Gå til innhold

Forbanna på militærdimmere...

Anbefalte innlegg

Hvem som skal ta inn all søppla? Hvem skal vedlikeholde veiene, hvis det i heletatt hadde eksistert veier? Hvem skal slukke branner? Hvem skal fakke tyver, og hvor skal de oppbevares? Hvem skulle eid oljefeltene?

Det hadde jo vært krig her til lands hvis du hadde fått det som du ville Warz. Vi har nok av land på det Afrikanske kontinentet som gode eksempler.

Hvem skulle grepet inn vist en rik jævel bestemte seg for kapre andres eiendom med makt? Et forsvar går jo ikke ann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem som skal ta inn all søppla?
Søppelmannen, som du betaler (hvis du vil).

Hvem skal vedlikeholde veiene, hvis det i heletatt hadde eksistert veier?
Haha er du seriøs? Hvem ville ikke lagd veier hvis de kunne tjene millioner av kroner?

Hvem skal slukke branner?
Hvis man får betalt for å slukke branner, hvorfor skulle man da velge å ikke slukke branner?

Hvem skal fakke tyver, og hvor skal de oppbevares?
Staten bør inneholde: rettsvesen, politi, fengsel og militære. Alt bør finansieres frivillig.

Hvem skulle eid oljefeltene?
Den som først tok opp olje der.

Det hadde jo vært krig her til lands hvis du hadde fått det som du ville Warz.
Nei, det hadde kun vært ekstremt mange mennesker her. Og mye konkurranse. Snyltere måtte muligens flyttet til andre land.

Vi har nok av land på det Afrikanske kontinentet som gode eksempler. <br /><br />Hvem skulle grepet inn vist en rik jævel bestemte seg for kapre andres eiendom med makt? Et forsvar går jo ikke ann.<br />
Afrikanske kontinente? Kommentar overflødig.
Lenke til kommentar

Du tenker tydeligvis like langt som nesa di rekker.

Aner du hvor dyrt det ville vært å tømme søppla uten staten? Hvem skal søppelmannen levere søppla til da? Skal han trylle den vekk?

Haha er du seriøs? Hvem ville ikke lagd veier hvis de kunne tjene millioner av kroner?

Å tjene millioner av kroner dekker ikke en kostnad på mange hundre milliarder i byggekostnader. Så har vi vedlikehold, brøyting, salting osv. i tillegg.

Hvis man får betalt for å slukke branner, hvorfor skulle man da velge å ikke slukke branner?

Igjen, aner du hvor mye det koster? Skal man da mens man ser på at huset ditt brenner midt på natta ringe til forsikringsselskapet å høre om de dekker det?

Staten bør inneholde: rettsvesen, politi, fengsel og militære. Alt bør finansieres frivillig.

Nok en gang viser du at du er på jordet... Hva tror du egentlig slikt koster? 1 person som har gjennomført fgtj i forsvaret koster forsvaret over en million kroner. Du mener folk skal donere penger til dette? Når staten i dag ikke har råd til det engang....

Hvis de ikke eier området? Det er jo ulovlig

Nei, det hadde kun vært ekstremt mange mennesker her. Og mye konkurranse. Snyltere måtte muligens flyttet til andre land.

Er pensjonister snyltere? Er alle som får uføretrygd snyltere?

Er alle som er sykemeldt snyltere? Definer snyltere i ditt land.

Lenke til kommentar

Du tenker tydeligvis like langt som nesa di rekker.

Du har tydeligvis ingen nese for du tenker jo ikke i det hele tatt.

Aner du hvor dyrt det ville vært å tømme søppla uten staten? Hvem skal søppelmannen levere søppla til da? Skal han trylle den vekk?

Ok, nå skal jeg lære deg noe nyttig. Staten kan heller ikke trylle, pengene til staten kommer fra DEG og MEG. Ergo, søppeltømmingen vil koste NØYAKTIG det samme eller MINDRE dersom private tar ansvaret. Med andre ord kan søppeltømmingen fungere NØYAKTIG slik som nå og koste NØYAKTIG det samme.

Å tjene millioner av kroner dekker ikke en kostnad på mange hundre milliarder i byggekostnader. Så har vi vedlikehold, brøyting, salting osv. i tillegg.

Dette beviser bare at du overhodet ikke har peil. Veg og jernebanenett koster oss 27,1 milliarder dersom vi skal ta budsjettet for 2010 i betrakning hvor det er rekordsum.

Nok en gang viser du at du er på jordet... Hva tror du egentlig slikt koster? 1 person som har gjennomført fgtj i forsvaret koster forsvaret over en million kroner. Du mener folk skal donere penger til dette? Når staten i dag ikke har råd til det engang....

Du er så langt inne i jungelen at du sikkert kan oppdage en ny urbefolkning. 5% av statsbudsjettet kan dekke alle disse tjenestene. Kilde: Statsbudsjettet 2009.

Hvis de ikke eier området? Det er jo ulovlig

Rettelse: Den som eier området. Hvis ingen eier området gjelder svar nr 1.

Er pensjonister snyltere? Er alle som får uføretrygd snyltere?

Er alle som er sykemeldt snyltere? Definer snyltere i ditt land.

Fellesnevneren er at de forsvarer overgrep mot mindretallet og selv tjener eller tror de tjener på dette overgrepet. Tatt i betrakning dine uttalelser mistenker jeg at du også kan være en slik person. Endret av Warz
Lenke til kommentar

Ok, nå skal jeg lære deg noe nyttig. Staten kan heller ikke trylle, pengene til staten kommer fra DEG og MEG. Ergo, søppeltømmingen vil koste NØYAKTIG det samme eller MINDRE dersom private tar ansvaret. Med andre ord kan søppeltømmingen fungere NØYAKTIG slik som nå og koste NØYAKTIG det samme.

Hvordan vet du dette? Hvorfor skal folk gidde å betale når de slipper? De kan jo ikke tvinges, ikke skal de betale skatt heller.

Dette beviser bare at du overhodet ikke har peil. Veg og jernebanenett koster oss 27,1 milliarder dersom vi skal ta budsjettet for 2010 i betrakning hvor det er rekordsum.

27,1 milliarder på et år, det er fordi vi allerede har et veinettverk. Tror du dette landet ditt bare skulle tatt over alt som staten har bygd gratis?

Du er så langt inne i jungelen at du sikkert kan oppdage en ny urbefolkning. 5% av statsbudsjettet kan dekke alle disse tjenestene. Kilde: Statsbudsjettet 2009.

Virkelig bra svar! Det ville jo ikke vært et statsbudsjett uten skatter og avgifte og det er jo ran/overgrep som du kaller det.

Ikke gidd å si at det skal betales frivillig engang, for da ville det blitt alt for lite penger.

Fellesnevneren er at de forsvarer overgrep mot mindretallet og selv tjener eller tror de tjener på dette overgrepet. Tatt i betrakning dine uttalelser mistenker jeg at du også kan være en slik person.

Haha bra logikk på dere anarkister. Til din info, så får jeg ikke noe støtte, jeg jobber som jeg har gjort nå i noen år. Men jeg har dog vært sykmeldt en måned fordi jeg brakk et bein i vrista, da var det kjekt å få betaling, så man kunne leve i den måneden også.

Hva skal du gjøre vist du brekker lårhalsen å blir borte fra jobb i et par mnd.? Ikke si at et forsikringsselskap hadde betalt lønna di, for det finnes ikke et forsikringsselskap som ville gjort det, fordi det GARANTERT hadde blitt misbrukt, slik det desseverre blir i dag.

Lenke til kommentar

Blitz er til informasjon en venstreradikal gruppe som står for sosialisme og kommunisme.

Altså nøyaktig motsatt av meg. Men til å trolle er du flink. Hvis du skal trolle så kan du prøve deg på 4chan eller andre lignende sider.

Hvis ikke du mangler en vesentlig del IQ gjør du deg i hvertfall såpass dum at jeg gir opp denne "diskusjonen".

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Blitz-miljøet består stort sett av venstreradikal politikk, i all hovedsak anarkosyndikalisme, anarkisme, sosialisme og kommunisme.

Er det virkelig det motsatte av deg? er du sikker?

Nei, men det kan fort virke som du gjør det, greit at man ikke liker at staten skal styre men det faktum er at man må det. Anarkisme er ikke gjennomførbart for oss, hvorfor står det litt om over. Uansett hvor mye du sier om at HVIS folk gjør det og det så går det bra. Da må som sagt alle ha tenkt omtrent likt, noe som ikke lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Vi må alle si oss enige i at tråden har sporet fullstendig av. Det begynte med at trådstarter luftet sin frustrasjon over "militærdimmere" men har nå endt opp i kaos.

Jeg har lest de siste fem sidene (som forøvrig er alle innlegg som har blitt postet siden 2008) uten å finne en rød tråd lang nok til å splitte ut diskusjonen til et nytt emne. Når tråden i tillegg opprinnelig er fra 2008, mener jeg det beste alternativet er å stenge den.

Reaksjoner på moderering tas på PM. Hvis dere vil fortsette å diskutere "militærdimmere", kan dere opprette en ny tråd og sørge for at dere ikke sporer av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...