Gå til innhold

Subsidiering av ny mobil? Hvilket abn skal du velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
halla har lyst til å kjøpe meg en nokia e51..

har one call å vil forsette med det så det blir jo bare totalprisen med abonomang som jeg trenger å vite ( eventuelt låse opp) ( lager bare et nytt nr å kaster simkorte i søpla..)

sett på

SuperTalk 12 mnd. bindingstid

789,-

Minste total pris i bindingsperioden: 2.337,-

 

på elprice.no dette er en grei pris men hvordan er det med komme ut av bindingstiden vis jeg vil det?

 

er det andre abonomang som er billigere?

Om du kjøper den fra NetCom sine sider koster den 590,- i innkjøp, vet ikke om dette er inkl. frakt eller ei. Se siden deres her. Minste totalpris er der oppgitt til 2.138,-.

Jeg la inn prisene fra NetCom og Chess, og SuperTalk kom best ut. Fant dessverre ikke telefonen på sidene til telenor og tele2.

 

pdf-fila her.

 

Hva angår operatørlåser og gebyr på å evt låse opp har ikke jeg peiling på, spør isåfall de på elprice, evt netcom.

 

tusen takk!! de har fri frakt og den er ikke opratørløst..

 

 

11. Kundens oppsigelse av avtalen

Kunden kan når som helst og uansett årsak si opp Abonnementsavtalen, med mindre annet fremgår av særlig avtale. Om ikke annet fremgår av oppsigelsen, opphører Abonnementsavtalen dagen etter at oppsigelsen er mottatt av NetCom. Oppsigelse av Abonnementsavtalen skal skje skriftlig. Kunden plikter å betale alle påløpte avgifter frem til Abonnementsavtalens opphør, og Abonnementsavtalens bestemmelser om innkreving osv gjelder helt til alle utestående beløp er betalt. Ringebeløp som eventuelt står igjen på konto ved oppsigelse utbetales etter følgende regler:

står at man kan si opp avtalen når som helst å betale de resterende kronene da..

Endret av eirik845
Lenke til kommentar
mente 200 ja..fant ut det var bedre å ta de værste tilfellene og ikke bare et gj.snitt..

Denne må jeg faktisk komme tilbake til, siden jeg er litt usikker på tilbudet til NetCom, etter det jeg kan se vil tilbudet DataMania gjøre det dyrere enn den ordinære prisen, har sendt mail til NetCom nå:

 

Ser på prisene deres over datatrafikk (https://netcom.no/priser/datapriser.html), som er 20,-/MB med en maks dagspris på 20,-. Dvs at uansett hvor mye man surfer, vil det maks koste 600,-/mnd (30-dager).

 

Så ser jeg på tilleggstjenesten deres, Data Mania (https://netcom.no/tjenester/datamania.html), som koster 20,-/mnd og der maks dagspris er 25,-. Dette vil maks koste 770,-/mnd (30 dager).

 

Hvorfor er "tilbudet" dyrere enn det ordinære? Det henger ikke helt på greip gjør det vel?

 

mvh

xx

Lenke til kommentar
mente 200 ja..fant ut det var bedre å ta de værste tilfellene og ikke bare et gj.snitt..

Denne må jeg faktisk komme tilbake til, siden jeg er litt usikker på tilbudet til NetCom, etter det jeg kan se vil tilbudet DataMania gjøre det dyrere enn den ordinære prisen, har sendt mail til NetCom nå:

 

Ser på prisene deres over datatrafikk (https://netcom.no/priser/datapriser.html), som er 20,-/MB med en maks dagspris på 20,-. Dvs at uansett hvor mye man surfer, vil det maks koste 600,-/mnd (30-dager).

 

Så ser jeg på tilleggstjenesten deres, Data Mania (https://netcom.no/tjenester/datamania.html), som koster 20,-/mnd og der maks dagspris er 25,-. Dette vil maks koste 770,-/mnd (30 dager).

 

Hvorfor er "tilbudet" dyrere enn det ordinære? Det henger ikke helt på greip gjør det vel?

 

mvh

xx

Datamania er en utgått tjeneste, ettersom de aller fleste abonnement har makspris på 20,- per dag - og de som ikke har det, kan ikke kombineres med Datamania uansett. Tjenesten er der fortsatt fordi ingen gidder å ta seg bryet med å fjerne den. Dessuten er alle de andre "fri bruk"-dataproduktene til NetCom bedre enn Datamania - Connect Fritid koster 99,- i måneden, og Connect Premium koster 499,- . Det blir langt fra 70.000 som er oppgitt under her, så hvis du noensinne får det som svar, bør du ta resten av svaret med en klype salt også.

Lenke til kommentar
Datamania er en utgått tjeneste, ettersom de aller fleste abonnement har makspris på 20,- per dag - og de som ikke har det, kan ikke kombineres med Datamania uansett. Tjenesten er der fortsatt fordi ingen gidder å ta seg bryet med å fjerne den. Dessuten er alle de andre "fri bruk"-dataproduktene til NetCom bedre enn Datamania - Connect Fritid koster 99,- i måneden, og Connect Premium koster 499,- . Det blir langt fra 70.000 som er oppgitt under her, så hvis du noensinne får det som svar, bør du ta resten av svaret med en klype salt også.

70.000 var et tall som dukket opp i regnearket mitt uten begrensninger, ikke noe som har kommet fra NetCom altså. Hadde rett og slett ikke fått med begrensingene i regnearket, så den går på min kappe.

Har ikke lagt til disse "tilbudene" i regnearket. I Jabi sitt eksempel vil vel Connect Standard komme best ut. Vil ta litt tid å få gjort om datatrafikk biten, kanskje i løpet av uka. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en LGKU990 (Wiewty)

 

Per måned:

Ringeminutter: 30

Antall samtaler: 40

SMS: 120

MMS: 0

Datatrafikk: Vet ikke, pleier aldri å bruke det, men kan fort bli litt 3G med en slik mobil.. ;) Hvis du må ha no, kan vi jo ta 3 MB :)

Verken telenor eller tele2 hadde denne i sitt sortiment på sidene sine. Netcom, Chess, Talkmore og OneCall (med innkjøpspriser fra komplett.no) er med i beregninga her:

PDF-fila

 

Jeg tenkte jeg skulle bemerke spriket på prisene når det kommer til datatrafikk (pr akkurat nå!):

14,-/MB Chess

20,-/MB NetCom

7,50/MB TalkMore

12,-/MB Tele2 (Gjelder første 20MB. koster 8,-/MB utover 20MB)

5,-/MB OneCall

12,50/MB Telenor

 

Store sprik, om man sammenligner den dyreste (NetCom) mot den rimeligste (OneCall) vil 5,5MB per måned utgjøre ca 1.000,- i forskjell i løpet av et år. Nå tilbyr forsåvidt NetCom egne data-abn-tillegg, kan sees her.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Ja, veit, drar seg vel lett opp om en laster ned stort.

Netcom tilbyr fire "datapakker"; Connect Basis, Standard, Premium og Fritid. Her.

 

- Basis koster 99,-/mnd, og inkluderer 20MB (5,-/MB for de inkluderte), og resten koster 5,-/MB. Dette tilsvarer helt og holdent fastprisen til OneCall.

- Standard koster 312,-/mnd, og inkluderer 500MB (0,65/MB for de inkluderte), og resten koster 5,-/mnd. Sikkert "mange" som laster ned en halv Giga i mnd..

- Premium koster 499,-/mnd, gir ubegrensa bruk..

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Heisann :) Må først og fremst rose deg for det arbeidet du gjør, du er meget dyktig :)

 

 

Jeg kunne meg en Sony Ericsson K850i eller Samsung G800.

Per i dag har jeg 2 abonnement som jeg er ganske sikker passer meg utmerket ettersom forbruket mitt er noe høyt :-D Jeg har Djuice Nonstop og Telenor Fritid... Så ubegrenset SMS/MMS/MSN og gratis ringing 18-07 + helger....

 

Per måned:

 

Ringeminutter: 1300

Antall samtaler: 130

SMS: 1000, noen ganger mer

MMS: 500, noen ganger mer

Datatrafikk: Hmm, vet ikke helt.. Men ser at jeg har sendt 63411735 byte på 10 måneder under anropsteller :)

Lenke til kommentar
Heisann :) Må først og fremst rose deg for det arbeidet du gjør, du er meget dyktig :)

Takk, det gjør godt å få litt ros iblandt! :) Og jommen gir du meg ei utfordring og her da..!

 

Jeg kunne meg en Sony Ericsson K850i eller Samsung G800.

Per i dag har jeg 2 abonnement som jeg er ganske sikker passer meg utmerket ettersom forbruket mitt er noe høyt :-D Jeg har Djuice Nonstop og Telenor Fritid... Så ubegrenset SMS/MMS/MSN og gratis ringing 18-07 + helger....

 

Per måned:

 

Ringeminutter: 1300

Antall samtaler: 130

SMS: 1000, noen ganger mer

MMS: 500, noen ganger mer

Datatrafikk: Hmm, vet ikke helt.. Men ser at jeg har sendt 63411735 byte på 10 måneder under anropsteller :)

Kan også legge til at jeg ringer 90% til telenor mobil og fasttlf.. Og at jeg har FriFamilie med de jeg ringer mest... Altså gratis til de hele døgnet... Og at bindingen er utgått Nonstop, slik at jeg kan binde ny tlf til det abonnementet :)

 

Siden du har de abn du har, og har det forbruket du har, så antar jeg at du bruker NonStop fortrinnsvis til SMS/MMS/MSN og FriTid til å ringe mellom 18 og 07 +helger/helligdager. Sånn med første øyekast høres ikke det ut som noen dum løsning, forbruket ditt tatt i betraktning.

 

Nå, må bare få litt klarhet; Du sier du kan binde en ny mobil til NonStop abn, siden det er gått ut. Da gjør jeg det sånn at jeg lager tre pdf-filer for hver telefon. I den første legger jeg inn hele forbruket og subsiering, alt i ett altså, slik jeg har gjort for alle andre. Deretter deler jeg opp forbruket i to, der jeg legger inn subsidiering, meldinger og datatrafikk i det ene, og ringeminutter alene i det andre.

 

Jeg kan også gjøre det motsatt, at jeg lager enda to til der jeg legger inn meldinger og datatrafikk i det ene, og subsidiering og ringing i det andre, men hvis det er lenge til ditt FriTid abn løper ut, så er kanskje ikke det så aktuelt? Si i fra om du vil ha med det også, bare for å se ;) Kan jo hende dette kan gi gunstigere utfall, vet ikke enda.

 

En annen ting, vil du ha med MSN som en tilleggsjeneste for de andre abn? Utgjør for det meste 49,-/mnd. Eller tar du det bare som en slags "bonus" ved NonStop abonnementet?

Lenke til kommentar

Finholt, har du mulighet for å beregne to telefoner?

 

Nokia E90 eller HTC TyTnII med følgende ringemønster pr mnd;

 

Samtaler; ca.35

Minutter; ca.170

Sms ; ca.35

Mms ; ca.5

Mb ; ca.50mb?

aner ikke hva som er vanlig for å sende og mottatt 10 mail jeg..?!

Vanlig epost uten store vedlegg.

 

Operatør spiller ingen rolle,er villig til å skifte.

Kan gjerne bytte nr.

Efaktura foretrekkes.

Har ingen fri venner eller andre fordeler.

Har du tid,tar jeg gjerne kostnadsberegning uten subsidiering.

 

Har jeg glemt noe nå?

Spennende sak dette,gleder meg til å se hva du kommer opp med..

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
aner ikke hva som er vanlig for å sende og mottatt 10 mail jeg..?!

Vanlig epost uten store vedlegg.

I følge sidene til tele2 holder 1MB for opptil 50-100 mails uten vedlegg. Så om du har ca 10 mail i mnd uten de altfor store vedlegga så burde vel 1MB dekke det..

Om du har datateller på mobilen (de fleste har det) så kan du lese av den og dele på antallet mnd du har hatt mobilen ;)

Litt forskjellig fra mob til mob hvor dette ligger.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

@ Bmwpia82:

Den Samsungen (G800) var det kun NetCom som tilbød med subsidiering, er den fortsatt like interessant da?

 

Her er for SE K850i:

 

Dette er hvis du kun skulle hatt ett abn.

Her er det delt opp slik som du har det i dag:

Dette er for subsidiering og meldinger.

Dette er for samtalene.

 

Ut i fra det jeg kan se, så ligger du på 1.000,- +/- ca 200,- per mnd med den kombinasjonen du har?

Alle telenor abn er her med fri familie (har du det på begge forresten??).

For telenor sine abn: Den minste søylen er hvis alt er inad i familien, den lengste søylen er hvis alt er til andre operatører.

 

Her er to til, dette er de samme som de to siste over, men uten frifamilie:

Dette er for Subsidiering og meldinger uten frifamilie.

Dette er for Samtalene uten frifamilie.

For telenor sine abn: Den minste søylen er hvis alt er til andre med telenor, den lengste søylen er hvis alt er til andre operatører.

 

Er litt mye å ta hensyn til her, så i stedet for at jeg forklarer nå først, så studer de litt og spør! ;)

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
Heisann :) Må først og fremst rose deg for det arbeidet du gjør, du er meget dyktig :)

Takk, det gjør godt å få litt ros iblandt! :) Og jommen gir du meg ei utfordring og her da..!

 

Jeg kunne meg en Sony Ericsson K850i eller Samsung G800.

Per i dag har jeg 2 abonnement som jeg er ganske sikker passer meg utmerket ettersom forbruket mitt er noe høyt :-D Jeg har Djuice Nonstop og Telenor Fritid... Så ubegrenset SMS/MMS/MSN og gratis ringing 18-07 + helger....

 

Per måned:

 

Ringeminutter: 1300

Antall samtaler: 130

SMS: 1000, noen ganger mer

MMS: 500, noen ganger mer

Datatrafikk: Hmm, vet ikke helt.. Men ser at jeg har sendt 63411735 byte på 10 måneder under anropsteller :)

Kan også legge til at jeg ringer 90% til telenor mobil og fasttlf.. Og at jeg har FriFamilie med de jeg ringer mest... Altså gratis til de hele døgnet... Og at bindingen er utgått Nonstop, slik at jeg kan binde ny tlf til det abonnementet :)

 

Siden du har de abn du har, og har det forbruket du har, så antar jeg at du bruker NonStop fortrinnsvis til SMS/MMS/MSN og FriTid til å ringe mellom 18 og 07 +helger/helligdager. Sånn med første øyekast høres ikke det ut som noen dum løsning, forbruket ditt tatt i betraktning.

 

Nå, må bare få litt klarhet; Du sier du kan binde en ny mobil til NonStop abn, siden det er gått ut. Da gjør jeg det sånn at jeg lager tre pdf-filer for hver telefon. I den første legger jeg inn hele forbruket og subsiering, alt i ett altså, slik jeg har gjort for alle andre. Deretter deler jeg opp forbruket i to, der jeg legger inn subsidiering, meldinger og datatrafikk i det ene, og ringeminutter alene i det andre.

 

Jeg kan også gjøre det motsatt, at jeg lager enda to til der jeg legger inn meldinger og datatrafikk i det ene, og subsidiering og ringing i det andre, men hvis det er lenge til ditt FriTid abn løper ut, så er kanskje ikke det så aktuelt? Si i fra om du vil ha med det også, bare for å se ;) Kan jo hende dette kan gi gunstigere utfall, vet ikke enda.

 

En annen ting, vil du ha med MSN som en tilleggsjeneste for de andre abn? Utgjør for det meste 49,-/mnd. Eller tar du det bare som en slags "bonus" ved NonStop abonnementet?

 

 

Ikke meninga å nedlesse deg i arbeid heller da ;) hehe

 

FriTid abo mitt renner snart ut, bindingstiden løper ut i neste måned en gang... Men tror ikke jeg sparer så mye der ettersom både NonStop og FriTid har samme månedspris :)

 

MSN på mobilen bruker jeg stortsett bare på nattevaktene mine og fordi det er gratis ;) Så den trenger du ikke ta med sånn egentlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...