phoenixcristobal Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hey! Må bare si først og fremst Godt nyttår! Nå er det sånn at jeg har kjøpt mitt første speilrefleks kamera (det ble faktisk pentax k100d)! Så nå er jeg ute etter en bra (eller den beste) all - around objektiv, men jeg er jo helt forvirret siden det er så mange! Hva syns Dere om Sigma 17-35mm F/2.8-4 ? Eller er det noe bedre? Takk for Deres tid og hjelp! Mvh Chris Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Følgte det ikke med et objektiv da. Sånn ca 18-55mmm ? Tom Lenke til kommentar
phoenixcristobal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jo det gjorde det, men jeg tenkte jeg kunne kjøpe meg en bedre siden jeg fikk kameraet til en billig penge:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jo det gjorde det, men jeg tenkte jeg kunne kjøpe meg en bedre siden jeg fikk kameraet til en billig penge:) Det er bare det at du har fått med et av de bedre kit-objektivene som finnes. Har du penger til overs, så anbefaler jeg deg å kjøpe en kompakt telezoom, f.eks Pentax 50-200mm eller Tamron 70-300mm. Alternativt en blitz - denne er populær hos Pentax-folket. Tom Lenke til kommentar
phoenixcristobal Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Ok, men Tamron`en ligger bare på en tusenlapp men pentax objektivet ligger på 2500kr, hva er den største forskjellen? Chris Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei. Du får DA 50-200mm f/4-5.6 ED på www.scandinavianphoto.no til 1900kr. Det er jevnt over et bedre objektiv enn Tamron sin 70-300 (hvertfall i følge folkene på www.pentaxforums.com). Jeg fikk 50-200 til jul, og er så langt meget fornøyd med det, absolutt verd de pengene. Dog har Tamron 100mm mer i den lengste enden... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ok, men Tamron`en ligger bare på en tusenlapp men pentax objektivet ligger på 2500kr, hva er den største forskjellen? Chris Jeg har en følelse av at Pentax ligger generelt litt høyere i pris; men den optiske kvaliteten er nok også bedre, slik at prisen kan nok forsvares. 50-200mm er nok skarpere, særlig i hjørnene. Grunnen til at jeg nevner 70-300mm, er at jeg har den (i Canon utgave) og det er en veldig billig inngangsbillett til tele-foto. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei. Du får DA 50-200mm f/4-5.6 ED på www.scandinavianphoto.no til 1900kr. Det er jevnt over et bedre objektiv enn Tamron sin 70-300 (hvertfall i følge folkene på www.pentaxforums.com). Jeg fikk 50-200 til jul, og er så langt meget fornøyd med det, absolutt verd de pengene. Dog har Tamron 100mm mer i den lengste enden... Mvh, Beej80 1900,- er jo en hyggelig pris. Det er forøvrig de siste 100mm som er Tamron sitt svakeste punkt. Fordelen med en 50-200mm er at den mer kompakt og (mener jeg) mer anvendelig; særlig pga. 50-70mm området. Trenger man mer, så trenger man gjerne mye mer f.eks, 400mm. Tom Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Spar til meir/betre objektiver til du veit kva du vil treng..Kit-linsa er slettes ikkje dårlig, sjå her... http://www.pentaxphotogallery.com/home#sec...amp;language=EN. Skulle du absolutt ha behov for litt meir tele nå er Sigma 70-300 i APO utgåve og eit alternativ i tillegg til dei Tom nemner.. Elles er FA35/2 og FA50/1.4 sikre fastobjektiv å satse på. Lenke til kommentar
phoenixcristobal Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jah, jeg ser de bildene, inspirerende! Vel nå vet jeg i alle fall hvor jeg skal starte, nå er det ikke bærtur! Tusen takk for hjelpen, god helg! Chris Lenke til kommentar
phoenixcristobal Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jo en ting jeg glemte, hva med Pentax 16 -45mm? Er den også verdt å investere på? Chris Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jo en ting jeg glemte, hva med Pentax 16 -45mm? Er den også verdt å investere på? Chris Det er i såfall som en erstatting av kit-objetkivet. Ettersom du er i startgropa, så tror jeg at det er bedre å utvide dekningen med en telezoom. Hivs du virkelig blir bitt av basillen, så kan det være noe å tenke på; eller 16-50mm f/2.8 som også er en lekkerbisken. Men dyr... Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 1900,- er jo en hyggelig pris.Skal ikke si hva jeg kan få den til ;o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå