Noseferatu Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) CubeX Introduksjon: Jeg har nå 16 uker på meg til å gjøre ferdig mitt "lille" pc prosjekt. Dette prosjektet ble først påtenkt i 2005, da jeg så en 10 klasse som hadde lagd et uferdig prosjekt til hovedopgaven i k & h. Så jeg får derfor både tid hjemme og på skolen til å jobbe med dette prosjektet, siden det er en slags eksamen i kunst og håndtverk. Jeg har planer om å bruke mye tid, og en del penger på dette prosjektet. Som sagt har jeg 16 uker på å gjøre dette ferdig, men det kan hende jeg gjør noe etter det også. Håper dere kan legge noen tips, triks eller forslag igjen i kommentartråden. Selve pcen: Selve pcen blir en svart boks, med blå lys og vifter. Jeg har utrolig lyst til å få satt inn et vindu i toppen, men den delen skal jeg skrive om senere. Tenker også å sette inn flere vifter, og viftestyring over cd-rom'en. Per i dag vil disse delene bli brukt: Ukjent hovedkort 512 mb ram Intel Pentium 4: 2.4 Ghz prossesor Enten Xion 600W strømforsyning, eller en eldre en med 300. 1x 80gig harddisk 2X 80MM blå led vifter. Fremgangsplan for prosjekt «CubeX». Uke 1: Bli ferdig med alle skisser, arbeidstegninger, finne ut mål og skrive ferdig fremgangsplan for prosjektet. Uke 2: Få tak i treverket og sette i gang og skjære ut platene. Uke 3: Fortsettelse med utskjæring av platene. Uke 4: Utskjæring av bakplater, og vifteplasser på de platene som nå er i riktig mål. Uke 5: Skjere ut cd-rom, og det som ikke ble ferdig fra uke 4. Om jeg får tid, skal jeg starte med pussingen. Uke 6: Få pusset alle sidene glatte. Uke 7: Sette sammen alle sidene, og se at det passer sammen. Siste puss før maling. Uke 8: Male ferdig kabinettet Uke 9: Starte med å rigge til bakplater, og sette inn vifter i kabinettet. Uke 10: Rigge til cd rom og harddisk. Uke 12: Rigge til hovedkort og strømforsyning. Uke 11: Om jeg har fått tak idet, skjære ut og sette inn vindu i øverste platen. Uke 12: Gjøre ferdig den skriftlige delen av arbeidet. Uke 13, 14, 15: 3 uker til å gjøre ferdig ting som mangler, og ikke har blitt ferdig før. Uke 16: Kabinettet skal være FERDIG. >>>>> KOMMENTARTRÅD <<<<< Endret 15. januar 2008 av Dronefucaz Lenke til kommentar
Noseferatu Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Lørdag 05/01/08 og søndag 06/01/08 Har fått gjort ferdig alle skisser og arbeidstegninger, samt skrevet framgangsmåten. Skissene er på eget ark (og har egentlig bare laget dem siden det er med i oppgaven ) men har arbeidstegning i 3D, og også tegnet de for hånd. Så nå mener jeg ar lærerene ikke har noe å klage på når det gjelder det. 2 bilder fra i går kveld. Her er det jeg så langt har kommet opp med: Front: Selfølgelig skal viftene stå ordentlig, og ikke sånn som på bilde. (Om det var noen som trodde det) :!: Har også, kansje, tenkt å sette inn en viftestyring over cd-romen. Bak: Det blir heller ikke et åpent hull her, der skal nemelig bakplatene settes inn. (Vis det var noen som ikke skjønte det heller) Ovenifra: og et 3D bilde: Toppen blir forhåpentligvis dekket av et vindu. Lurer på om jeg skal ta 120MM eller 80MM i fronten. Og om jeg skal sette inn 2 vifter til på sidene eller noe. Hva mener dere? >>>>> KOMMENTARTRÅD <<<<< Endret 6. januar 2008 av Dronefucaz Lenke til kommentar
Noseferatu Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Lenge siden jeg har skrevet her, men nå kommer en bitte liten update. I det siste har jeg fått tak i materialet, og fått sagd ut alle sidene. Nå gjenstår bare litt pussing på de, før jeg kan starte med å skjære ut vifte plasser, og I/O panelet osv. GLemte dessverre å ta med meg kameraet på skolen, så fikk ikke tatt noe bilder denne gangen. >>>>> KOMMENTARTRÅD <<<<< Endret 19. januar 2008 av Dronefucaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå