Gå til innhold

Forbanna på militærdimmere...


Anbefalte innlegg

Likestilling er en fin ting. Menn skal vaske gulv, passe barn, vike plass i styrerom, men damer skal ikke i millitæret?

Nei millitæret er for tapere! Det er gammeldags og serdeles barnslig!

For et utrolig barnslig utsagn. Er du klar over hvor viktig norsk militær tilstedeværelse er, i norske farvann og interresseområder? Hva er barnslig med militæret? Og hvorfor er militæret for tapere? Jeg følger ikke helt logikken i påstanden din.

Det er barnslig oppførsel at en som er høyere i rang kan "brøle deg i øret" å få deg til å vaske gulv. Hersing, og det kaller jeg barnslig. Det er ikke akuratt basert på gjensidig respekt.

Gammeldags bruker jeg siden "alle må" i millitæret bortsett fra damer. De jævla rødstrømpene brøler på likestilling, men ikke i millitæret gitt.

Så dette utsagnet er barnslig? Like barnslig som disse fjortisene som bare "må" i millitæret for der får de skyte med AG?

Jada jegb ser millitæret er viktig enkelte steder i verden, men det blir ikke mindre viktig om vi har et yrkesmillitære vel?

Så hva var det som var så barnslig?

 

Når det gjelder argumentet at enkelte ungdom bør gå i millitæret for å bli voksne, så er det vel heller mødrene til disse stakkars pingleungdommene som bør få et kurs i å ikke skjemme barna så jævelig bort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen. Men som en eller annen lenger oppe var inne på, det er jo snart ikke noe Norge igjen å forsvare..

Lenke til kommentar
Likestilling er en fin ting. Menn skal vaske gulv, passe barn, vike plass i styrerom, men damer skal ikke i millitæret?

Nei millitæret er for tapere! Det er gammeldags og serdeles barnslig!

For et utrolig barnslig utsagn. Er du klar over hvor viktig norsk militær tilstedeværelse er, i norske farvann og interresseområder? Hva er barnslig med militæret? Og hvorfor er militæret for tapere? Jeg følger ikke helt logikken i påstanden din.

 

Den er like søk som de som hevder at vi som ikke kommer inn/vil inn er slasker,avskum,inkompentente uegnede mennesker...jeg hadde valget; jeg kunne bli helt fritatt, eller kanskje sitte på et kontor i et år. Jeg valgte å bli fritatt, for jeg fikk ikke ta vakt eller befalskole og da ville jeg ikke.

 

Jeg må bare spørre.

Føler dere som har vært inne til førstegangstjeneste, en slags bitterhet overfor oss som kom oss unna?

Det virker nesten som det er det hele tråden handler om, mellom linjene ser man det.

Er vi bare avskum vi som ikke har vært inne da, og vi klarer sikkert ikke å gjøre en eneste jobb på en god måte?

Tror heller ikke vi klarer å komme oss opp om morgenen og møte opp på jobb, og ellers utføre vår borgerplikt.

 

Nei hvordan skal det bli med oss millitærnekterne.

Jeg tror nok vi går en mørk fremtid i møte.

Lenke til kommentar
Det er barnslig oppførsel at en som er høyere i rang kan "brøle deg i øret" å få deg til å vaske gulv. Hersing, og det kaller jeg barnslig. Det er ikke akuratt basert på gjensidig respekt.

Gammeldags bruker jeg siden "alle må" i millitæret bortsett fra damer. De jævla rødstrømpene brøler på likestilling, men ikke i millitæret gitt.

Så dette utsagnet er barnslig? Like barnslig som disse fjortisene som bare "må" i millitæret for der får de skyte med AG?

Jada jegb ser millitæret er viktig enkelte steder i verden, men det blir ikke mindre viktig om vi har et yrkesmillitære vel?

Så hva var det som var så barnslig?

 

Når det gjelder argumentet at enkelte ungdom bør gå i millitæret for å bli voksne, så er det vel heller mødrene til disse stakkars pingleungdommene som bør få et kurs i å ikke skjemme barna så jævelig bort!

 

 

Brøling og hersing er noe som hører filmer til. Har i hvert fall ikke opplevd det. Faktisk så opplevde jeg mye gjensidig respekt. Men det er jo ikke lett for deg å vite selvsagt..

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre.

Føler dere som har vært inne til førstegangstjeneste, en slags bitterhet overfor oss som kom oss unna?

Det virker nesten som det er det hele tråden handler om, mellom linjene ser man det.

Er vi bare avskum vi som ikke har vært inne da, og vi klarer sikkert ikke å gjøre en eneste jobb på en god måte?

Tror heller ikke vi klarer å komme oss opp om morgenen og møte opp på jobb, og ellers utføre vår borgerplikt.

 

Nei hvordan skal det bli med oss millitærnekterne.

Jeg tror nok vi går en mørk fremtid i møte.

 

Det er ikke alle som ser på dere som avskum. Det jeg synes blir for dumt er når nekterne snakker om fgtj som fandens verk, uten å ha prøvd. Da kan man begynne å snakke om bitterhet.

