Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Porter" på godt gammalt 56K modem

Anbefalte innlegg

Har kommet borti et problem hvor jeg har ingen anelse om hvor feilen ligger. Det er snakk om et 56K modem, hvor jeg ikke får forbindelse med nettet med noen programmer, med unntak av IE 6.0.

Har ikke testet stort annet enn å skru av brannmuren til Norton 2007 pakken.

Regner med det er flere program som ikke får tilkobling, men til nå har det vært Live! Updater til Symantec og MSN Messenger 7.0 som ikke får det. Outlook Express regner jeg med også har samme problemet, med mindre det kobles opp på samme måte som IE...

Har som sagt prøvd å deaktivere Norton FWen, og den viste at den var deaktivert. Likevel siden jeg har lite erfaring med AV-en, vet jeg ikke om det bør fjernes helt for å kunne utelukke at det er Norton som på en eller annen måte sperrer for de andre programmene mot nettet.

Litt off topic: Er eksponeringen (og da sikkerheten) så og si vekke om jeg skrur av alle programvare-brannmurer når man er koblet opp med 56K modem uten noen NAT router imellom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått vite det har fungert før.

Det er Tele2 Modem oppkobling derimot. Vil tro det ligger det ligger en programvarefeil et sted. Kan vel være det meste fra feil på Norton brannmuren til en eller annen applikasjon (spyware/malware) som sperrer for tilgangen til programmene.

Er veldig lenge siden jeg holdt på med Modem, og det er så langt tilbake at jeg ikke visste hva brannmur og virusprogram var på den tiden nesten.

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...