Gå til innhold

Forbanna på militærdimmere...


Anbefalte innlegg

AlltidRett: Javel? Og hva er så idiotisk tåpelig med det? Utenlandsoppdrag gir soldatene verdifull erfaring. Soldater med reell stridserfaring vil utgjøre en enorm forskjell i en eventuell krigssituasjon. Dessuten er Norges innsats i A-stan i stor grad "humanitær". Vi bygger skoler og graver brønner, i tillegg til at vi er soldater. Og selv om den hadde vært ren "offensiv krigføring", så ville det vært det riktige å gjøre, det også, da vi har forpliktelser ovenfor våre allierte? Eller mener du at vi burde melde oss ut av NATO?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Soldater bygger jo skoler og graver brønner. Hvorfor er det så vanskelig å tro på? Lokalbefolkningen har blitt undertryk av taliban. Jenter har ikke fått lov til å begynne på skole, og kvinneundertrykkelse var utbredt. Nå er det bedre. Vil du ikke da si at vi har gjort en bra jobb der? All respekt til de som drar ned dit for å hjelpe med risiko for eget liv og helse.

Lenke til kommentar

For de som har gjort verneplikt er jo automatisk pro. Ubegripelig hvor mange tullinger som ikke blir hivi ut. det sier en del.

Anyways, forsvaret skriver masse om hva dem gjør i utlandet og bla bla men det er naivt å tro at dette er det beste for lokalbefolkningen. F eks usa er vel ikke akkurat bare ute etter å dele ut glede. Samme med oss.

Få flere slike http://news.bbc.co.uk/olmedia/1410000/imag...orwegian_vt.jpg

Lenke til kommentar

Vel... Jeg bryr meg ikke om hvordan ditt syn er på de som ikke ønsker å leke krig for et korrupt Norge. o.O

 

Synes du har et diskriminerende syn på hele saken. Jeg lener meg tilbake og lar "dere stolte" gjøre jobben for meg. Jeg har viktigere ting å gjøre enn å kaste bort tiden på lusen lønn mens jeg sliter vettet av meg og endrer kropsfysikk. Jeg er ikke bygd for slikt, har ikke kropsfysikk for det og brånekter å la noe eller noen endre på det. Sitter godt komfortabel på kontoret mitt jeg og gjøre noe jeg påstår er langt viktigere for min del. (les: FOR MIN DEL)

 

Jeg setter stor pris både på de som går inn i militæret og de som velger å ikke gjøre det. Forstår og respekterer de som ikke kan, og evt. ønsker. Har medfølelse for de som må gjennom noe de ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Hver kveld gikk jeg på prixn, kjøpte snacks og satte meg på rommet og leste blad og ventet på å gjøre det samme neste dag. Jeez.

Hva om du hadde brukt tiden til noe fornuftig? Trene, henge med folk i troppen, sport etc.

 

Før jeg kom inn i Forsvaret var jeg ikke aktiv i det hele tatt. I dag er det snudd på hodet, og jeg har det kjempefint. Jeg trener så og si hver dag, henger med forskjellige i troppen og trives. Tror det er mye opp til en selv hvordan man får det under førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har 11 mnd tjeneste som rekognoseringsjeger med ca. 50 feltdøgn, skuter/6-hjuling, patrulje, skyte, overlevelseskurs. Jævlig kjekt å ha på CV'n, så ædda bædda til slappfiskene hahah.

Lenke til kommentar
Å bli omsvermet av personer som trådstarter er en av grunnene til at jeg ikke vil i forsvaret. Dere oppfører dere som idioter. Dere minner meg faktisk litt om jehovas vitne. Jeg er forresten litt gretten fordi jeg skal inn om under en uke :D

Du gir deg selv et godt utgangspunkt med den innstillingen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...