 

Er klar over at trådstarter er langt mindre moderat, men dette er nå min mening.

Lenke til kommentar
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen.

Så du har ikke nasjonalfølelse om du ikke avtjener verneplikten?

Lenke til kommentar
Det er barnslig oppførsel at en som er høyere i rang kan "brøle deg i øret" å få deg til å vaske gulv. Hersing, og det kaller jeg barnslig. Det er ikke akuratt basert på gjensidig respekt.

Gammeldags bruker jeg siden "alle må" i millitæret bortsett fra damer. De jævla rødstrømpene brøler på likestilling, men ikke i millitæret gitt.

Så dette utsagnet er barnslig? Like barnslig som disse fjortisene som bare "må" i millitæret for der får de skyte med AG?

Jada jegb ser millitæret er viktig enkelte steder i verden, men det blir ikke mindre viktig om vi har et yrkesmillitære vel?

Så hva var det som var så barnslig?

 

Når det gjelder argumentet at enkelte ungdom bør gå i millitæret for å bli voksne, så er det vel heller mødrene til disse stakkars pingleungdommene som bør få et kurs i å ikke skjemme barna så jævelig bort!

 

 

Brøling og hersing er noe som hører filmer til. Har i hvert fall ikke opplevd det. Faktisk så opplevde jeg mye gjensidig respekt. Men det er jo ikke lett for deg å vite selvsagt..

Nei for du tror man må oppleve ting for å tillegge seg kunnskap? Hvordan kan folk som deg i heletatt lære noe på skolen? Strøk du i historie siden du ikke har opplevd det?

Endret av Alfaromeo
Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre.

Føler dere som har vært inne til førstegangstjeneste, en slags bitterhet overfor oss som kom oss unna?

Det virker nesten som det er det hele tråden handler om, mellom linjene ser man det.

Er vi bare avskum vi som ikke har vært inne da, og vi klarer sikkert ikke å gjøre en eneste jobb på en god måte?

Tror heller ikke vi klarer å komme oss opp om morgenen og møte opp på jobb, og ellers utføre vår borgerplikt.

 

Nei hvordan skal det bli med oss millitærnekterne.

Jeg tror nok vi går en mørk fremtid i møte.

 

Det er ikke alle som ser på dere som avskum. Det jeg synes blir for dumt er når nekterne snakker om fgtj som fandens verk, uten å ha prøvd. Da kan man begynne å snakke om bitterhet.

 

Er klar over at trådstarter er langt mindre moderat, men dette er nå min mening.

Jamen det er jo nesten det for enkelte. Jeg vil kalle elektrikere som frivilli går i millitæret etter endt fagprøve for direkte mindre intelligente. Bytte 380000 mot noen usle tusen på vidda i finmark, grinende etter mamma...
Lenke til kommentar
Det er barnslig oppførsel at en som er høyere i rang kan "brøle deg i øret" å få deg til å vaske gulv. Hersing, og det kaller jeg barnslig. Det er ikke akuratt basert på gjensidig respekt.

Gammeldags bruker jeg siden "alle må" i millitæret bortsett fra damer. De jævla rødstrømpene brøler på likestilling, men ikke i millitæret gitt.

Så dette utsagnet er barnslig? Like barnslig som disse fjortisene som bare "må" i millitæret for der får de skyte med AG?

Jada jegb ser millitæret er viktig enkelte steder i verden, men det blir ikke mindre viktig om vi har et yrkesmillitære vel?

Så hva var det som var så barnslig?

 

Når det gjelder argumentet at enkelte ungdom bør gå i millitæret for å bli voksne, så er det vel heller mødrene til disse stakkars pingleungdommene som bør få et kurs i å ikke skjemme barna så jævelig bort!

 

 

Brøling og hersing er noe som hører filmer til. Har i hvert fall ikke opplevd det. Faktisk så opplevde jeg mye gjensidig respekt. Men det er jo ikke lett for deg å vite selvsagt..

Nei for du trorman må oppleve ting for å tillegge seg kunnskap? Hvordan kan folk som deg i heletatt lære noe på skolen? Strø du i historie siden du ikke har opplevd det?

 

Saklig.

 

Dette blir for dumt. Takk for meg.

Lenke til kommentar
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen.

Jaja, hvem tilfører nasjonen Norge mest av disse 2:

 

Han som er på jobb og gjør en samfunsnyttig insats og betaler godt over 100 000 i skatt eller han som leier 95 filmer i millitære siden det ikke er noe annet å gjøre?

 

Han hjemme betaler faktisk for at dere skal få leve ut det primitive jegerinstinktet deres.

Lenke til kommentar
Det er barnslig oppførsel at en som er høyere i rang kan "brøle deg i øret" å få deg til å vaske gulv. Hersing, og det kaller jeg barnslig. Det er ikke akuratt basert på gjensidig respekt.

Gammeldags bruker jeg siden "alle må" i millitæret bortsett fra damer. De jævla rødstrømpene brøler på likestilling, men ikke i millitæret gitt.

