TSP Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 2008 er over oss, et helt nytt år, flere drar frem spåkuler og drømmer eller kommer med vage antydninger til hva som kan skje basert utifra observasjon som er foretatt i årene vi legger bak oss. Har du noen egne spådommer, eller spådommer du har lyst til å ta livet av, spådommer du vil opplyse om, diskutere rundt og tippe på hvem som får rett og feil? Da kan dere komme med det her Jeg er et menneske som tar alt for god fisk og kan i en klokketime være totalt overbevist om at gud finnes, mens neste er det total overbevisning igjen for at han ikke finnes. Det vagler frem og tilbake hele tiden for meg på enkelte felter. 2008 har for meg vært fryktet helt siden starten av 2007 hvor jeg leste starten av en gratis bok i PDF-format, hvor det sto at store ting kom til å skje i 2008, blant annet at denne mannen som skrev boken skal begynne å dra rundt i verden og opplyse om gud, for han skulle være en guds profet. Som det ikke var nok; i 2011 (eller 2012, husker ikke) skal han i følge seg selv dø i Jerusalem. I 2008 eller et sted mellom 2008 og 2012 skal i tillegg 1/3 av USA legges i ruiner/forsvinne. Ellers begynte jeg i sted å lese på diverse "tvilsomme" forum med "klarsynte" som mente det ble kraftige jordskjelv, en atombombe eller to, epidemi og merkerlige lys på himmelen, dette støttes for så vidt opp av en "dommedags"-profeti i bibelen og bibelkoder. Akkurat nå føler jeg meg dog ikke kristen, så i teorien vil jeg da ikke ha noe å frykte siden jeg ikke tror på det. Men i morgen kan være en ny dag... Men hallo, dette er og en tråd for andre typer spådommer. For eksempel er det vel Ringnes som for femte år på rad vedder massevis av drikke på at boligprisen synker, de fire foregående årene har han ikke tatt rett... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg holdt på å lage en slik tråd da jeg fant denne. Mine spådommer: Barack Obama blir den neste amerikanske presidenten. SteffyPants blir moderator. Dotten trekker fra forumstyret, grunnet enormt press fra brukere etter en diskusjon i Politikk og samfunn som gikk over stokk og stein. Det blir nedbørsrekord i Bergen. Enda en av de kongelige blir gravid, og for guds skyld, la oss håpe det ikke blir prinsesse Ragnhild. Britney Spears kommer til å prøve å ta selvmord, og for guds skyld, la oss håpe at hun ikke klarer det. Britney <3 200-kronersgrensen blir ikke hevet. Blu-ray blir vinner av formatkrigen. Jeg får minst fem DVDer til bursdagen. En atombombe blir sluppet over bebodd område. ...og nok en gigantisk naturkatastrofe kommer over oss. Guns N' Roses gir endelig ut Chinese Democracy. Jeg tar solarium for første gang i livet mitt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Duke Nukem 3d blir lansert Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Duke Nukem 3d blir lansert Du mener Duke Nukem Forever? Jeg tror fortsatt det vil leve opp til sitt navn og være i evig utvikling. Det kom trailere i 2002 også. Satser i alle fall på at Spore kommer til Norge før 2008 er over. Ellers er jeg enig med Fisker i at Obama kommer til å vinne det amerikanske valget, og totalt uenig i spådommen om at en atombombe blir sluppet over bebodd område (tror du virkelig det?!). Ellers tror jeg media kommer til å kjøre hardt på klima en stund til, før de, en eller annen gang i løpet av året, innser at de blir forutsigbare og kjedelige, og bestemmer seg for å fokusere på klimaskeptikere og andre som uttaler seg negativt om diverse miljøtiltak, for å piffe opp litt. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ellers er jeg enig med Fisker i at Obama kommer til å vinne det amerikanske valget, og totalt uenig i spådommen om at en atombombe blir sluppet over bebodd område (tror du virkelig det?!). Nei, men man må ha noen spådommer som er litt far out, og man ikke tror helt på selv. Det er da det er artig når du har rett, ikke de som alle vet. ^^ Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vel, om du hører på Romney og andre kandidater så er vist trusselen fra en "mushroom cloud" forholdsvis ekte. Ellers tipper jeg dollaren kræsjer utpå sommeren. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Når det gjelder Johannes åpenbaring, også kjent som ommedagsprofetien, er det klare tegn på at den egentlig handler om romerne og keiser Nero. Johannes ble nemlig forvist til en liten øy, hvor han så skrev åpenbaringen. Før dette hadde han lenge uttrykt seg negativt mot det romerske keiserrike og keiseren. Dette var jo ikke rart da kristne og jøder ble dårlg behandlet av romerne. Johannes skrev dermed mest sannsynlig åpenbaringen for å vekke håp for de forfulgte kristne og jøder. For at romerne ikke skulle forstå hva han skrev måtte han selvsagt skrive alt i kode! 666 dekryptert med et kodesystem fra den tiden blir til Nero. Tilfeldighet? Neppe. dessverre er det en del mennesker i USA som har lest åpenbaringen bokstavelig, og nå tror at verden går under i 2012. At fire ryttere kommer til å stige ned på jorden og skape katastrofe, død og elendighet. Og at satans hær kommer til å møte himmelens hær på slagmarken. I sannheten tenkte vel Johannes seg at en jødisk hær skulle møte romerne og få slutt på forfølgelsene. Så Johannes åpenbaring er ikke noen dyster fremtidsvisjon. Når det gjelder spådommer for 2008: Obama blir USAs neste president Se og Hør fortsetter å invadere berømtheters privatliv Britney Spears fortsetter å kjempe for retten til barna sine, men fortsetter å dope seg til tross for det Hotel Cæsar går inn i eda en sesong Dotten innfører diktatur på diskusjon.no og innfører nye retningslinjer og moderatorer som støtter opp om ham Den rødgrønne regjeringen fortsetter å bryte valgløfter FRP fortsetter med sine feberdrømmer om å komme i regjering alene Siste gjenværende eierene i rederselskaper flykter til skatteparadiser Kong Harald blir syk og innlagt på sykehus Kameramobiler erstatter ikke digitalkameraer Facebook går inn i en skandale når det blir kjent at personopplysninger er blitt solgt til et reklamefirma Diskusjon.no bryter visgningsrekorden og blir populært som aldri før Forumstyret vedtar opprettelsen av en rekke nye forumkategorier Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Dotten innfører diktatur på diskusjon.no og innfører nye retningslinjer og moderatorer som støtter opp om ham. . Dotten vedtar opprettelsen av en rekke nye forumkategorier Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Dotten innfører diktatur på diskusjon.no og innfører nye retningslinjer og moderatorer som støtter opp om ham. . Dotten vedtar opprettelsen av en rekke nye forumkategorier Helt enig. Jeg tro denne spådommen må absolutt blir sant. Modereringen hans føles som testesteron-nivå orientert. (Han er jo en kickbokser) Jeg fikk forøvrig en "dott" av han, pga at jeg ga et "medisinsk" motsvar, til en helt rar person. Kanskje han bør går løs på noe mer konkret/håndfast, som feks en betongvegg, enn oss stakkars Ip-adresser. Forumet eksistere pga oss, ikke pga moderatorene! Jeg støtter: Vekk med dotten 2008! gjengen Endret 6. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Brukerne av PRS blir ett år eldre, og fører med seg litt mer modenhet og erfaring i debattene. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Dotten gjør brukerene av PRS ett år eldre, og det fører med seg litt mer føyelighet i debattene. Fixed Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor absolutt ikke noe ondt om Dotten fra min side om det skulle være uklart for noen Og jeg tror Britney går på en kjempesmell i år Endret 6. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Brukerne av PRS blir ett år eldre, og fører med seg litt mer modenhet og erfaring i debattene. Right. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Brukerne av PRS blir ett år eldre, og fører med seg litt mer modenhet og erfaring i debattene. Brukerne blir litt eldre, fører med seg litt mer erfaring, blir derfor enda mer skråsikre, og viser mer manglende modenhet i debattene Hva er det forresten dere har i mot Dotten? Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 USA blir utsatt for en terroraksjon mer omfattende enn 911, noe som gjør at Rudy Guilliani blir valgt som president. Vi trenger noen år til med en warmonger i Det Hvite Hus. Det er 2012 som er året for forandring, ikke 2008 :!: Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 - VG og/eller Dagbladet benytter ordtaket "skille Clinton fra hveten" i en eller annen fjollete overskrift/ingress. - Kristin Halvorsen går IKKE av - Bensinprisene blir høyere enn 13 NOK Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå fungerer hjernen og hukommelsen på en slik måte at vi mennesker har begrenset evne til å spå fremtiden, fordi vi benytter tidligere minner til å lage vår egen fremstilling av hvordan fremtiden blir (derfor man finner tilfeller av mennesker med hukommelsestap som også er uten evne til å se for seg fremtiden), men kan nå prøve (og feile): Obama blir presidentkandidat for Demokratene. Han vil i norsk media få 80-90% av dekningen av presidentkandidatene (kontra republikanerenes kandidat) og folk vil da bli veldig overasket over at han ikke tar en klar seier over republikaneren, som i "våre" øyne må være fanden selv. Ikke utenkelig at han ikke vinner heller. Jeg tror nyhetsbildet vil fortsette å fokusere mye på miljø, slik at folk blir opplyst om ting de egentlig allerede vet, noe som gjør at andre saker som folk ikke har peiling på kommer i skyggen. Himmelen vil ikke dette i hodet vårt, selv om media vil prøve å få oss til å tro det. Himmelen faller først ned i 2012. Vi kommer til å få vite om minst tre FRP'ere som har gjort noe kriminelt. VG og Dagbladet vil finne en person de vil kjøre hard kampanje mot, slik som Gro Harlem Brundtland blir i skrivende stund. Hvem det er blir vanskelig å vite, men det blir ikke under noen omstendighet Jens Stoltenberg. Per Sandberg kommer helt klart til å komme med noe (jeg anser) som et tåpelig utspill. Personvernet til folk vil bli utsatt for stadig nye "angrep". Både i form av lynsjemobb på diverse fora og gjennom innskrenking i folk flest sine rettigheter. Abid Raja kommer til å komme med nok et utspill som går på å innskrenke ytringsfriheten. Et nytt større terrorangrep vil finne sted, eller bli avverget rett før. Nettverket som Diskusjon.no tilhører vil for første gang oppleve å bli klaget inn til PFU grunnet uttalelser en bruker kommer med. Trusler vil bli mer vanlig på forumet, grunnet dens nå store størrelse. Både trusler om selvmord og trusler om å skade andre, en trend man eksempelvis finner på youtube. Jeg kommer til å få grå hår av frustrasjon grunnet stadig kamp for å ha et forum hvor man kan ha minst mulig sensur. Interesseorganisasjoner og selskaper kommer til å legge meg på hatlisten. Jeg kommer til å bli anklaget for å være høyreekstrem og venstreradikal, trolig på en og samme dag (slår aldri feil). Forumbrukere vil fortsette å komme med antagelser om andre brukeres person og motivasjon, som stort sett alltid vil være feil. De samme brukerne vil leve i den tro at de faktisk er i stand til å dømme andre mennesker som de aldri har møtt, utifra hva som er skrevet på fora. Rettssikkerheten vil som vanlig stå i fare. Økt press på folk flest til å måtte finne sin plass på rullebåndet i samfunnsmaskineriet som krever mer og mer at folk er A4, mens folk paradoksalt nok beveger seg mer og mer mot å bli mindre A4. Tilrettelegging for at alle skal være arbeidsmaur vil gå på bekostning av å tilrettelegge for småbarnsfamilier og pensjoninster. SV vil svelge kameler som alle vil bli oppmerksom på. SP vil svelge kameler som ingen får med seg. AP vil fortsette å føre Norge på sin høyst konservative måte med få endringer. Folk flest vil fortsette å tro at Iran er tvers igjennom ondskapsfull Palestinatilhengerne og Israeltilhengerne vil prøve å ta livet av hverandre med å hive ord, stråmenn og antagelser etter hverandre. Noe som vil medføre at man graver seg mer ned i hat og forrakt for andre mennesker og etterhvert vil gå seg vill i sin egen skråsikkerhet. Integritet vil fortsette sin ferd mot å bli et ord som for mange er fremmed. Det er fortsatt ikke tillatt å si at man er flink i noe, uten å bli skult på av nordmenn flest. Jeg kommer til å fortsette å leve i troen om at mennesker kan bli snillere mot hverandre og ta bedre vare på hverandre. Og at det i fremtiden kan bli mer akseptabelt å gjøre riktige valg fremfor populære valg. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg kommer til å få grå hår av frustrasjon grunnet stadig kamp for å ha et forum hvor man kan ha minst mulig sensur. Interesseorganisasjoner og selskaper kommer til å legge meg på hatlisten. Jeg kommer til å bli anklaget for å være høyreekstrem og venstreradikal, trolig på en og samme dag (slår aldri feil). Jeg lo :!: Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg kommer til å bli anklaget for å være høyreekstrem og venstreradikal, trolig på en og samme dag (slår aldri feil). hehe, indeed! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Da vil jeg ha æren av å kalle deg nå for en høyreekstrem person, med venstreradikale holdninger som vi tydelig så i det innlegget der. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Da vil jeg ha æren av å kalle deg nå for en høyreekstrem person, med venstreradikale holdninger som vi tydelig så i det innlegget der. word! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå