Gå til innhold

problemen, router lav hastighet, ustabilt,


Anbefalte innlegg

kjøpte med en trådløs router fra Belkin, for å koble til den bærebare. har null erfaring med router.

 

Litt fakte:

bruker nextgentel, zyxel modem, dynamisk Ip.

 

Koblet til trådløse pc,og stasjonær, alt funker någulundende, men veldig ustabilt, får meget lav hastighet på nedlasting på torrent programmene, store forskjeller på resultater på surfometer(dinside).

 

Har kjørt utorrent, og sjekket om porter var åpen, den viser nei.hmm...(viser åpen når jeg ikke bruker belkin routeren)

jeg har deaktivert brannmuren i Belkin fullstendig,

 

Men lurte på, jeg har jo brannmur på zyxel modemet fra ngt, husker ikke om jeg har åpnet brannmuren på den, eller om jeg deaktiverte den helt der,(er lenge siden).

 

Kan Belkin routeren forandre på porter/IP slik at jeg må stille om hvilke porter som skal være åpne i zyxel modemet, kan det være problemet.

 

Hadde vært supert om noen hadde noen råd, (kan kjøpe wlan ruter/modem direkte fra ngt, men da må jeg betale 300, for noe jeg bare får låne.)

Endret av ulv666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at portforwardingen til utorrent stopper opp er sikkert todelt.

 

1. Ipadressen du forwarder til i ngtrouteren er ikke den samme som den tildeler Belkin.

2. Porten er stengt i belkinrouteren.

 

Det enkleste er å bruke belkin som aksesspunkt. Da må du slå av DHCP(LAN) på Belkin og koble nettverkskabelen fra ngtrouteren i en av belkins lanporter. Da slipper du med portforwarding i ngtrouteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...