Gå til innhold

Forklaring på riktig overklokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU må stresstestes for å sjekke om systemet er stabilt og 3Dmark er ett greit utganspunkt. Det stresser CPU litt men ikke så mye som egne tortur programmer gjør. Vis systemet er 3Dmark stabilt så funker det nok fint til alt du klarer å bruke PC-en til.

Men det finnes jo også egne tortur programmer som presser CPU for alt den er god for, eksempler på slike programmer er OCCT og Prime95.

Lenke til kommentar
CPU må stresstestes for å sjekke om systemet er stabilt og 3Dmark er ett greit utganspunkt. Det stresser CPU litt men ikke så mye som egne tortur programmer gjør. Vis systemet er 3Dmark stabilt så funker det nok fint til alt du klarer å bruke PC-en til.

Men det finnes jo også egne tortur programmer som presser CPU for alt den er god for, eksempler på slike programmer er OCCT og Prime95.

hmm...ser jo av min egen overklokk, at 3DMark går som en drøm, men f.eks OCCT crasher etter bare et par minutter?

Kan jeg altså si at systemet mitt er stabilt bare jeg får fullført 3DMark?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Så klart er ike PC-en stabil om den krasjer, uansett program!

Så nei, du har ikke stabil overklokk!

For å regnes som stabil overklokk så er det mange(de som er seriøse) som tester maskinen i flere dager med feks prime95. Selv har jeg bare kjørt prime95 i ca 48 for å si til meg selv at det er stabilt nok, men for alt jeg vet så kune den feks krasje etter 36 timer osv, men det får vel være måte på hvor lenge man skal teste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...