Tankakern Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Jeg lurer på ett ganske generelt spørsmål... Hvis jeg nå hadde gått inn for å kjøpe et dual-system, ville jeg fått kompabilitetsproblemer med noen spesielle program? Jeg lurer på om det går helt greit f. eks å spille Half-Life, Max Payne og de fleste andre spill og programmer? (Noen som har opplevd at mange program ikke fungerte etter å ha oppgradert fra en til to prosessorer eller noe sånt...) Og hvilke prog/spill vil dra fordeler med Dual-system? Jeg vet at man må ha Win 2000 eller lignende for å kunne ha dual... Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Jeg har nå ikke opplevd noe som helst feil med noen spill eller programvare på min dual p-3 2x800 mhz og andre p-3 2x1000 mhz Heller tvert imot, at jeg fikk en mere stabil system. Men du må huske på at du får ikke så særlig mye mere hastighetsøkning, kanskje 20-40 %. Men hvis du er som meg, har en zillion ting oppe samtidig, så hjelper det. Det er kanskje mere beregnet til multi-task kjøringer. Jeg har ikke hatt en eneste blue-screen-of-death etter dual cpu. Og husk å ha nok minne. Jeg har 512 MB og 1024 MB på mine to systemer. Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Windows 98 går kan bare bruke en av prosessorene. Hus å bruke Windows NT/2000 for å benytte 2 eller mer i antall prosessorder. Den hellige hjelper :smile: Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Hei Wishmaster-KK, Hvilke hovedkort bruker du i systemerne? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 kan man bruke WinXP pro ? hvilket hovedkort er best ved dual athlon 1800+ xp`? er det masse ekstra styre programmer hva maskinen skal bruke den ekstra cpuen til? er det mulig og kjøpe hovedkortet og en cpu og kjøre med det...og senere kjøpe en cpu til? hvis man kjører dual cpu system kan man overklokke da? blir det for varmt? må de overklokkes likt? støtter dual hovedkorta overklokking noe særlig? ....ja :smile: venter på svar Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Ja, man kan klokke cpu'z på dual-hk, men de må klokkes likt. Og det holder ikke bare med winNT/2k/xp for å kjøre dual, selve applikasjonen må oxo støtte det, eller så vil man ha samme ytelse som med en. (tror ikke xp home edition eller.no støtter dual) Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 ja da er det vel litt bortkasta penger hvis ikke maskinen klarer og bruke begge cpuene på feks max payne.... eller vill det hjelpe allikavel for den ene cpuen går på windows og den andre på spillet :smile: ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå