Gå til innhold

Et all - around objektiv til pentax?

Anbefalte innlegg

Hey!

Må bare si først og fremst Godt nyttår! :yes:

Nå er det sånn at jeg har kjøpt mitt første speilrefleks kamera (det ble faktisk pentax k100d)!

Så nå er jeg ute etter en bra (eller den beste) all - around objektiv, men jeg er jo helt forvirret siden det er så mange!

Hva syns Dere om Sigma 17-35mm F/2.8-4 ? Eller er det noe bedre?

Takk for Deres tid og hjelp!

Mvh Chris :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du får DA 50-200mm f/4-5.6 ED på www.scandinavianphoto.no til 1900kr.

Det er jevnt over et bedre objektiv enn Tamron sin 70-300 (hvertfall i følge folkene på www.pentaxforums.com).

Jeg fikk 50-200 til jul, og er så langt meget fornøyd med det, absolutt verd de pengene.

Dog har Tamron 100mm mer i den lengste enden...

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Ok, men Tamron`en ligger bare på en tusenlapp men pentax objektivet ligger på 2500kr, hva er den største forskjellen?

Chris

Jeg har en følelse av at Pentax ligger generelt litt høyere i pris; men den optiske kvaliteten er nok også bedre, slik at prisen kan nok forsvares. 50-200mm er nok skarpere, særlig i hjørnene. Grunnen til at jeg nevner 70-300mm, er at jeg har den (i Canon utgave) og det er en veldig billig inngangsbillett til tele-foto.

Tom

Lenke til kommentar
Hei.

Du får DA 50-200mm f/4-5.6 ED på www.scandinavianphoto.no til 1900kr.

Det er jevnt over et bedre objektiv enn Tamron sin 70-300 (hvertfall i følge folkene på www.pentaxforums.com).

Jeg fikk 50-200 til jul, og er så langt meget fornøyd med det, absolutt verd de pengene.

Dog har Tamron 100mm mer i den lengste enden...

Mvh,

Beej80

1900,- er jo en hyggelig pris. Det er forøvrig de siste 100mm som er Tamron sitt svakeste punkt.

Fordelen med en 50-200mm er at den mer kompakt og (mener jeg) mer anvendelig; særlig pga. 50-70mm området. Trenger man mer, så trenger man gjerne mye mer f.eks, 400mm.

Tom

Lenke til kommentar
Jo en ting jeg glemte, hva med Pentax 16 -45mm? Er den også verdt å investere på?

Chris

Det er i såfall som en erstatting av kit-objetkivet. Ettersom du er i startgropa, så tror jeg at det er bedre å utvide dekningen med en telezoom. Hivs du virkelig blir bitt av basillen, så kan det være noe å tenke på; eller 16-50mm f/2.8 som også er en lekkerbisken. Men dyr...

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...