

Lenke til kommentar

Etter en sjekk hos gamerankings så fant jeg ut a hvis man ser på spill som har et snitt fra 80% og høyere, noe som generelt betyr et bra spill, så har PS3 kun 7 spill som ikke finnes til 360. Og snart bare 6 da et av de var UT3.

Og det høyeste PS3 eksklusive var Uncharted med 89.6%.

360 har 30 spill over 80% som ikke finnes på PS3 og da har jeg ikke telt med XBLA spillene.

Og i nesten alle tilfellene av multiplattform spill så får 360 versjonene bedre kritikk og de kommer ofte ut først også.

Kan ta noen få eksempler :

Orange Box 360 - 96%. PS3 - 84%.

Rainbow six vegas 360 - 89%. PS3 - 85%.

FEAR 360 - 84%. PS3 - 72%.

Darkness 360 - 83%. PS3 - 80%.

Guitar Hero 3 86%. PS3 - 83%.

osv.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar
Dette var min mening. Noe jeg poengterte fordi jeg ikke er ute etter noen diskusjon rundt det. Dessuten er jeg ute etter å dekke mine behov og når jeg skal spille spill går jeg etter min egen spillsmak og ikke rankings. Sum sumarum er PS3 konsollen for meg.

Men denne tråden handler ikke om deg. Er jo ikke du som skal ha enten PS3 eller 360, men tor_erik. Så da burde man jo prøve å være litt objektiv noe du absolutt ikke var. Du sier at PS3 har like mange bra spill og det er fullstendig vås.

Lenke til kommentar
Dette var min mening. Noe jeg poengterte fordi jeg ikke er ute etter noen diskusjon rundt det. Dessuten er jeg ute etter å dekke mine behov og når jeg skal spille spill går jeg etter min egen spillsmak og ikke rankings. Sum sumarum er PS3 konsollen for meg.

Men denne tråden handler ikke om deg. Er jo ikke du som skal ha enten PS3 eller 360, men tor_erik. Så da burde man jo prøve å være litt objektiv noe du absolutt ikke var. Du sier at PS3 har like mange bra spill og det er fullstendig vås.

Det kommer jo an på øyet som ser. Hvis du leser hele innlegget mitt ser du at jeg gjorde rede for alle faktorer som gjorde at jeg valgte PS3, noe trådstarter faktisk spurte om. Han spurte hvilken konsoll vi ville valgt. Jeg fortalte bare hva som gjorde at jeg valgte PS3. End of discussion.

Lenke til kommentar
2. Vil kvaliteten på VGA være veldig mye dårligere enn HDMI?

Svarer bare på dette, ettersom de andre spørsmåla har fått gode svar.

VGA vil selvsagt ikke gi veldig mye dårligere bilde enn HDMI. Tror neppe du vil se forskjell. Jeg går ut i fra at du mener med PC-monitor/HDTV her, eller så er det vel lite poeng i noen av de. Og det er klart VGA på en PC-skjerm gir HD bilde, så lenge skjermen ikke er veldig liten og dermed har dårlige oppløsningsmuligheter. Du får kanskje ikke full HD på en standard PC-monitor (det kommer vel an på om den støtter oppløsningen 1920*1080?), men HD (1368*720 er det vel den heter) får du nok.

Hvis du skal koble til en vanlig, gammeldags "CRT-TV" så har det vel liten hensikt å bruke noen av HD-løsningene uansett (HDMI, DVI, VGA, Component)

Jeg har gode erfaringer med å koble opp min X360 til en 22" PC-monitor med VGA.

Lenke til kommentar
Etter en sjekk hos gamerankings så fant jeg ut a hvis man ser på spill som har et snitt fra 80% og høyere, noe som generelt betyr et bra spill, så har PS3 kun 7 spill som ikke finnes til 360. Og snart bare 6 da et av de var UT3.

360 har 30 spill over 80% som ikke finnes på PS3 og da har jeg ikke telt med XBLA spillene.

Og i nesten alle tilfellene av multiplattform spill så får 360 versjonene bedre kritikk og de kommer ofte ut først også.

osv.

Til litt informasjon, dette er egentlig totalt urelevant informasjon for trådstarter ettersom spillsmak varierer. Som jeg tidligere har sagt når det gjelder konsollvelging, om man setter seg ned og lager en liste over spill man synes høres interesang ut, både av de som kommer og er kommet, kan X360 liksågodt få minst spill hvis spillsmaken til trådstarter heller mot de spillene som PS3 får men som ikke kommer på X360.

Luedotten har forøvrig kun statfestet mitt synspunkt på at spillsmak varierer fra person til person og dermed er det totalt fåmælt å sette seg ned å innbilt forsøke å overbevise hvilken konsoll som har det beste utvalget ettersom spillsmak varierer. Det eneste man oppnår med en slik debattgang er å forvirre trådstarter enda mer, noe som ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

osv.

Til litt informasjon, dette er egentlig totalt urelevant informasjon for trådstarter ettersom spillsmak varierer. Som jeg tidligere har sagt når det gjelder konsollvelging, om man setter seg ned og lager en liste over spill man synes høres interesang ut, både av de som kommer og er kommet, kan X360 liksågodt få minst spill hvis spillsmaken til trådstarter heller mot de spillene som PS3 får men som ikke kommer på X360.

Luedotten har forøvrig kun statfestet mitt synspunkt på at spillsmak varierer fra person til person og dermed er det totalt fåmælt å sette seg ned å innbilt forsøke å overbevise hvilken konsoll som har det beste utvalget ettersom spillsmak varierer. Det eneste man oppnår med en slik debattgang er å forvirre trådstarter enda mer, noe som ikke er nødvendig.

Ja, spillsmak varierer. Det er likevel et faktum at 360 har mange flere og bedre anmeldte spill. Så det er ikke det samme hva man velger av de slik han sier.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar
Ja, spillsmak varierer. Det er likevel et faktum at 360 har mange flere og bedre anmeldte spill. Så det er ikke det samme hva man velger av de slik han sier.

Det er et faktum men der slutter også faktadelen. PS3 kan ha et like godt utvalg av spill i dag som X360 hvis kjøperen liker de spillene PS3 har og om de spillene X360 har ikke interesserer trådstarter så har jo ikke X360 "et bedre spillutvalg" i forhold til PS3.

Alt ligger i smak og behag og derfor er det fåmælt å klaske omtaler i bordet som fasitsvar ettersom smak varierer. Som eksempel liker jeg Red Steel til Wii men det har fått labert omtalelse i media, men jeg liker det likevell. Spillsmak, igjen, varierer fra person til person.

Lenke til kommentar

Det er et faktum men der slutter også faktadelen. PS3 kan ha et like godt utvalg av spill i dag som X360 hvis kjøperen liker de spillene PS3 har og om de spillene X360 har ikke interesserer trådstarter så har jo ikke X360 "et bedre spillutvalg" i forhold til PS3.

Alt ligger i smak og behag og derfor er det fåmælt å klaske omtaler i bordet som fasitsvar ettersom smak varierer. Som eksempel liker jeg Red Steel til Wii men det har fått labert omtalelse i media, men jeg liker det likevell. Spillsmak, igjen, varierer fra person til person.

Er jo derfor det nevnes, slik at han kan selv avgjøre om det betyr noe at Orange Box er mye bedre på 360 enn PS3, at 360 har mange fler eksklusive spill osv. Ting som dette er jo ganske viktig.

Hverken du eller jeg vet vel hva han liker, derfor legger jeg fakta på bordet og ikke egne meninger.

Lenke til kommentar

Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

svar på spørsmål 5:

Jeg ville kjøpt Xbox360 Arcade (har HDMI) hos Lefdal/Elkjøp for 1895kr (prisen i nettbutikkene deres). Så kjøper du inn billige og bra Xbox360 spill:

eks.

Colin Mcrae Dirt 189 på CDON (29kr i frakt)

PGR4 199kr Elkjop.no

Og se på prisguide.no (Xbox360)

Noen av de nyere topptittlene koster nok tilnærmet fullpris.

Jeg ville ikke kjøpt PS3 før:

-Vi får mer info om evt. framtidige versjoner. Sony har sagt at det nå er 40GB uten PS2 -støtte som gjelder.

-Dualshock 3 blir standard. Kontrollen nå mangler rumble/riste funksjon.

-Disse toppspillene som alle prater om (GT, MGS4, LBP, FF) kommer ut eller får troverdige lanseringsdatoer.

Først da vil jeg seriøst vurdere eller anbefale andre å kjøpe en PS3.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis nesten umulig å ikke bli farget av den konsollen man selv har kjøpt, når man leser på dette forumet. Jeg er selv eier av PS3 40GB og jeg kan nok selv være litt farget av den, men når det er sagt, skulle jeg svært gjerne hatt en Xbox360 også om pengene datt ut av lommene. Jeg skulle gjerne hatt Mass Effekt som kun er på X360.

Jeg har liksom alltid vært en PC gamer og konsoll har aldri appelert noe volsomt. Har Xbox, men den kjøpte jeg ferdig chippa med 120 GB harddisk. Har spillt svært lite på denne. Kjøpte den nesten alene for XBMC og har brukt den som et mediasenter. PS2 kjøpte jeg ene og alene for Gran Turismo i sin tid, da dette er uten tvil verdens beste bilspill serie.

Så kom X360, men har liksom aldri tenkt over å skaffe meg denne. Som mediasenter, har min gamle XBOX gjort en like god jobb og spillene til X360 er ofte tilgjengelige på PC og, hvor jeg foretrekker å spille dem, med bedre grafikk og med mus/tastatur.

Grunnen til jeg havnet på PS3, var vel på grunn av den appelerte mest, men igjen så var Gran Turismo en faktor. Samtidig var det en enkel innfallsport for å skaffe seg en BD spiller og et mediasenter som kunne avlaste den gamle Xboxen. Dette med Blu-Ray spiller og mediasenter, gjorde det og letter å lobbyere ovenfor kona hvorfor vi burde ha en PS3 i TV-benken, slik at jeg fikk faktisk min PS3 som Julegave fra min kone etter mange timer med overtaling og påvirkning. (tøffelhelt).

Så PS3 var alene det eneste alternativet for min del. Jeg må si at det er en smekker maskin med mange gode egenskaper. Så nå blir det litt konsollspilling på meg allikevel med GT5P og FIFA08.

Så til trådstarter. Finn ut vilken konsoll som passer best med ditt bruksområdet og som har de spillene du ønsker. Om den ene eller andre konsollen har flere spill, betyr kanskje ikke så mye. I allefall ikke for meg, bare den har de spillene en vil ha. Jeg har nå 3 spill, og jeg akter ikke å kjøpe flere før jeg er ferdig med de jeg har, og det er en stund til.

Så her farger jeg av:

- PS3 har innebygget wifi.

- Standard utbyttbar 2,5" HD.

- Kan brukes med de fleste USB og blåtann enheter.

- Stillegående

- «DivX Certified» , slik at den slik at man kan spille av DivX med DRM.

- Blu-Ray spiller

- Gratis onlintjenester (som sikkert blir ennå bedre)

- GRAN TURISMO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...