Gå til innhold

Forbanna på militærdimmere...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jævlig der. Etter en tid går folk deg på nervene og befalet er 70 % ufyslige drittsekker som vil gjøre det til et helvete, jeg hater Forsvaret ennå.

Kan det ha en sammenheng med hvordan du framsto?

 

Jeg tror det har noe å gjøre med at jeg ikke passet inn der. En slags ubevisst motvilje mot autoritære systemer.

Noe må det ha vært.

Lenke til kommentar

"Tjen landet ditt, gjør plikten din!" = Tull og tøys. At norge i det hele tatt har et forsvar er en vits. Greit nok vi kan ha et par jagerfly og gi amerikanerne nå og da, så de blir glade. Jeg skal så absolutt dimme millitæret det sekundet jeg slipper inn der. Neimen om jeg vil kaste bort et år av livet mitt på noe som overhodet ikke interesserer meg.

 

Dessuten tjener man landet sitt mye bedre ved å faktisk JOBBE, istedenfor å løpe rundt og leke soldat i et år. Enkelte av oss har bare ikke interesse for å slave rundt i millitæret, og det burde dere trangsynte grinebitere ha forståelse for. Fanken så irriterende slikt er. Selv har jeg faktisk forståelse for de som VIL inn dit,så det så.

Lenke til kommentar
AlltidRett: Du tjener landet ditt ved å jobbe og betale skatt, ja, men det gjør du også som soldat.

Forskjellen er at han ikke trenger å jobbe og betale skatt. Millitære er slavearbeid.

 

Slaver får ikke betalt.

I Norge så.

 

140kr dagen er jo faktisk ingenting. Og jeg som jobber i 10 dager i strekk, 24 timer i døgnet. (vakt og sikring)

Nei skal ikke si at vi gjør noe, men vi er der. Og kan jo ikke gjøre på noe. Internett på 2MB til 200 folk.

Hadde tjent det samme på et par timer på Rimi, og da hadde jeg vært ferdig etter skiftet.

 

Norge er jo et av de få landene som fremdeles har verneplikt. Og som sagt, så er det egentlig bare tull at Norge har et forsvar. Vi skal liksom ha fått opplæring nok til å kunne forsvare Norge i en eventuell krigssituasjon? Cannon fodder sier jeg bare. Vi kan kanskje treffe en pappskive som står stille på 30 meter, men ikke mye mer.

Lenke til kommentar

Dere er latterlige! Jeg tar meg den friheten å si det. Greit nok, dere vil absolutt ikke inn i militæret for det har dere ingen interesse for. Dere om det.

 

Men det blir bare for dumt å si at forsvaret er en vits. Hvis Norge noen gang skulle ha blitt angrepet tror jeg dere priser dere lykkelig over at det kommer soldater som kan få dere i noen lunde sikkerhet.

 

Tror dere virkelig allierte (da spesielt USA), hadde tatt seg bryet med å forsvare et land som ikke engang har et forsvar? Den jobben som vi gjør i Afghanistan setter USA pris på, og de sier at vi gjør en god jobb. Tror dere de hadde tatt seg bryet om vi var totalt fraværende?

Jeg ler av dere!

 

Takk heller gutta som gjør denne jobben, i stedet for å si at de ofrer livet sitt forgjeves!

Lenke til kommentar

når jeg var inne var det jo bare bs trening! jeg synes ikke man kan ta en vernepliktig og forvente at vedkommede er stridsdyktig. der jeg var var det mer som sivile i grønt (noe det er, om man tenker seg om).

det er ingen tvil om at hvis man går medieval i skandinavia og sender en divisjon fra ett av de landa som ligger rundt oss, så vil vernepliktige hive seg på beina og kneppe telt i skogen. og de vil selvfølgelig kunne holde en eller annen fiende tilbake (f eks svensker i lompen har ca samme nivå som norske), men det er jo ikke så mange vernepliktige tilgjengelige i norge?

noe jeg tror vil funke bedre enn ungdom som dimmer for aldri å se seg tilbake, er heimevern. hv er vel den minst glamorøse delen av forsvaret i norge, men hv, eller som jeg liker å kalle dem, partisan (military) - as a name for irregular forces or detached light troops, engaged behind the front line, er det flere av og de har mere frihet, og finnes over hele norge. ref sivilbefolkningen i paris som gjorde livet hardt for nazistene.

 

jeg søkte meg til mil, det var skuffende og drita kjedelig, uprofft og trått. det er også wasting av ressurser. jeg ville heller hatt vernepliktige i miljøarbeid eller annet nyttig. men ikke skyting på blink, våpenpuss, vask av rom... all denne grindinga har ingenting med soldatferdigheter imo! ta dere sammen og lag et bedre opplegg for gutta våre i grønt! ikke bare å kreve og kreve og kreve et år av et menneskeliv. gi noe tilbake.

 

 

Interessant nok så er det noen som er veldig imot forsvaret, og av og til dukker det opp noen som støtter det nesten 100%. Si gjerne ifra hvor dere hadde tjenesten så andre kan søke seg dit. Det må jo ha vært kickass!

 

Hva slags jobb som blir gjort i afghanistan veit jeg ikke, det er vel basically å jakte på banditter, som det er nok av her til lands også. Slik jeg ser det sender vi nordmenn til afghanistan slik som f eks tyskland sendte tyskere til norge. Tysklands agenda var vel å overta, noe som ikke akkurat er norges plan, men har vi noen rett til å rulle over grensa med tanks, soldater etc? Skjønner at nordmenn blir drept (tre så langt?), hva hadde du gjort om http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/53/..._1208261185.jpg

Raseriet kommer med en gang, og det samme er det i f eks afghanistan, hvor usa og sikkert andre land, som f eks norge hiver opp sine egne flagg i vinden på afghansk jord. Dette er respektløst og det tolereres f eks ikke i norge at man setter opp et afghansk, finsk, australsk osv flagg.

 

Det at soldater i norge reiser til utlandet i en eller annen tjeneste og kommer tilbake som helter er jeg uenig i. Såvidt jeg veit er det frivillige som reiser dit, så valget har man tatt selv. Om det resulterer i døden som det har gjort for noen ytterst få, så er det krig man har reist til, det stryker med en hel haug av folk nedi der hver dag (tipper jeg).

 

Når det er sagt har jeg en positiv ting å komme med. Støtt vernepliktige, mange av dem er i en bs fase av livet. Man ser dem jo nesten hver dag på tog, fly, busser etc, slitne som bare det og møkka lei. Support our troops. You don't have to support our army to support our troops!:thumbsup:

Lenke til kommentar
Man tjener faen ikke landet sitt som vernepliktig. Soldat derimot, er noe annet. Btw finnes det ikke et eneste land norge klarer forsvare seg mot alene. Går sverige til angrep i dag, snakker vi svensk i morgen.

Jeg må visst sitere deg fra et innlegg litt lengre oppe: "At norge i det hele tatt har et forsvar er en vits". Hva betyr det da? Her sier du at Norge kan drite i ha et forsvar i det hele tatt. Det var først etter dette vel formulerte utsagnet at du begynte å snakke om verneplikt.

 

Forsvaret av folk som har vært 1 år som vernepliktige er en vits.

Da må du si det da, istedet for å komme med "forsvaret er tull og tøys". Forsvaret består faktisk mer enn av vernepliktige.

 

 

Edit: Angående soldtater som reiser til utlandet og tjenestegjør frivillig, så vet jeg ikke hvor mye heltestatus de får. Nå nylig ble vel to marinejegersoldtater nektet krigskorset, fordi det var et oppdrag under Operation Enduring Freedom eller noe sånt. Dette vet jeg såpass lite om at jeg ikke skal uttale meg noe mer om, men det jeg har hørt, er at de visstnok har reddet liv, i stor fare for å bli skadet/drept selv. Disse blir vel heller motatt med en kald skulder spør du meg. Men som sagt vet jeg ikke så mye om akkurat denne saken, så folk får rette meg om det er feil.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...