Så dette utsagnet er barnslig? Like barnslig som disse fjortisene som bare "må" i millitæret for der får de skyte med AG?

Jada jegb ser millitæret er viktig enkelte steder i verden, men det blir ikke mindre viktig om vi har et yrkesmillitære vel?

Så hva var det som var så barnslig?

 

Når det gjelder argumentet at enkelte ungdom bør gå i millitæret for å bli voksne, så er det vel heller mødrene til disse stakkars pingleungdommene som bør få et kurs i å ikke skjemme barna så jævelig bort!

 

 

Brøling og hersing er noe som hører filmer til. Har i hvert fall ikke opplevd det. Faktisk så opplevde jeg mye gjensidig respekt. Men det er jo ikke lett for deg å vite selvsagt..

Nei for du trorman må oppleve ting for å tillegge seg kunnskap? Hvordan kan folk som deg i heletatt lære noe på skolen? Strø du i historie siden du ikke har opplevd det?

 

Saklig.

 

Dette blir for dumt. Takk for meg.

Ja når argumentene blir vanskelige å finne så gir man seg. Det er saklig det!

 

Eller synes du at du er så veldig smart som avfeier mine kunskaper om millitæret bare siden jeg ikke har avtjent verneplikten?

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om de som ikke har kommet inn i forsvaret/har dimmet er slasker, men de som tjenestegjør bør ikke være noen latsabber, det er det ikke rom for mange steder. Men såklart, å havne i et kjipt sted i forsvaret er, vel.. Kjipt!

Vakt må være det kjedeligste noensinne, syntes virkelig synd på dem der oppe.. Mm du liker å pusse kanoner og stå portvakt :)

Befalsskolen er the way to go :)

Lenke til kommentar
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen. Men som en eller annen lenger oppe var inne på, det er jo snart ikke noe Norge igjen å forsvare..

 

Akkuratt det med å le sa jeg på trass fordi det er så mange i dette emnet som føler en trang til å le av militærdimmere. Folk får gjøre hva dem vil, men skal folk le av at jeg dimmer, så ler jeg av dem som er på teltturen og ler av grensevakter og ler av hundepatruljer, utlandssoldater og lignende for at dem gjør noe som jeg karakteriserer som å miste minst et år av livet de aldri får tilbake.

Lenke til kommentar
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen.

Jaja, hvem tilfører nasjonen Norge mest av disse 2:

 

Han som er på jobb og gjør en samfunsnyttig insats og betaler godt over 100 000 i skatt eller han som leier 95 filmer i millitære siden det ikke er noe annet å gjøre?

 

Han hjemme betaler faktisk for at dere skal få leve ut det primitive jegerinstinktet deres.

 

Han som er med på operettholde den norske forsvarsevener er nok mer verdt enn dine usle 100 000 i skattepenger...

Lenke til kommentar
Så ler jeg av dere som heller avtjener verneplikt.

 

 

Nå skulle jeg akkurat til å le av deg, men du er jo syk, så da velger jeg å la være. Og da burde det for deg være mulig å ikke le av de som fremdeles har et snev av nasjonalfølelse igjen.

Jaja, hvem tilfører nasjonen Norge mest av disse 2:

 

Han som er på jobb og gjør en samfunsnyttig insats og betaler godt over 100 000 i skatt eller han som leier 95 filmer i millitære siden det ikke er noe annet å gjøre?

 

Han hjemme betaler faktisk for at dere skal få leve ut det primitive jegerinstinktet deres.

 

Han som er med på operettholde den norske forsvarsevener er nok mer verdt enn dine usle 100 000 i skattepenger...

Ja kanskje noen gjør en fornuftig jobb, men de fleste driver dank eller gjør andre unyttige ting
Lenke til kommentar
Han som er med på operettholde den norske forsvarsevener er nok mer verdt enn dine usle 100 000 i skattepenger...

Jeg liker å tro at mine skattepenger er verdt noe for staten.

Det er de og, men hvis verneplikten ikke var viktig for staten så hadde de nok avskaffet den for lenge siden. De som er inne til førstegangstjeneste vil jo i det fleste tilfeller ende opp som gode skattebetalere senere i livet.

Lenke til kommentar
Han som er med på operettholde den norske forsvarsevener er nok mer verdt enn dine usle 100 000 i skattepenger...

Jeg liker å tro at mine skattepenger er verdt noe for staten.

Det er de og, men hvis verneplikten ikke var viktig for staten så hadde de nok avskaffet den for lenge siden. De som er inne til førstegangstjeneste vil jo i det fleste tilfeller ende opp som gode skattebetalere senere i livet.

Er vel heller det at verneplikten ligger der fra gammelt av, å i tillegg sysselsetter haugevis med folk og fungerer fint som rekrutering til det yrkesmilitære. Ikke at den nødvendigvis trengs.

 

jeg mener den bør avskaffes, å at den yrkesmilitære delen bør får mer midler.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...